بازدید 3753
۱

ادعای دستکاری سیگنال‌های جی پی اس توسط ایران برای به دام‌انداختن ملوانان آمریکایی

کد خبر: ۶۹۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 20 May 2017
دن کوتس (Dan Coats) وزیر اطلاعات آمریکا از افزایش نگرانی آمریکا در مورد توانایی مداخله‌ی ایران در سیگنال‌های ماهواره‌ای خبر داد.

به گزارش اسپاش، دن کوتس (Dan Coats) وزیر اطلاعات آمریکا از افزایش نگرانی این کشور در مورد توانایی مداخله‌ی ایران در سیگنال‌های ماهواره‌ای خبر داد. وی در جلسه‌ی سالانه‌ی بررسی تهدیدها علیه ایالات متحده به اهمیت روزافزون ماهواره‌ها در کشورهای جهان، شرکت‌های بزرگ، بخش‌های خصوصی و حتی گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: «توسعه‌ی ممتد صنایع فضایی در مقیاس جهانی باعث گسترش ظرفیت‌های مرتبط با فضا و افزایش آگاهی در این زمینه، در میان بازیگرهای دولتی، خصوصی و تجاری عرصه‌ی فضا خواهد شد. این امر با افزایش دسترسی به تکنولوژی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کاهش قیمت پرتابهای فضایی و افزایش همکاریهای بین‌المللی در زمینه‌های تولید و اپراتوری ماهواره‌ها میسر خواهد شد.»

وی افزود: «دسترسی دولت‌ها و سازمانهای تجاری به سرویس‌های اطلاعاتی فضاپایه از جمله تصویربرداری، هواشناسی، اینترنت، مخابرات، مکانیابی، ناوبری، جاسوسی، نظامی، علمی و تجاری رو به افزایش است. برای مثال چین با تکمیل سیستم مکانیابی ماهواره‌ای دومنظوره‌ی خود تا سال 2020 قصد دارد به یکی از قدرت‌های جهان در زمینه‌ی جاسوسی فضایی تبدیل شود.»

اما در مورد ایران؛ ایالات متحده نگران توانایی‌های الکترونیک و سایبری این کشور است که می‌تواند در سیگنالهای ماهواره‌های مخابراتی، مکانیابی، جاسوسی و حتی سنجش از دور اختلال ایجاد کند. آمریکا همچنین نگران است که ایران قادر به دستکاری سیگنالهای ماهواره‌ای باشد به طوری که اطلاعات غلط به خورد سیستم‌های ماهواره‌ای بدهد.

برخی حتی اعتقاد دارند که در جریان بازداشت ملوانان آمریکایی به علت ورود غیر مجاز به آبهای ایران توسط نیروی دریایی ارتش این کشور در سال 2016، سیگنالهای gps قایقهای آمریکایی توسط ایران دستکاری شده بود تا این قایقها در تشخیص مسیر دچار اشتباه شوند.

کوتس همچنین به مجلس سنا گفت: «ایران و کره‌ی شمالی در حال تقویت توانایی‌های خود برای مختل کردن سیستم‌های ارتباطی و مسیریابی‌ نظامی هستند.»

وحشت و هراس از توانایی ایران در ایجاد اختلال در سیگنال‌های ماهواره‌ای و دستکاری آنها، تنها در میان سیاستمردان آمریکایی نیست، بلکه کشورهای عضو مجمع همکاریهای خلیج (GCC) نیز در این نگرانی سهیم هستند. ایران توسط برخی از اعضای این مجمع به ایجاد اختلال در مخابرات ماهواره‌ای آنها محکوم شده است. این کشورها به علت وابسته بودن به ناوبری ماهواره‌ای، همچون ایالات متحده نگران توانایی ایران در ایجاد اختلال و دستکاری سیگنال‌های ماهواره‌ای هستند. حال باید دید این توهم توطئه‌ی جدید منجر به ایجاد بهانه برای اتخاذ چه تصمیمی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینم یه دکان تازه برای فروش تجهیزاتی به کشو رهای عربی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی