بازدید 3975

وعده قالیباف برای ايجاد يك ميليون و ۲۵۰ هزار شغل

كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع مردم شيراز وعده داد كه در صورت تشكيل دولت مردم، یک ميليون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ايجاد كند.
کد خبر: ۶۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 14 May 2017
كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع مردم شيراز وعده داد كه در صورت تشكيل دولت مردم، یک ميليون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم ايجاد كند.

به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف عصر يكشنبه ۲۴ ارديبهشت در جمع مردمي كه در مسجد دانشگاه شيراز جمع شده بودند، گفت: از ۵ ميليون شغلي كه دولت مردم وعده داده است براساس مطالعات و برنامه‌ريزي انجام شده، یک ميليون و ۲۵۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم براساس مزيت‌هاي نسبي هر منطقه در زمينه كشاورزي و صنايع كوچك ايجاد خواهد كرد.

قاليباف با بيان اينكه امروز كشور در شرايط بحراني به لحاظ اقتصادي قرار دارد، بيكاري، ركود و گراني را از مشكلات اساسي ايران دانست و گفت: هيچ خانواده‌اي نيست كه تحت تاثير اين مشكلات قرار نگرفته باشد؛ مشكلاتي كه آسيب‌هاي اجتماعي فراواني به‌دنبال دارد.

او افزود: سايه بيكاري و ركود اقتصادي بيشتر بر سر جوانان ايران قرار گرفته و دغدغه اصلي پدر خانواده كه خون دل مي‌خورد و تلاش مي‌كند، داشتن دختر و پسر جواني است كه شغل ندارد.

به اعتقاد قاليباف دختران تحصيلكرده بيكار به افسردگي دچار شده‌اند و اين در حالي است كه ظرفيت‌هاي بزرگي در سراسر كشور و خصوصا استان فارس براي اشتغال جوانان وجود دارد.

قاليباف گفت: ايران يك درصد از كل جمعيت و خاك جهان را به خود اختصاص داده است در حالي كه ۵ درصد منابع دنيا را در خود دارد؛ در مجموع نفت و گاز با داشتن ۱۸ درصد كل منابع، ايران رتبه اول جهان را دارد.

او با بيان اينكه اخيرا در فارس نيز منابع گازي كشف شده است، گفت: فارس جزو قطب‌هاي گاز و صنعت الكترونيك كشور محسوب مي‌شود و در زمينه بهداشت و درمان نه تنها در كشور كه در منطقه يك قطب است.

قاليباف با بيان اينكه فارس در بعد گردشگري مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي است، گفت: فارس در كشاورزي بي‌نظير بوده و در برخي اقلام رتبه اول كشور را دارد، در فرهنگ و ادب سرآمد و از هر منظري استاني زرخيز و پرسرمايه است.

كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوي، وجود شرايط بد اقتصادي و بيكاري و ركود را واقعيت تلخي دانست كه در عين برخورداري از منابع مختلف با آن مواجه هستيم و گفت: علي‌رغم وجود نيروي كار با كارآمدي بالا و برخورداري از منابع مادي فراوان اما مردم روز به روز فقيرتر مي‌شوند.

او با يادآوري اينكه انقلاب اسلامي ۲ هدف بزرگ را به‌دنبال خود داشت افزود: تامين امنيت و رفاه و آسايش براي تمام كسانيكه با هر سليقه و دين و مذهب در زيرسايه نظام اسلامي زندگي مي‌كنند و ايجاد بستري براي سعادت اخروي مردم این دو هدف بودند بنابراین هر فرد انقلابي، حزب‌اللهي و ميهن‌پرست كه دغدغه ايران و ايراني را دارد و افتخار كشورش را مي‌خواهد بايد به دنبال حل مشكلات اقتصادي باشد.

به اعتقاد قاليباف، مشكل اصلي كشور در ناكارآمدي مديراني است كه بر مملكت مديريت مي‌كنند.

اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري وعده داد: ما افتخار مي‌كنيم كه در دولت مردم نوكري تجار و سرمايه‌گذاران و كشاورزان و آناني كه توليد ثروت كرده و كارخانه ايجاد مي‌كنند، با هر سليقه‌اي، حتي اگر صدها ميليارد تومان دارائي داشته باشند، را بكنيم.

او با تصريح اينكه مخالف ثروت و توليد ثروت نيست، تاكيد كرد كه سيره امام و ملت ايران و شهدا و خانواده شهدا اينگونه است كه مديران هرچه مسئوليت بالاتري داشته باشند وظيفه خطيرتري دارند و نبايد به‌دنبال تجارت و ثروت‌اندوزي بروند.

قاليباف با اشاره به اينكه مشكلات كشور را نشات گرفته از ۴ درصدي‌هايي مي‌داند كه در مسئوليت‌هاي كليدي قرار داشته و ده‌ها شركت دارند، گفت: در مناظره‌ها با صراحت اين مطلب را گفتيم كه چرا در نظام اسلامي مدير و وزير كه بايد همه وقت خود را وقف مسئوليت خود و مردم كنند، مثل خاندان قاجار عمل كرده و طيف و قبيله‌اي شده و رانت ايجاد كرده است و در زمان خصوصي‌سازي و در بانك‌ها و صنايع و پتروشيمي سر و كله آنان پيدا مي‌شود.

او گفت: زماني كه اين مردم براي دريافت وام ازدواج بايد ۲ يا ۳ سال در نوبت بمانند در يك بانك كه مدير آن را خودشان عوض مي‌كنند، ۴۰۰ ميليارد تومان بدون وثيقه وام مي‌گيرند؛ ان‌شاءالله كه تمام ثروت‌ها حلال باشد اما ما از امام(ره) ياد گرفته‌ايم كه مسئولان نبايد به‌دنبال ثروت و ثروت‌اندوزي بروند. در بالاترين سطح مسئوليت نبايد جز دغدغه مردم، فكر ديگري داشت.

قاليباف همچنين گفت: علي‌رغم آنكه قانون مي‌گويد اموال مسئولين بايد محرمانه به دستگاه قضايي اعلام شود اما اين حق مردم است كه بدانند فردي كه نامزد رياست جمهوري است چه اموالي دارد.

او با بيان اينكه روز ۲۹ ارديبهشت زمان تصميم‌گيري است، خطاب به مردم گفت: مسئوليت كشور را به كسي بسپاريد كه دغدغه او دغدغه مردم باشد نه اعوان و انصارش و خودش؛ چرا بايد در كشور ما ۲۵ ميليارد قاچاق وجود داشته باشد، چرا بايد ۴ درصدي‌ها مشكلات اقتصادي ايجاد كنند؟

قاليباف با تاكيد براينكه تاكنون هر وعده‌اي كه داده عملياتي كرده است، گفت: در شهر تهران براي هر پروژه زمان‌بندي مشخص كرده و تايمر گذاشتيم و بزرگترين و سخت‌ترين كارها را انجام داديم؛ از روزي كه به همت مردم به اين دولت چهارساله كه ثمري براي مردم نداشت پايان دهيم، تابلويي براي شمارش ايجاد ۵ ميليون شغل روشن خواهيم كرد.

او با اشاره به ايجاد سامانه كار، توقف اين سامانه را به دليل مخالفت چهاردرصدي‌ها دانست و با بيان اينكه امروز خودشان سايت كارورزي بالا آورده‌اند، گفت: براي كسانيكه بيكار هستند تا زماني كه شاغل شوند ماهيانه ۲۵۰ هزار تومان حقوق در نظر خواهيم گرفت.

قاليباف با بيان اينكه چندين ميليون ايراني در فقر مطلق بسر مي‌برند و درآمدي جز يارانه‌ها ندارند، گفت: امروز ارزش ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان يارانه در مقايسه با سال ۸۹ كمتر از ۱۵ هزار تومان است و اگر ۱۵۰ هزارتومان به هر ايراني يارانه داده شود قدرت خريد يارانه سال ۸۹ را ندارد.

او با اين اعتقاد كه دليل بروز مشكلات امروز كشور رويكرد دولتمردان به مسائل است، گفت: ما از شهدا، از مردم و از جوانان خجالت مي‌كشيم كه چنين نگاهي در بالاترين مسئوليت‌ها وجود دارد؛ اين دغدغه مردم و خواست انقلاب، امام و مقام معظم رهبري نيست.

قاليباف اضافه كرد: ما كاري به گرايش سياسي افراد نداريم و همه سليقه‌ها و گرايش‌ها برايمان محترم است، آنجا نگران هستيم و بايد مقابل آن بايستيم جايي است كه فرصت‌هاي اقتصادي و اجتماعي برابري در كشور ايجاد نمي‌شود؛ فقط ۴ درصدي‌ها بدون كار و زحمت به منفعت دست پيدا مي‌كنند، ما با اين مخالف هستيم.

او با تاكيد براينكه با همراهي مردم در روز ۲۹ ارديبهشت كار را جايگزين حرف و عمل را جايگزين شعار خواهد كرد، گفت: من در مورد ۴ درصدي‌ها سند ارائه داده و روي سايت‌ها گذاشته‌ام.، اين حق ملت است، فرهنگ قرآني اجازه داده كه اگر كسي با دروغ بخواهد ظلمي به جامعه روا كند، در مقابل آن بايستيم و رسوايش كنيم؛ اين عهدي است كه همه علما با خدا بسته‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
یعنی در هر ده ، دو سه هزار رفتگر استخدام می کنه؟!
بابا یکی هم یه برنامه برای تحت پوشش کمیته امدادیها بده
با اين شعار راي تو آنقدر بالا رفت كه ميتوني براي كل آسيا شغل درست كني ما هم هستيم اما با روحاني
حالا خوبه دور سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار پای دیگرش را قلم گرفته
نمیدونم بعضیها وقتی نه محبوبیت دارن بین مردم و نه مقبولیت، با این حرفا و وعده ها چرا میخوان مردم رو گول بزنن
احتمالا واسه این تعداد شغل چهارمیلیون فرغون و جارو از کشور چین وارد خواهد کرد .
آقای قالی باف
مردم کسی رادوست دارندکه باصداقت باآنهاصحبت کند.
چه کسي تا حالا جوابگو بوده است؟؟؟!!!من هم وعده ميدهم دويست شغل ايجاد کنم
درود بر قالیباف
باز خوبه ايشان از وعده 5 ميليون صرف نظر كردن و تخفيف داده به رقتم يك ميليون و 250 هزار رضايت دادن
او میخواهد یک میلیون کار ایجاد کند. اخه از. کجا.
وعده ها مانده منزل به منزل
در رفت
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی