بازدید 5515

دیوان محاسبات متولی انتشار حساب سلامت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای شفاف سازی هزینه‌کرد وزارت بهداشت می توان به گزارش دیوان محاسبات اکتفا کرد اما ورود وزارت بهداشت می تواند نتیجه بهتری دهد.
کد خبر: ۶۹۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 17 May 2017
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی هزینه ها و درآمدهای وزارت بهداشت، افزود: با توجه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت و انتقادهایی که اغلب نسبت به نحوه هزینه کرد در این طرح تحول، به وزارت بهداشت وارد می شود لازم است که شفاف سازی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شفاف سازی هزینه کرد حوزه سلامت راه را بهتر به وزارت بهداشت نشان خواهد داد و از بسیاری از انتقادهای ناروا به این وزارتخانه جلوگیری خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اینکه عنوان می شود متولی برای انتشار حساب سلامت وجود ندارد قابل قبول نیست و بر اساس آن دیوان محاسبات هر سه ماه یکبار گزارشی از نحوه هزینه کرد اعتبارات در حوزه های مختلف منتشر می کند که بر اساس این گزارش می توان ارزیابی نسبت به نحوه این هزینه کرد داشت.

وی یادآور شد: از سویی دیگر وزارت بهداشت نیز جدای از گزارش دیوان محاسبات می تواند برای رفع هرگونه شائبه ای، اقدام به انتشار حساب سلامت خود کند تا نحوه درآمد و هزینه در اجرای طرح تحول سلامت مشخص گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نمی توان گفت نظارتی بر نحوه درآمد و هزینه کرد اعتبارات حوزه سلامت و سایر بخش ها وجود ندارد زیرا در این زمینه می توان به گزارش دیوان محاسبات اکتفا کرد اما ورود وزارت بهداشت می تواند نتیجه بهتری داده و به اعتماد سازی ها کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار