بازدید 13456
۲
ششمین روز حادثه انفجار معدن؛

کشف ۱۳ جسد دیگر از تونل معدن یورت آزادشهر/ شمار جانباختگان به ۳۵ تن رسید/ احتمال وجود هشت معدنچی دیگر در زیر آوار/ عملیات تا عصر فردا تمام می‌شود

با کشف ۱۳ پیکر بی جان دیگر در تونل معدن زمستان یورت، شمار جان باختگان این حادثه به ۳۵ تن رسید. عملیات آواربرداری و تجسس در حالی برای یافتن دیگر اجساد احتمالی ادامه دارد که مسئولان حاضر در محل حادثه شمار افراد مفقود در این حادثه را حداکثر ۱۳ تن ذکر می‌کردند.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 08 May 2017
با کشف ۱۳ پیکر بی جان دیگر در تونل معدن زمستان یورت، شمار جان باختگان این حادثه به ۳۵ تن رسید. عملیات آواربرداری و تجسس برای یافتن دیگر اجساد احتمالی ادامه دارد.
 
به گزارش «تابناک»، ششمین روز عملیات امداد و نجات در معدن یورت در حالی آغاز می‌شد که روز گذشته همه امور در این معدن تحت الشعاع سفر رئیس جمهور قرار گرفته بود. سفری که یکی از پیش درآمدهای آن، حضور وزیر کار در معدن و سرکشی وی به عملیات نجات در تونل بود تا ربیعی پس از آن، از تداوم عملیات آواربرداری با توجه به حجم ریزش تونل در حداقل ۵ تا ۶ روز دیگر خبر دهد.
 
 اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 اخبار روز پنجم را اینجا بخوانید
 
 
احتمال وجود هشت معدنچی دیگر در زیر آوار
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۵:۲۷
رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به میزان گفت: تا کنون پیکر  35 نفر از معدنکاران پیدا و منتقل شده است که این به تعداد همان تعداد لیست اعلامی معدن است.
 
مروتی افزود: فرمانداری آزادشهر نیز لیستی از مفقودان تهیه کرده است که احتمال دارد در معدن حبس شده باشند.

وی گفت: هم اکنون در دو تونل این معدن عملیات کاهش گاز مونوکسید کربن و گاز متان انباشته شده در حال انجام است که پس از کاهش انباشتگی و انجام عملیات هوادهی نیروهای امدادی و متخصص معدن بتوانند دوباره  عملیات آوار برداری را آغاز کنند. هر چند نمی توان به طور قطعی گفت چند نفر در معدن محبوس هستند اما  احتمال دارد هفت یا هشت نفر دیگر از معدنکاران  محبوس شده باشند.
تصاویر خارج کردن اجساد 13 معدنچی
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۴:۲۵

ارسال گزارش حادثه به دفتر رئیس قوه قضائیه
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۳:۵۸
هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از ارسال گزارش حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر به دفتر ریاست قوه قضاییه خبر داد.

وی با بیان اینکه این گزارش به دستور رئیس قوه قضاییه تهیه و ارسال شده است، گفت: این گزارش شرح مبسوطی از حادثه دلخراش انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، جریان رسیدگی پرونده و اقدامات صورت گرفته تا کنون است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره روند رسیدگی به پرونده‌ی زمستان یورت آزادشهر هم گفت: مدیر و پیمانکار معدن به دادسرا احضار و بازجویی شده اند و تا زمان اعلام نظر کارشناسی به قید وثیقه  به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان آزاد هست
انتقال پیکر ۱۳ جانباخته معدن به پزشکی قانونی
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۳:۱۹
زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از انتقال پیکر ۱۳ جانباخته دیگر معدن آزاد شهر به پزشکی قانونی این استان خبرداد.
 
وی گفت: کار معاینه اجساد آغازشده است و در صورت نیاز نمونه برداری انجام خواهد شد.
تصاویر خارج کردن اجساد 13 معدنچی
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۵

عملیات تا عصر فردا تمام می شود
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۱:۰۶
صادق علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در مورد آخرین وضعیت اجساد 13 معدنچی در معدن ذغال سنگ یورت آزاد شهر گفت: پس از اینکه معدنچیان و امدادگران توانستند از تونل فرعی شماره دو وارد محل اصلی انفجار در معدن شوند، 13 جسد کارگران معدن در آن محل کشف شد.
 
وی ادامه داد: آلارم کارگاه معدن به صدا در آمده و احتمال وجود خطر را اعلام می کند، به همین دلیل کار با احتیاط و سرعت کمتری پیش می رود.

مقدم از انجام عملیات در سه منطقه تونل خبر داد و گفت: حد فاصل دو ریزش و محل کارگاه مکان هایی است که عملیات امدادی در حال انجام است. همچنین همزمان کار بازسازی و آوار تونل معدن هم انجام می شود.

وی در مورد زمان اتمام عملیات امدادی، گفت: هنوز کار جست‌وجو و نجات تمام نشده است و با توجه به سرعت عملیات به نظر می رسد تا عصر فردا کار تفحص برای یافتن اجساد این حادثه به پایان برسد. در حال حاضر نیروهای امدادی توانسته اند به محل انفجار در تونل برسند.
جزئیات کشف ۱۳ جسد دیگر از تونل معدن
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۹:۴۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان درخصوص دستیابی به پیکر ۱۳ معدنچی دیگر گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه نیروهای تجسس امدادگر در در عمق یک‌هزار و 800 متری به جسد ۱۳ معدن کار دیگر دست یافتند.
 
وی افزود: نیروهای تجسس از تونل فرعی به محوطه بارگیری و محل انفجار رسیده‌اند و این اجساد کشف شد. 

مقدم گفت: هم اکنون در حال انتقال اجساد از محل انفجار به تونل شماره دو و سپس به بیرون معدن هستیم. تا پاکسازی کامل نمی توانیم درباره افزایش احتمالی شمار معدنکاران محبوس اظهار نظر کنیم.
 
پیمانکار معدن با قرار وثیقه آزاد شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۹
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه روند رسیدگی به پرونده زمستان یورت ازمحل حادثه دلخراش انفجار معدن بازدید کرد و گفت: دستگاه قضایی برای استیفای کامل حقوق کارگران معدن آزادشهر کوتاهی نمی‌کند.
 
وی به مصدومان و بازماندگان این حادثه دلخراش اطمینان داد با مقصران این حادثه در هر مقام و جایگاه برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی با اشاره به احضار مدیر عامل و پیمانکار این معدن به دادسرا اظهارکرد: پس از بازجویی تا انجام تحقیقات تکمیلی پیمانکار و مدیر عامل هر کدام با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی فعلا آزاد شدند.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه شخصا دستور پیگیری حقوق معدنکاران، متوفیان و خانواده‌های آنان را صادر کرده است و به زودی شرح پرونده این حادثه به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
شمار نهایی جان باختگان 35 خواهد ماند یا افزایش خواهد یافت؟
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۰
مدیر کل مدیریت بحران گلستان در حالی بر تداوم عملیات آواربردای و تجسس تاکید می‌کند که در روزهای اخیر، تمم مسئولان حاضر در محل حادثه بر مفقود بودن حداکثر 13 تن تاکید داشتند؛ عددی که ظاهرا چندان مورد اعتماد نبوده و نیست!
 
کشف ۱۳ جسد دیگر از تونل معدن یورت آزادشهر/ شمار جانباختگان به ۳۵ تن رسید
سرکشی استاندار گلستان به خانواده سه نفر از جانباختگان
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۸:۳۰
حسن صادقلو، استاندار گلستان در پی دستور روز گذشته رئیس جمهور برای حل مشکلات خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن آزادشهر، شامگاه یکشنبه 17 اریبهشت ماه در منزل سه تن از جانباختگان این حادثه، "علی اکبر شهمرادی"، "بهرام علی هدایتی" و "حسن خلیلی"، حضور یافت و مشکلات این خانواده‌ها را بررسی کرد.

استاندار گلستان ضمن همدردی با خانواده این عزیزان، گفت: بنده حامل پیام تسلیت رئیس جمهوری هستم و از معدنچیان و خانواده جانباختگان این حادثه حمایت خواهد شد.

خانواده های جانباختگان نیز در جریان این سرکشی‌ها مشکلات خود را مطرح کردند که استاندار گلستان قول داد آنها را پیگیری کند.
کشف ۱۳ جسد دیگر از تونل معدن
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۸:۱۰
صادق علی مقدم، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با تلاش نیروهای تجسس امدادگر در معدن زمستان یورت آزادشهر، دقایقی قبل جسد ۱۳ معدنچی دیگر در عمق تونل معدن شناسایی شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل حادثه گفت: نیروهای امدادگر معدن با استفاده از تونل شماره دو توانستند اجساد ۱۳ معدنچی محبوس شده را کشف کنند. تلاش برای خارج کردن این اجساد از تونل معدن ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: با این اجساد کشف شده، شمار جانباختگان حادثه انفجار معدن آزادشهر به ۳۵ نفر رسید.
 
وی تاکید کرد: کار تجسس برای یافتن دیگر اجساد احتمالی در معدن زمستان یورت آزادشهر ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
با سلام به شما دوستان محترم چه اندازه شرم آور است که بلا فاصله این مصیبت وحشتناک سوژه سیاسی کاری و سیاست بازی مشتی قدرت طلب گردید
روحشون قرین رحمت :(
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل