بازدید 2297

امضای پیمان پولی دو جانبه تایلند و ژاپن

بانک­های مرکزی تایلند و ژاپن پیمان پولی دوجانبه امضا کردند.
کد خبر: ۶۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 14 May 2017
بانک­های مرکزی تایلند و ژاپن پیمان پولی دوجانبه امضا کردند.

به گزارش جهان نيوز، این توافق بین رییس بانک مرکزی ژاپن و رییس بانک مرکزی تایلند امضا شد. سقف مقداری این پیمان پولی دوجانبه سه میلیارد دلار (103 میلیارد بات، واحد پول تایلند) و سقف زمانی یا دوره اجرای این توافق سه سال تعیین شده است.

هدف از این پیمان پولی این است که دو کشور ژاپن و تایلند، در مبادلات خود به جای دلار آمریکا، از ارزهای ملی (یعنی ین و بات) استفاده کنند. پیمان پولی به خصوص در شرایطی کاربرد دارد که یک نیاز فوری به نقدینگی کوتاه مدت برای حفظ تعادل پرداخت­های دو کشور وجود داشته باشد.
 
در چارچوب همکاری­های مالی و بانکی منطقه­ای، این توافق به عنوان یک شبکه مالی امن علیه ظهور بحران مالی در آینده عمل خواهد کرد. این امر تنها درصورت نیاز اتفاق خواهد افتاد و در حاضر که اقتصاد کلان تایلند شرایط استواری دارد (با یک موقعیت بدهی خارجی قوی)، نیازی به استفاده از این ابزار (به عنوان ابزاری علیه بحران مالی) نیست. تایلند مشکل نقدینگی کوتاه مدت و تعادل پرداخت ندارد و از ذخایر ارزی 180 میلیارد دلاری بهره مند است.

در شرایطی که همچنان بانک­های بزرگ اروپایی حتی در دوران پسابرجام، با ایران همکاری نمی­ کنند، ایران بیش از گذشته به استقلال از نظام پولی و بانکی آمریکا و اروپا نیاز دارد. پیمان پولی دوجانبه راهکار مناسبی برای حل مسئله تحریم های بانکی است اما متاسفانه تا کنون بانک مرکزی اقدام واقعی در این زمینه انجام نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی