بازدید 3703

تأیید ۱۱ کاندیدای ردشده در انتخابات شوراهای همدان

عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان از تأیید ۱۱ کاندیدای رد صلاحیت شده در خصوص انتخابات شوراهای استان همدان توسط وزارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 18 May 2017
عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان از تأیید ۱۱ کاندیدای رد صلاحیت شده در خصوص انتخابات شوراهای استان همدان توسط وزارت کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: تعداد 11 نفر از داوطلبین انتخابات شورای شهر که توسط هیأت نظارت شهرستان تأیید شده بودند، در هیأت عالی نظارت استان همدان که من حسن بهرامی‌نیا و محمدعلی پورمختار در آن عضویت داریم، این موضوع بررسی شد و مشخص شد که این افراد از مراجع چهارگانه حداقل از یک مرجع و حداکثر از سه مرجع استعلام منفی دارند.

وی افزود: این موضوع را با محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در میان گذاشتم و وی طبق قانون انتخابات، به هیأت عالی نظارت استان همدان به صورت مکتوب تفویض اختیار کرد تا این 11 کاندیدا صلاحیت‌شان رد شود.

عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان، اظهار داشت: هیأت عالی نظارت استان نیز براساس این تفویض اختیار، صلاحیت این افراد را رد کرد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: متأسفانه وزارت کشور تحت تأثیر برخی جریانات سیاسی، رد صلاحیت هیأت عالی نظارت استان همدان در مورد این 11 کاندیدا را لحاظ نکرد و این 11 نفر از سوی وزارت کشور تأیید شدند و هر چه این موضوع توسط هیأت عالی نظارت استان پیگیری شد، آقای محمدی شاه‌نشین عنوان کرد که ما نمی‌توانیم کاری کنیم که این افراد رد صلاحیت شوند و وقتی ما عنوان کردیم که خودت به ما در این باره تنفیذ اختیار کرده‌اید، عنوان کرد که اشتباه کرده‌ام.

وی در پایان گفت: هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر استان همدان در نامه‌ای به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات عنوان کرده است چنانچه این 11 کاندیدا رد صلاحیت نشوند، ما انتخابات شورای شهر را باطل می‌کنیم که متن این نامه به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای مهندس محمودی‌ شاه‌نشین

رئیس محترم هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور

سلام علیکم

احتراماً نظر به اینکه تفویض اختیار بررسی مجدد، ایرادات پرونده داوطلبین وفق بخشنامه شماره 1485/ د هـ مورخ 10 اردیبهشت 96 در راستای اجرای بند ج ماده 61 تبصره 2 ماده 50 و مواد 48 و 63 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور عطف به مجوز تفویض اختیار صادره شماره‌های 1496/د هـ مورخه 11 اردیبهشت 96 و 1533/ د هـ مورخه 16 اردیبهشت 96 پرونده تعداد 11 نفر به شرح ذیل در هیأت نظارت استان ابتدا جلسه مشترک با شهرستان طبق اسناد و مدارک رسیده از مراجع چهارگانه مجدداً در هیأت نظارت استان بررسی با ارائه دلایل و مستندات قانونی ردصلاحیت داوطلبین طبق فرم شماره 5 به هیأت نظارت شهرستان و آن هیأت اعلام گردید. متأسفانه برخلاف بخشنامه و دستورالعمل‌های رسیده و مستندات قانونی شوراها و تأکیدات مکرر نسبت به اعمال غیرقانونی و اختصاص کد تبلیغاتی ادامه داده و ستادهای انتخاباتی راه‌اندازی و کد داوطلبی از سوی فرمانداری اخذ نموده‌اند و از نظر هیأت عالی نظارت استان یک روند انتخاباتی غیرقانونی بوده و آرای مأخوذه نیز از صندوق‌های داوطلبین رد صلاحیت شده باطل اعلام خواهد شد و در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، صحت انتخابات در شهر ملایر تأیید نخواهد شد. واقعاً بازخورد این موضوع در بین مردم شهیدپرور و دلسوزان نظام اثر بسیار نامطلوبی داشته و هرگونه مشکل اجتماعی و امنیتی به عهده مسئولین اجرایی شهرستان و مدیر عالی استان خواهد بود، مراتب جهت بررسی لازم ایفاد می‌گردد.

حسن بهرام‌نیا

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان همدان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار