بازدید 44446
دومین روز حادثه انفجار معدن؛

تاکنون 26 پیکر بی جان کشف شده است/ پیش‎بینی محبوس شدن 35 معدن‎کار/ اظهارنظر اولیه درباره علت انفجار/ امدادگران به عمق 1500 متری رسیدند/ هویت و اسامی 21 جان باخته مشخص شد/ بازداشت مدیرعامل معدن تکذیب شد

انفجار ساعت 12 و 5 دقیقه ظهر روز چهارشنبه در معدن زغال سنگ یورت در آزادشهر آنقدر مهیب بود که امدادگران هنوز نتوانسته اند به کارگاه اصلی معدن راه پیدا کرده و به سرنوشت کارگران محبوس پی ببرند. تا این لحظه پیکر 26 کارگر جان باخته در این رویداد کشف شده است.
کد خبر: ۶۹۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 04 May 2017
انفجار ساعت 12 و 5 دقیقه ظهر روز چهارشنبه در معدن زغال سنگ یورت در آزادشهر آنقدر مهیب بود که امدادگران هنوز نتوانسته اند به کارگاه اصلی معدن راه پیدا کرده و به سرنوشت کارگران محبوس پی ببرند. تا این لحظه پیکر 26 کارگر جان باخته در این رویداد کشف شده است.
 
به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در واپسین دقایق روز گذشته، امدادگران توانستند پیکر بی جان 21 تن از کارگران معدن را از تونل بیرون آورند، حفر تونل فرعی و آواربرداری از مسیر اصلی تونل ادامه یافت تا عملیات امداد و نجات در این معدن به روز دوم بکشد. این در حالی است که از از امروز برای سه روز در استان گلستان عزای عمومی اعلام شده است.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید

برای خواندن اخبار روز سوم به اینجا بروید
 
اعزام تیم ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت معدن یورت

رامین نورقلی‎پور، رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: به دستور آقای لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی، تیمی از نمایندگان مجلس شامل نماینده مردم سبزوار، نماینده مردم قائم شهر و نماینده مردم آزادشهر  همراه من برای بررسی وضعیت حادثه  معدن یورت آزادشهر به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این نمایندگان عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی هستند و همچنین برای تصمیم گیری و بررسی‎ها دبیر کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بخش معدن در مرکز پژوه‎هش‎های مجلس شورای اسلامی در محل حاضر هستند.

نورقلی‎پور افزود: امیدواریم در روزهای آینده، تصمیمات مهمی در این زمینه گرفته شود. 
 
مدیرعامل معدن با دستور قضایی بازداشت شد +تکذیب!

به گزارش فارس، فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: مدیرعامل معدن زغال سنگ آزادشهر با دستور مقام قضایی بازداشت شد و هم اکنون در زندان است.
 
هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان با تکذیب خبر بازداشت رئیس معدن زمستان یورت آزادشهر به تسنیم گفت: این پرونده اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است و تا کنون هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده است.

وی افزود: مراحل تحقیقات مقدماتی و کارشناسی این پرونده قضایی در حال انجام است. پس از رسیدن به نتیجه در خصوص این پرونده  اطلاع‎رسانی خواهیم داشت. فعلا پرونده قضایی برای این پرونده تشکیل شده و با شاهدان و  کارشناسان در حال تحقیقات در زمینه علت این حادثه هستیم. 
 
جسد 4 تن دیگر از معدن‌کاران پیدا شد

به گزارش تسنیم، اجساد 4 تن دیگر از معدنچیان با تلاش نیروهای امدادی پیدا شد. هم‌اکنون نیروهای امدادی این 4 جسد را در تونل معدن از زیر آوار خارج کرده و در راه انتقال به بیرون از معدن هستند.

با این اجساد پیدا شده تعداد کشته‌شدگان فاجعه معدن زمستان یورت آزادشهر به 26 نفر رسید. امدادرسانی برای رسیدن به کارگاه دوم معدن زمستان یورت همچنان ادامه دارد.

پیش از این 22 جسد از معدن‌کاران در داخل معدن پیدا شده بود که 21 جسد شناسایی و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.

اسامی 21 جان باخته اعلام شد
 
17:00 حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان به تسنیم گفت: با تأیید خانواده‌های قربانیان 21 جسد شناسایی و تحویل بستگان آنان شد.

وی افزود: اسامی قربانیان شناسایی شده این حادثه بدین شرح است: بهرام بهرام هدایتی‌کرد- مهدی مشهدی-عباس طاهردوست-حسن سنچولی-محسن گنجی‌وطن-حسین خلیلی-صادق منصوری‌رضی-محمد مهران‌پور-علی جعفری‌فر-حمید میردار-حمزه گیلکی-نورالله سوسرایی-مجتبی سوسرایی-جعفر علیخانی-سید محمود حسینی-ناصر نوروزی-علی‌اکبر شهمرای-حسن قره‌داغلی-محمود میردار و رضا کیلکی است.

وی افزود: تاکنون همه 21 جسد تحویل داده شده به پزشکی قانونی شناسایی و تحویل خانواده شده است. بررسی و معاینات تکمیلی روی یک پیکر شناسایی نشده نیز در حال انجام است. 
 
معدن زمستان یورت آزادشهر 6 ماه تعطیل می‎شود

علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای تامین استان در آزادشهر در جمع خبرنگاران از تعطیلی شش ماهه معدن زغال سنگ زمستان یورت خبر داد و اظهار داشت: برای نحوه پرداخت حقوق و بیمه بیکاری کارگران معدن در مدت تعطیلی، شنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که ساعت 8 صبح شنبه آینده در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، درباره نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارگران از طریق کارفرما و بیمه بیکاری تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای پیشبرد سریع‌تر امور مربوط به مشکلات کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر 3 کمیته شامل کمیته فنی برای علت‎یابی و بررسی عوامل بروز حادثه معدن، کمیته انسانی برای  پیگیری مسائل حقوقی و بیمه‎ای کارگران و کمیته نوسازی برای بازسازی کارگاه‎های تولیدی تشکیل می‎شود.

ربیعی گفت: به کارگران اطمینان می‌دهیم برای بیمه و دستمزدشان نگرانی نداشته باشند و در جلسه‌ای که با کارفرمایان گذاشته شد‌ پیگیر حقوق کامل آنها از طریق نظام بیمه بیکاری و یا حمایت خود کارفرما خواهیم بود. 
 
تیم‎های تخصصی هلال‎احمر از 3 استان وارد گلستان شد

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان گلستان با اشاره به اینکه سگ‎های تجسس برای جستجوی پیکر معدن‎کاران در عملیات امدادی انجام می‎گیرد، گفت: بر اساس پیش‎بینی‎های انجام شده احتمال می‎رود امشب یا فردا صبح مرحله آواربرداری پایان یابد.

احمدی بیان کرد: تیم‎های تخصصی در بخش «آوار و معدن» جمعیت هلال احمر از سه استان مختلف کشور وارد استان گلستان شدند و کمک می‎کنند تا مرحله امدادرسانی هر چه سریع تر انجام شود. 
 
آغاز بررسی تخلفات احتمالی مدیران معدن و دستگاه‎های اجرایی

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر خبر داد و گفت: سوابق بازرسی‎های معدن زمستان یورت غربی آزادشهر از اداره کار استان گلستان بررسی می‌شود.

وی افزود: این سوابق به منظور بررسی تخلفات احتمالی مدیران معدن و یا دستگاه‌های اجرایی، از اداره کار استان مطالبه شده است‌.

هاشمیان که برای بازدید از روند اجرای کار به شهرستان آزادشهر رفته است، گفت: تیم قضایی کار تحقیقات میدانی از محل حادثه و جمع‌آوری اسناد و مدارک را بدون این که خللی به کار امداد و نجات معدنچیان گرفتار در معدن، وارد کنند، آغاز کرده‌اند.

هاشمیان همچنین از استقرار بازپرس ویژه در پزشکی قانونی آزادشهر خبر داد و گفت: این بازپرس به همراه تیم پزشکی قانونی کار تعیین هویت و صدور جواز دفن‌، جان باختگان را انجام می‌دهد.

دیواره‎های تونل امدادرسانی در معدن زمستان یورت ریزش کرد

14:30 رضا مروتی، معاون استاندار گلستان لحظاتی پیش با حضور در محل حادثه معدن زمستان‎یورت آزادشهر از ریزش دیواره و تونل مورد نظر برای امدادرسانی خبر داد و گفت: تونل ریزش یافته و مشکل اصلی را در بحث امدادرسانی و آواربرداری به‌ وجود آورده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های امداری انجام شده تصریح کرد: در تلاشیم با وسیله الوار از ریزش شدید تونل جلوگیری کنیم. درصدد هستیم که  با استفاده از گالری یا حفر تونل جدید به صورت پوششی، شکافی را ایجاد کنیم و به تونل اصلی برسیم و به انتهای تونل دسترسی پیدا کنیم.

مروتی افزود: خوشبختانه مسئله در امداد و نجات و تاسیسات نداریم و همه تجهیزات در محل مستقر است. تامین اکسیژن موجود است و با هوادهی درصدد کاهش گاز منوکسیدکربن و متان در تونل هستیم.

امدادگران به عمق 1500 ‌متری معدن رسیدند

14:00 حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه از شب گذشته عملیات امدادرسانی با سرعت خوبی دنبال می‎شود. 71 نفر از مصدومان که داخل معدن بودند نجات پیدا کردند که تنها 2 تن از این مصدمان تحت نظر مراقبت‌های ویژه هستند.

وی با بیان اینکه مصدوم با وضعیت بدخیم دیگری در بیمارستان‎ها نداریم، یادآور شد: مهم‌ترین کار در حال حاضر انجام می‎شود آواربرداری است که این کار به صورت تخصصی و با همکاری نیروهای تخصص امدادی از چندین استان دیگر کشور در حال انجام است.

احمدی افزود: تا این ساعت نیروهای تلاشگر توانستند تا عمق یک‌هزار و 500 متری معدن پیش‎ بروند. غلظت بالای گاز منوکسیدکربن و گاز متان عملیات امدادرسانی و آوار برداری را تا حدود زیادی با کندی رو به رو کرده و در حال حاضر غلظت گاز در تونل  به درجه 60 رسیده است. اگر این غلظت به 30 درجه برسد شرایط به گونه‎ای خواهد بود که با استفاده از سگ‎های نجات عملیات جستجو را انجام خواهیم داد. در تلاش هستیم تا عصر امروز این عملیات انجام شود اما وضعیت آواربرداری به گونه‎ای است که نمی‌توان پیش‌بینی کنیم چه زمان به پایان می‎رسد.
 
سهامداران معدن زغال سنگ زمستان یورت چه کسانی هستند؟

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت با بیان اینکه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر متعلق به بخش خصوصی بوده، گفت: سهامداران این شرکت علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند. 
 
وی در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه انفجار معدن در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه غم‌انگیزی بود که رخ داد اما علت واقعی این حادثه را پس از بررسی دقیق مشخص می‎شود و معدن تا بررسی دقیق تعطیل خواهد شد. تیم ویژه‎ای برای بررسی علت حادثه تشکیل شده و پس از اتمام کار جست‌وجو محبوسین و کمک‎های پزشکی به مجروحان حادثه بررسی علت دقیق این حادثه در دستور کار قرار می‎گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در معادن زغال سنگ در برخی مواقع در حفره‎های گاز متان جمع می‎شود و ما برای برطرف کردن این مشکل دستگاه‎های جدیدی خریداری کردیم و 6 دستگاه هم برای سنجش میزان گاز به این معدن داده شده اما چرا آلارم‎ها کار نکرده باید بررسی شود.

نعمت‌زاده همچنین درباره عیادت از کارگران مصدوم و درخواست‎های آنها هم اظهار کرد: این کارگران مشکلات خود از جمله بیمه و حقوق و سختی کار خود را مطرح کردند که شرایط همه را بررسی می‎کنیم و حتما رسیدگی خواهد شد.
 
رهبر انقلاب این حادثه دلخراش را تسلیت گفت
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش در حادثه دلخراش معدن گلستان را تسلیت گفتند و تأکید کردند: لازم است همه اقدامهای ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی دلخراش و مصیبت‌بار معدن در گلستان که به جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش و رنج‌دیده و گرفتاری جمعی دیگر از آن عزیزان انجامیده است، اینجانب را داغدار و مصیبت‌زده کرد. لازم است همه‌ی اقدامهای ممکن برای نجات گرفتاران انجام گیرد. حادثه بسیار تلخ است و امیدواریم خداوند نظر عنایتی بفرماید. به خانواده‌های همه‌ی آن عزیزان تسلیت می‌گویم و برای آنان صبر و آرامش و برای گرفتاران فرج الهی را مسألت می‌کنم. تلاش دستگاههای گوناگون مأجور است، هر چه می‌توانند این تلاش را افزایش دهند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
 
پیکر بی جان 22 مین کارگر کشف شد/ پیش‎بینی محبوس شدن 35 معدن‎کار/ اظهار نظر اولیه درباره علت انفجار 
 
اظهار نظر اولیه در خصوص چرایی وقوع انفجار

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اعلام جزئیات علت وقوع انفجار معدن آزادشهر به  فارس گفت: نصب اشتباه باتری لوکوموتیو، اتصال برق و نشست گاز متان عامل انفجار در تونل بود.

صادق‎علی مقدم اظهار کرد: گروه‎های امداد و نجات در داخل تونل و خارج از آن مشغول فعالیت هستند و تلاش‎ها برای امدادرسانی ادامه دارد، نصب اشتباه باتری لوکوموتیو، اتصال برق و نشست گاز متان عامل انفجار در تونل بود.

وی با اشاره به خارج کردن بیست و دومین جسد کارگر معدن توسط نیروهای امدادرسان تصریح کرد: شمار کشته‎های این حادثه بر اساس پیش‎بینی و گمانه‎زنی 35 نفر است که تاکنون جست بیست و دومین کارگر معدن از تونل خارج شد.

معدن‎کاران از 5 تا 12 ماه حقوق معوقه دارند

یکی از این معدن‎کاران به خبرنگار فارس گفت: تا به حال در مدتی که در این معدن فعالیت می‎کردیم کسی سراغی از ما نمی‎گرفت هر کدام از این معدن‎کاران از پنج ماه تا 12 ماه حقوق معوقه دارند بیمه آنها با تاخیر واریز می‎شود برخی از آنها در آستانه بازنشستگی هستند اما بی‎توجهی به بیمه، آنها را دچار گرفتاری کرده است.

این کارگر معدن‎کار که سختی‎های زیادی از شغلش را تحمل کرده می‎گوید: از لحظات اولیه حادثه انفجار ما کارگران می‎خواستیم برای امدادرسانی به سایر دوستان گرفتار در تونل کمک کنیم اما به ما اجازه ندادند با وجود اصراری که داشتیم و به آنها گفتیم که کارگران همین معدن هستیم و اگر دو کپسول اکسیژن به ما بدهید، خودمان بهتر می‎توانیم به دوستان‎مان کمک کنیم.

وی می‎افزاید: کمک‎رسانی ما به دلیل آشنایی نسبت به فضا و موقعیت تونل می‎توانست باعث سرعت کار شود اما با همه این تفاسیر امدادگران به ما اجازه ندادند و روند امدادرسانی به کندی پیش می‎رود برای اینکه امدادگران با فضای معدن آشنایی کامل ندارند.

پیش‎بینی محبوس شدن 35 معدن‎کار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه تا صبح امروز پیکر 22 معدن‎کار معدن زمستان یورت آزادشهر کشف شده است، گفت: در مجموع تحقیقات انجام شده پیش‎بینی می‎شود 35 نفر در معدن محبوس باشند.

رضا مروتی اظهار کرد: در مجموع تحقیقات انجام شده پیش‎بینی می‎شود 35 تن در معدن محبوس باشند که تا ساعت یک بامداد امروز پیکر 21 نفر از کارگران محبوس شده کشف شده و پیکر آنها انتقال یافت.

پیکر بی جان 22 مین کارگر کشف شد/ پیش‎بینی محبوس شدن 35 معدن‎کار/ اظهار نظر اولیه درباره علت انفجارکشف پیکر 22 مین معدن کار جان باخته

مروتی، معاون استاندار گلستان با بیان اینکه صبح امروز پیکر بیست و دومین معدن‎کار کشف شد، گفت: تا این لحظه پیکر 22 معدن‎کار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر کشف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مابقی کارگران محبوس شده در کارگاه اصلی استخراج معدن حضور داشتند تلاش‎ها برای رسیدن به کارگاه استخراج معدن ادامه دارد البته این مسیر به دلیل ریزش آوار مسدود شده است که تلاش‎ها برای آواربرداری و رسیدن به کارگاه اصلی همچنان ادامه دارد.

مشکل اساسی ریزش سنگ از سقف تونل است

مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه مشکل اساسی ریزش سنگ از سقف تونل است، گفت: تاکنون از الوار برای ایمن کردن سقف تونل و جلوگیری از ریزش استفاده شده تا بتوانند به درون تونل اصلی پیش‎روی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مصدومان حادثه معدن از کارگران محبوس شده نبودند، بلکه افرادی بودند که برای امداد و نجات وارد معدن شده و به دلیل آلاینده‎ها و حجم بالای گاز طبیعی دچار مسمومیت گازی شده بودند، گفت: از بین کارگران معدن‎کار در انفجار تونل، تاکنون 22 نفر در اثر این حادثه فوت شده و جسد آنها کشف شده است. 
 
آمار دقیقی از محبوس‌شدگان در معدن در دست نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آمار محبوس‎شدگان در معدن زغال سنگ آزادشهر، بیان کرد: با توجه به اینکه این معدن متعلق به بخش خصوصی است از لحظه ورود تاکنون آمارهای مختلفی ارائه کرده است اما براساس آخرین پیش‎بینی‎ها، تعداد محبوس‎شدگان 35 نفر اعلام شده است که با توجه به این آمار پیش‎بینی می‎شود 13 نفر دیگر در معدن باقی مانده باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم تعداد معدن‎کاران کمتر باشد و در صورت قطعی شدن، آمار به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

پیکر بی جان 22 مین کارگر کشف شد/ پیش‎بینی محبوس شدن 35 معدن‎کار/ اظهار نظر اولیه درباره علت انفجار 
 
حجم آوار 8 متر طولی است

مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه تا دو ساعت گذشته مشکل ما در ضخامت و حجم آوار است، اذعان کرد: حجم آوار هشت متر طولی اعلام شده که بخش عمده‎ای از آوار جابه‎جا شده است.

وی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد تا عصر امروز وضعیت امدادرسانی معدن‎کاران به سرانجام برسد، گفت: از شب گذشته تاکنون لحظه‎ای کار تعطیل نشده است و تا زمانی که پایان عملیات رسمی اعلام نشده و مشکلات معدن‎کاران کامل حل نشود عملیات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳۹
معدن متعلق به يكي از زيرمجموعه هاي شركت توسعه معادن روي است
چقدر ما ادعا داریم
با دادن فقط تسليت يا عزاي عمومي مشكلات 40 ساله كارگران در اين مملكيت حل نخواهد شد، فقط با رخ دادن حوادثي اينچنين مشكلات آنها شنيده مي شود.
ظاهرا تعدادی از فوت شدن کارگرانی بودن که لحظات اول انفجار برای کمک به بقی محبوسین وارد تونل میشن که متاسفانه به علت انتشار گاز متان و مونوکسید کربن مسموم میشن
پس همیشه هم بلد بودن فضا کمک کننده نیست ایمنی و احتیاط حرف اول رو میزنه
آتش پلاسکو، سیل عجب شیر، ارابه های مرگ (پراید، پژو 405 و پیکان)، معدن گلستان و .... البته خدا نکند که حادثه دیگری رخ دهد
مثل اون سیستم هوشمند راه آهن اینجا هم سیستم هوشمند کارنکرده .
کارگر اگر یک روز کار نکند چرخ کشور نمی چرخد.همیشه ماکارگران بدبخت بدون بیمه بدون پشتیبان بودیم.
اگر ازمن بپرسند کاگر یعنی چه؟می گویم
یک بدبخت
یک درمانده که کار می کند تا سرمایه داران عشق کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
شما مطمئنی کارگری؟
سهامدار هر کی باشه!!!باید نظارت دقیق روی این معادن صورت بگیره نکات ایمنی و حقوق کارگران رعایت بشه... یک معدن دار بخش خصوصی هستم
از کار کردن تو معدن سختتر، گیرافتادن تو همون معدنی هست که پول هفت ماه حقوقت رو نداده باشن
خدا لعنت کنه پیمانکار پول نداشتی بدی...حداقل محیط ایمن میکردی
سر پلاسکو هشتگ زدیم از قالیباف مسئولیت پذیری خواستیم. در مورد قضیه معدن هم به نظرم فارغ از سوگیری جناحی باید از وزیر کار و صنعت جواب بخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
چقدر هم به نتیجه رسیدید با این هشتک و تشتکتون
خدایا جان ما بی ارزشها فدای یک لقمه نان حلال
روحشان شاد.
سازمان مدیریت بحران معاونتی دارد تحت عنوان پیش بینی و پیشگیری از بحران و فاجعه

از قرار معلوم با توجه به تکرار پلاسکوها در سطح کشور و ملی شدن فجایع , کار این معاونت صرفا پشت میز نشینی است !
تفاوت شغل بانوان و آقايان در اينجا و حادثه پلاسكو خودش را نشان داده است آيا اينها باهم مساويند
ولي خانمها بادريافت حقوقشان اول سراغ بهترين گوشي موبايل ميروند بعد ارتودنسي بعد جراحي بيني بعد خريد ماشين پژو يا بالاتر
واقعا این از فرهنگ کار ما که به استانداردها فقط زمانی که اجباری باشد دقت می کنیم. و همه این دستور العمل ها دست و پا گیر می دونیم
خدالعنت کند آنانی که حقوق چنین افرادمظلومی را پایمال میکنند؛خداخیرتان نده؛حتما بایداتفاقی بیافتدتادلمون براشون بسوزد؛خدایابه ملت ورهبرماوبازماندگان صبربده.
یه جوری خوابیده..
انگار چندین ساله نخوابیده....
خیلی آرووووم.....
خیلی قشنگ...
بخواب عزیزم...تو این مملکت هیچ خبری نیست....
هیچ کدوم از این کاندیداهایی که دارن یقه همدیگرو جر میدن هم براشون من و توی کارگر کمترین اهمیتی نداریم
در صورتی که با روی کار اومدنشون اوضاع من و توی کارگر بدتر و بدتر میشه
ای کاش منم همراه شما دفن میشدم...لااقل شرمنده زن و بچه و خونوادم نبودم
روحتوووون شاد.
این هم عاقبت نان حلال . باید می آمدند تهران با قمه زورگیری می کردند .
وزیر کاروصنعت باید استیضاح شوند.
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
معدن خصوصی بود. ایمنی و بیمش بر عهده اونا بود ک انجام ندادن حالا دولت باید حمایت کنه ک میکنه
ایران باز عزا دار شد.این مصیبت بزرگ را به هم وطنان گرامی بخصوص خانواده های داغدار تسلیت عرض مینمایم
در غم این انسانهای شریف و بزرگ همه ملت ایران شریک هستند.
خداوند روح بزرگ همه عزیزان را غرق رحمت کند.
اگر مسئولین عزیز دنبال این هستند که نان حرام وارد سفره مردم نشود بزرگداشت در شان عزیزان برگزار کنند و قوانین جدیدی برای حمایت از این قشر زحمت کش تصویب نمایند
هر از چند گاهی در کشور حوادث و اتفاقاتی مرگباری می افتد که به روی درد های ملت درد مضاعفی اضافه می کند. و غم انگیز تر از آنکه متاسفانه گروهها و جناحهای سیاسی کشور
از آن حادثه بعنوان سوژه حقانیت خود و اهرم ضربه به رقیب خود استفاده می کنند آیا سازمانی یا ارگانی نیست که یک بررسی کارشناسانه در مجموعه این حوادث داشته باشد که ریشه و علت اساسی و اصلی این حوادث دنباله دار چیست؟دو سه مورد علت بنظر من می رسد نمی دانم نظر خوانندگان چیست .
1-ضعف در سیستیم آموزشی کشور از ابتدائی تا دانشگاهی 2- رها سازی صنایع بجای
خصوصی سازی واقعی و اصولی 3- عدم سپردن کار به کاردان مربوطه 4- ترجیح دادن منافع
کوتاه مدت به منافع بلند مدت . (که در سر جمع زیانش بیشتر از سودش می شود)
5-در نهایت کمبود متخصص و کاردان واقعی در تمام سطوح و عدم توجه به نظریات متخصصین
موجود به دلائل مختلف
«چند متر بالاتر، زیر خاک...»
یک انفجار ساده و دود سفیدی
شد سینه ام پر از غبار ناامیدی
امشب نجاتم میدهی ای مرگ اما
تنها مرا صد متر بالاتر کشیدی

تقدیم به روح کارگران معدن آزادشهر که زیرخاک زندگی کردند و زیر خاک دفن شدند
«محمد نعیمی»
کارفرما ایمنی را رعایت نمی‌کند، به کارگران آموزش‌های لازم را نمی‌دهد، بیمه نمی‌کند، حقوق نمی‌دهد و ساعت کار را رعایت نمی‌کند؛ خطای انسانی؟
عجبااااااااا !!!!!
یه پیام تسلیت و چند روز بدو بدو و کی بود کی بود و در نهایت همه چیز فراموش میشه
مثل پلاسکو ...مثل خیلی چیزای دیگه
حافظه مردم ایران خیلی ضعیفه و عده ای هم خوب اینو میدونند.......
چندبار باید گفت؟؟؟۲۰نفر؛۳۰نفر؛۱۰۰نفر.حالا هرچی.سیل،زلزله،پلاسکو؛تبریز، تهران، میرجاوه،آزادشهر...
سنگ مفت گنجیشک مفت.جون آدم چند؟آدم آمریکا گرونه، اونجاست که یه گلوله تو یه ایالتی یه احمقی در میکنه شبکه خبر ۱۰بار خبر فوری میزاره.دنیارو آب میبره مسئولامونو خواب.حالا کو تابیدار بشن این آقایون.فقط تسلیت نامه پشت تسلیت نامه.
پیام های تسلیت که در پی این حوادث فرستاده میشود واقعا باعث تصلی خاطر مردم میشه و برای کارگرانی که ماه هاست حقوق نگرفته اند و یا خانواده هایی که عزیز از دست رفته دارند پول و آرامش خاطر میشود لطفا مقامات بیشتر پیام دهند به جای پیدا کردن راه علاج
حوادث ،مشکوک در سال ۹۵ ،و اول سال ۹۶ ، مشکل از کجا است؟ در همه جای دنیا از این اتفاقات می افتد ،اما یک جانبه اظهار نظر نمیشود ،بیشترین انفجار در معدن در کشور چین است ؟اینگونه اتفاقات در پیشرفته ترین کشورهاهم افتاده ،ومی افتد؟ جار ،وجنجال انتخاباتی ،از هر ،حادثه ای ،آنرا مشکوک می کند؟
غم انگیز مثل پلاسکو
اگر پلاسکو بود به این راحتی از تیتر اول کنار نمی رفت. اگر مقصر جناح مقابل بود حالا حالا ها بازخواست داشت ولی جان های بسیار سر سیاسی بازی نادیده گرفته شده.
احتمالا وزرای فرتوت دولت حامی ثروتمندان داشتند درباره سهامشون و ثروتشون صحبت می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
جالبه ، حامی ثروتمندان
سخت است خدمت صادقانه به ملتی که درد نان دارند و در مقابل پوپولیسم داره بیداد میکنه، و جالب تر این که یک بار اثر دولتی که حامی فقرا بود رو دیدیم
معدن‎کاران از 5 تا 12 ماه حقوق معوقه دارند
این مایه شرمساری نیست ؟؟؟
پیشاپیش انتخابات حوادث های سریالی چه معنی دارد؟
با سلام
بسیار بسیار دردناک
خداوندا ما را در پناه خویش حفظ بگردان و به خانواده این قربانیان صبر بسیار اعطا بگردان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان