بازدید 4796

آلمان به ترکیه تانک می‌فروشد

کد خبر: ۶۹۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳ 10 May 2017
تسنیم نوشت:وزارت اقتصاد آلمان از مذاکره با یک شرکت تسلیحاتی آلمانی برای ارائه مجوز به آن به منظور فروش تانک‌های لئوپارد به ترکیه خبر داد.

به گزارش روزنامه آلمانی "دی ولت"، شرکت تسلیحاتی راین متال دوسلدورف آلمان درباره فروش تانک های جنگی به ترکیه گفتگوهایی را با دولت آلمان انجام می دهد.

دولت آلمان نیز گفتگوها با این شرکت تسلیحاتی در این باره را تایید کرده است.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور نمایندگان شرکت تسلیحاتی راین متال برنامه معامله تسلیحاتی تانک های لئوپارد با ارتش ترکیه را در حاشیه یک گفتگو با وزیر اقتصاد آلمان در 15 ماه مارس 2017 مطرح کرده بودند.

بر این اساس رئیس راین متال در 15 ماه مارس شخصا در این باره با وزیر اقتصاد آلمان صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش از سال 2014 در مجموع 20 حاشیه گفتگو بین نمایندگان شرکت تسلیحاتی "راین متال" و نمایندگان وزارت اقتصاد آلمان در این باره همچنین با حضور وزیر اقتصاد سابق، زیگمار گابریل" وجود داشته است.

یکی از سیاستمداران کرد حزب چپ آلمان به دلیل سرکوبگری های دولت اردوغان علیه کردها این گونه معاملات تسلیحاتی با ترکیه را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و آن را بخصوص برای شهروندان کرد این کشور مرگبار دانست.

وزارت اقتصاد آلمان از این اقدام به عنوان نوعی فعالیت اقتصادی دفاع کرده اما در عین حال اعلام کرده که مسایل مربوط به حقوق‌بشر در اینگونه موارد باید در نظر گرفته شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی