بازدید 18842
فوری؛

جوان ترین رئیس جمهور فرانسه در چهره امانوئل ماکرون ظهور کرد / پیروزی نامزد مستقل بر مارین لوپن افراطی+ خبر تکمیلی

با پایان رأی گیری در انتخابات فرانسه، امانوئل ماکرون، سرمایه گذار سابق بانکی، که دو سال در کابینه اولاند به عنوان وزیر اقتصاد خدمت کرده بود، جوان ترین رئیس جمهور فرانسه گشت و با کسب 65.5 درصد از آرا پیروز شد.
کد خبر: ۶۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 07 May 2017

امروز مردم فرانسه در حالی در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رأی رفتند که دو نامزد نهایی این انتخابات یعنی امانوئل ماکرون مستقل و مارین لوپن راست گرای افراطی، به نحوی در دو سوی طیف سیاسی در جامعه فرانسه قرار دارند و پیروزی هر یک از آنان، دو مسیر متفاوت برای فرانسه رقم خواهد زد.

به گزارش «تابناک»؛ نظرسنجی ها از آرای ریخته شده به صندوق توسط مردم فرانسه، در آخرین دقایق از انتخابات، حاکی از پیروزی امانوئل ماکرون در این انتخابات است. بر این اساس که نظرسنجی های صورت گرفته در مؤسسه Ipsos، Ifob و BVA هر سه پیروزی قاطع و بیش از 60 درصدی امانوئل ماکرون در برابر مارین لوپن را پیش بینی کرده اند.
 
پیروزی 60 درصدی امانوئل ماکرون در برابر لوپن، به گفته نظر سنجی ها 
این در حالی است که روز گذشته (شنبه) یک گروه هکری که گفته می شود به روسیه وابستگی دارند، با هک کمپین انتخاباتی ماکرون، 9 گیگابایت اطلاعات محرمانه را به سرقت برده و در اینترنت منتشر کرده بود؛ اطلاعاتی که صحت برخی از آنها به تأیید کمپین ماکرون نیز رسیده بود.

پیش از این نیز تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که به احتمال زیاد برای ریختن رأی سایر نامزدهای شکست خورده در دور نخست، به سبد ماکرون، احتمال پیروزی قاطع او در برابر لوپن بالاست. با این حال گفته می شود، بسیاری از طرفداران فرانسوا فیون و ژان لوک ملانشون، هر دو در طیف چپ در فرانسه، در خانه مانده و به حوزه های رأی گیری نرفته اند.
 
 امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شد

اکنون تنها برخی از حوزه های رأی گیری در شهرهای بزرگ فرانسه مشغول به اخذ رأی از شهروندان این کشور هستند و در سایر شهرها و بخش های کوچک، رأی گیری پایان یافته است.
 
***
 
تلویزیون دولتی فرانسه برآورد کرده است، امانول ماکرون با 65 درصد از آرا، برنده انتخابات فرانسه شده است. طرفداران ماکرون و رسانه ها در پاریس و در لوور، جایی که نتایج نهایی تا دقایقی دیگر در آن اعلام خواهد شد، جمع شده اند.
 
***
 با اتمام رأی گیری در انتخابات فرانسه، امانوئل ماکرون، سرمایه گذار سابق بانکی، که دو سال در کابینه اولاند به عنوان وزیر اقتصاد خدمت کرده بود، به عنوان جوان ترین رئیس جمهور فرانسه و با کسب 65.5 درصد از آرا پیروز شد.
 
جوانترین رئیس جمهور فرانسه در چهره امانوئل ماکرون ظهور کرد / پیروزی نامزد مستقل بر مارین لوپن افراطی 
ماکرون 39 ساله با این پیروزی بزرگ، شگفتی بی سابقه ای در تاریخ انتخابات فرانسه رقم زد، زیرا پیش از این، او هیچ سابقه فعالیت سیاسی نداشته و جنبش سیاسی او با نام «در حال حرکت» یک سال گذشته حتی وجود نداشت.
 
 ***
 ماکرون در نخستین اظهارات پس از اعلام نتایج انتخابات در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «از صمیم قلب از همه فرانسویان متشکر هستم. عصر جدیدی مبتنی بر امید و اعتماد آغاز شده و من وظیفه دارم از همه به ویژه اقشار ضعیف حمایت و حفاظت کنم. من از فرانسه و اروپا نیز حمایت خواهم کرد و به همگان می‌گویم که فرانسه در جبهه نخست مبارزه با تروریسم قرار خواهد داشت. من همچنین از فرانسوآ اولاند تشکر می‌کنم چرا که او به مدت 5 سال برای فرانسه کار کرد و زحمت کشید.»
 
***
 «مارین لوپن» نامزد راستگرا از حزب «جبهه ملی» با قبول شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، این پیروزی را به «امانوئل ماکرون» جوانترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن فرانسه تبریک گفت.

این رهبر حزب جبهه ملی فرانسه همچنین وعده داد تا با اصلاحات در حزب مذکور یک نیروی سیاسی جدید ایجاد کند که در انتخابات پارلمانی ماه آینده پیشتاز باشد.

***
ترزا می با انتشار بیانیه ای اولین رهبر سیاسی شد، که پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه را تبریک گفت. وی در بیانیه خود گفته است: فرانسه نزدیک ترین متحد ماست و ما در انتظار آنیم که با رئیس جمهور جدید این کشور در طیف وسیعی از اولویت های مشترک همکاری کنیم.
 
***
 «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور کنونی فرانسه نیز انتخاب «امانوئل ماکرون» هشتمین رئیس جهمور این کشور را به وی تبریک گفت.

در پیام «فرانسوا اولاند» به «امانوئل ماکرون» آمده است: انتخاب ماکرون نشان دهنده این است که غالب مردم فرانسه خواستار اتحاد حول ارزش های جمهوری در این کشور هستند.

 ***
همچنین «آنگلا مرکل»صدر اعظم آلمان پیروزی  ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تبریک گفت.

مرکل پیروزی وی را پیروزی اروپای متحد قوی و پیروزی روابط فرانسه-آلمان دانست.

***
دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز در توئیتر خود پیروزی ماکرون را تبریک گفت.

یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز از مردم فرانسه به دلیل اینکه ماندن در اتحادیه اروپا را به عنوان آینده خود برگزیدند، قدردانی کرد.

***
«الکساندر فان در بلن» رییس جمهوری اتریش ضمن تبریک به مکرون، پیروزی او را پیروزی برای اروپای قدرتمند دانست و نوشت: اروپا به فرانسه و فرانسه به اروپا نیاز دارد.
 
***

حزب جمهوری‌خواه: از ماکرون می‌خواهیم خشم و نگرانی مردم فرانسه را فراموش نکند.

***
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با انتشار پیام توییتری، پیروزی مکرون در انتخابات فرانسه را تبریک گفت و اعلام کرد که بسیار مشتاق کار کردن با او است .
 
***
 
ماکرون کیست؟

ماکرون در ۲۱ دسامبر ۱۹۷۷ در خانواده‌ای پزشک در آمیان متولد شد. او پیش از اتمام دوره متوسطه، به مدرسه نخبگان در پاریس فرستاده شد و نهایتا با مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه  پاریس-اوئست نانتر لا دفانس فارغ‌التحصیل شد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد روابط عمومی از موسسه مطالعات سیاسی پاریس دارد. ماکرون بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در مدرسه ملی اداری (ENA) بوده است.  

 
 امانوئل ماکرون

ماکرون بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ بازرس مالی وزارت اقتصاد فرانسه بوده است. او پس از آن، به عنوان سرمایه‌گذاری بانکی فعالیت کرد و سپس از شرکای مدیریتی بانک روتشیلد و شرکا شد و سال ۲۰۱۱ از آن خارج شد و تا سال ۲۰۱۴ معاون دبیرکل کاخ لیزه ماند.

او سپس در ۲۶ اوت ۲۰۱۴ تا ۳۰ اوت ۲۰۱۶ سمت‌ وزیر اقتصاد، ‌صنعت و امور دیجیتالی فرانسه را در دست داشت. ماکرون از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عضو حزب سوسیالیست بود اما در ۶ آوریل ۲۰۱۶ جنبش "پیش به جلو" را در آمیان بنیان نهاد. این سیاستمدار فرانسوی در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ نامزدی‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد. او در نوامبر ۲۰۱۶ کتابی با عنوان "انقلاب" منتشر کرد.

ماکرون در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ توانست در دور اول انتخابات با کسب ۱ / ۲۴ درصد از آراء اول شود اما انتخابات به دور دوم کشیده شد و امروز به مصاف لوپن می‌رود.

ماکرون با بریژیت تروینو که ۲۴ سال از او بزرگتر است و در دبیرستان لا پروویدانس در آمیان معلم او بوده، ازدواج کرده است. این زوج نخستین بار وقتی ماکرون ۱۵ ساله و شاگرد او بود، همدیگر را دیدند اما وقتی او ۱۷ ساله شد رسماً زوج شدند. والدین او ابتداً سعی کردند با فرستادن او به پاریس برای اتمام سال آخر مدرسه این زوج را از هم جدا کنند چرا که فکر می‌کردند جوانی او این رابطه را نامناسب کرده اما این زوج پس از فارغ‌التحصیلی او با هم ماندند و در سال ۲۰۰۷ ازدواج کردند. این زوج هم‌اکنون با سه فرزند تروینو از ازدواج قبلیش زندگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
بعد از احمدی نژاد آمریکا ، چشم ما به جمال احمدی نژاد فرانسه روشن شد!
افراطی تر از این بچه نمیتونید پیدا کنید
بلاخره بعد از مدتها یک سیاستمدار خوش قیافه و جوان دیدیم،.به سلامتی ان شاءا...
هرچند که چندان امیدی نیست اما خدا کند که موضع نرمی نسبت به ایران داشته باشد.
مکرون هم یک نابغه مثل بابک زنجانی بود ، ولی زنجانی در ایران حکم اعدام گرفت مکرون رییس جمهور فرانسه شد
اگر دقيق بررسي كنيد ميبينيد اتفاقا اصلا مستقل نيست
نه درسياست خارجي و نه در داخلي و وابسته به قشر سرمايه دار هست
اوپن داراي سياستهايي بود كه بيشتر به منافع جهاني ايران نزديك بود
خدا رو شکر. به امید خدا در ایران هم افراطیون ره به جایی نخواهند برد.
انتخاب یک اقتصاد دان جوان نشان از امید ملت فرانسه برای بهبود وضع اقتصادی خود است
خوش به حال جوانهای فرانسه که میتونند تا عالی ترین سطح سیاسی کشور بدون هر نوع محدودیتی پیش برند ماها تا حرف ميزنيم ميگن جوان هستید زوده براتون
عجب مردم نادانی داره فرانسه.
به امید پیروزی عقلانیت و شکست افراط گرایی در همه جای دنیا
بسمه تعالی
بلاخره این تحولات به نفع ایرانه یا نیست.
عاقبت تندرو ها و افراطی ها عدم است
پیروزی اعتدال بر تندروی،تبریک به مردم فرانسه.منتظر ایران هم هستیم.
انشالله در ایران هم مردم به نامزد معتدل رای بدهند
اوج آزادی در غرب
خوبه نژادپرستها بازهم شکست خوردند
درود بر اعتدال و میانه روی... رای ما دکتر روحانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار