بازدید 4328

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی درالبرز

کد خبر: ۶۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 09 May 2017
 رئیس پلیس البرزگفت : اعضای باند 14نفره کلاهبرداری میلیاردی به شیوه کارت به کارت دراین استان دستگیر شدند.

سرداربخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران افزود: درپی وصول پرونده های متعدد درخصوص کلاهبرداری کارت به کارت و نارضایتی ایجاد شده برای شهروندان مراتب دردستورکار پلیس قرارگرفت .
 
وی اضافه کرد: برخی از این افراد از داخل زندان از طریق تماس تلفنی طعمه های خود را شناسایی و حساب های آنان را با شگردهای خاص خالی می کردند.
 
رئیس پلیس البرزگفت: از سوی دیگر بابررسی های کارشناسانه صاحب یکی از حساب هایی که وجوه به آن پرداخت می شد شناسایی و این فرد هنگام مراجعه به بانک دستگیر شد.
 
کامرانی صالح افزود: فرد دستگیرشده ابتدا منکر از هرگونه کلاهبرداری و پولشویی شد اما باتوجه به مستندات موجود اعتراف کرد واذعان داشت که با باندی دراین زمینه همکاری می کند به نحوی که ازسوی چند نفر که با وی آشنایی داشتند پیشنهادشده که افتتاح حساب دربانک های مختلف را انجام داده و با این عنوان درصدی ازوجوه را به وی می دادند.
 
وی گفت : پیگیری برای دستگیری افراد دیگر آغازشد و رد پای آن ها در یکی ازاستان های غربی کشور شناسایی که پس ازچندین روز تعقیب و مراقبت مخفیگاه آنان دریکی ازروستاهای ملارد استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی افزود: متهمان به 2میلیاردو 500 میلیون ریال کلاهبرداری ازسراسر کشور اعتراف کردند و سرکرده باند نیز دریک اقدام فنی در مخفیگاهش درکرج دستگیرشد و به پولشویی درسراسرکشور با همدستی 7نفر که به اتهام قتل درداخل زندان به سرمی بردند اعتراف کرد.
 
کامرانی صالح در تشریح شیوه کلاهبرداری این افراد اظهارداشت : سارقان کلاهبردار با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو یا به بهانه انجام خریدهای اینترنتی، طعمه ها را با وعده های دروغین به پای عابر بانک ها می کشاندند واقدام به خالی کردن حساب های آن ها می کردند.
 
*** دستگیری عوامل کلاهبرداری ازفروشندگان کالا درسایت دیوار
 
رئیس پلیس استان البرز گفت: کلاهبرداران میلیاردی که درسایت موسوم به دیوار اقدام به فروش کالا به ارزش یک میلیاردو 160 میلیون ریال کرده بودند دستگیرشدند.
 
کامرانی صالح افزود: متهمان با جستجو درسایت دیوار کالاهایی ازنوع برنج و حبوبات را که برای فروش آگهی شده بود را شناسایی و با تماس یا ارسال پیامک به مالک کالاها خودرا خریدار اجناس معرفی می کردند و با جلب اعتماد فروشنده درمنطقه مهرشهر قرارملاقات می گذاشتند.
 
وی خاطرنشان کردکه اعضای 8نفره این باند کلاهبرداری درتماس تلفنی به فروشنده وعذه می دادند که مبلغ فروش را به صورت نقد پرداخت می کنند اما پس ازحضور مشتری که اغلب درساعات پایانی شب بود ادعا می کردند که به علت معاملات زیاد پول نقد ندارند واقدام به ارائه چک جعلی می کردند .
 
** کشف 100 کیلوگرم مواد مخدردرالبرز
 
رئیس پلیس البرز دربخش دیگری ازسخنان خود ازکشف حدود 100 کیلوگرم مواد مخدر تریاک و حشیش دراین استان خبرداد.
 
کامرانی صالح افزود: درپی گزارش هایی مبنی برفعالیت فردی درامر تهیه و توزیع مواد مخدردرمنطقه مهرشهرکرج موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس قرارگرفت .
 
وی خاطرنشان کردکه با پیگیری های پلیس منزل متهم شناسایی و بارعایت اصول امنیتی محل مورد نظر بازرسی و ازمحل 21کیلو و 500 گرم تریاک و یک کیلو و 350 گرم شیره تریاک و حدود یک کیلوگرم سوخته تریاک کشف شد.
 
کامرانی صالح افزود: درعملیات دیگر نیز 33کیلوو 500 گرم حشیش و تریاک درعملیات جداگانه دیگر کشف شد .
 
وی گفت : این فرد اقدام به توزیع مواد مخدر درمنطقه گرمدره می کرده که با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد منزل شده و دربازرسی از محل بیش از 30 کیلوگرم حشیش با لفافه و سه کیلو 240 گرم تریاک کشف و یک نفر نیز دستگیرشد.
 
وی یادآورشد که ازابتدای سال جاری تاکنون حدود 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان البرزکشف شده که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .
 
وی گفت : دراین مدت نیز بیش از 4 هزارنفر توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل ارودگاه ماده 16و کمپ های ترک اعتیاد شدند.

*** با تخلفات انتخاباتی برخورد می شود
 
رئیس پلیس البرز درخصوص برگزاری انتخابات گفت : با تخلفات انتخاباتی دراین استان برخورد می شود.
 
کامرانی صالح افزود: پلیس با آمادگی کامل اخبارانتخاباتی را رصد کرده و درصورت مشاهده تخلف برخورد قانونی خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد که تامین امنیت فضای انتخابات ازسوی پلیس انجام می شود .
 
وی گفت : کاندیداهای شورای اسلامی شهر وروستا درحدود ضوابط قانونی که برای آن ها مشخص شده عمل کنند تافضای آرام را درآستانه انتخابات داشته باشیم .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار