بازدید 5364

به کجا چنین شتابان! شما وزیر و وکیل و نظیر بوده اید!

محسن قائمی نسب
کد خبر: ۶۹۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 13 May 2017
انتخابات منحصر به کشور ما نیست، و در کشور ما هم نه اولین و نه آخرین خواهد بود. سالانه در جهان انتخابات متعدد و مختلفی برگزار می شود.  در کشور ما نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بطور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار و خاطرات تلخ و شیرینی برای بازند گان و برند گان بجا  گذاشته و گذشته است. 

داغ شدن تنور انتخابات امری پسندیده است اما تاخت و تازهای  و شمشیر ازنیام  درآوردن روزهای اخیر برخی کاندیداهای ریاست جمهوری و چنگ انداختن به رخ رقیب، تنور را چنان داغ کرده  که به نظر می رسد چشم و ابروی برخی و دل و دین برخی دیگر را خواهد سوزاند. غافل از این که  انتخابات در نظام اسلامی دارای شرایط و آداب خاص خود می باشد به گونه ای که کاندیداها و طرفداران آنان نباید از هر شیوه ای برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود استفاده کنند چرا که پذیرش مسئولیتها در نظام اسلامی قبول رسالتی الهی و ملی برای تحقق آرمانهای اسلامی و خدمت به مردم است. بنابراین چارچوبها و ضوابط دینی اخلاقی اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید شخصیت حیثیت و آبروی افراد دستخوش تمایلات و خواسته ها و اغراض دنیایی دیگران قرار گیرد. از این مهمتر تبلیغات برخی کاندیداهای ریاست جمهوری دراین دوره چنان است که چیزی جز باران یاس و ناامیدی و پشیمانی از ابر تردیدشان نمیبارد  متاسفانه انتخابات در نظام اسلامی بویژه دراین دوره  به سمت ناخوشایند و نامطلوبی پیش می رود و برخی افراد از هر شیوه ای ناپسند و غیراخلاقی برای تخریب رقیب و بیرون راندن او از صحنه انتخابات استفاده می نمایند.

امام خمینی (ره) خطاب به کاندیداها و طرفداران آنان بیان می دارند: «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.»  متاسفانه گردهمایی های انتخاباتی این روزها،  بجای اعلام برنامه ها به عقده گشایی، توهین، تخریب واتهام و  ....تبدیل شده است!  گویا مسابقه ای است که هرکس صدای بلند تری داشت پیروز است  یا هرکس  زودتر  از رقیب،  پرده برداری کند موفق تر بوده  است!     نشنیده اید که می گویند : آدم ها را از آنچه درباره ديگران مي گويند بهتر مي توان شناخت تا از آنچه درباره آنها مي گويند! این انتخابات هم می گذرد و باز ما هستیم و مردمی که میخواهیم با آنها زندگی کنیم! همه شما شش نفر به گواه سوابق و ادعای خودتان، هم در پایه ریزی انقلاب و هم در اتفاقات تلخ و شیرین پس ازاستقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی،  کم و بیش سهیم بوده اید! همه شما وکیل و وزیر و نظیر بوده اید! سوت و  کف و هورایِ برخی  جماعت دوربرتان لزوما معنای تفسیری شما را ندارد! ممکن است معانی دیگری هم داشته باشد!  مشاورانتان را به بازار و ترمینال ها و مترو بفرستید! سربسته آن که برای  برخی مردم سیاه و سفید چندان تفاوتی نمی کند در منظر توده مردم هر دو برادرند! به کجا چنین شتابان..

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار