بازدید 1742

قیمت طلا تا 12 ماه آینده 20 درصد دیگر افزایش خواهد یافت

گرچه قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افت شدید 3.3 درصدی روبرو شده ولی یک تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که قیمت این فلز زرد طی 12 ماه آینده در مسیر صعودی قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۶۹۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 07 May 2017
گرچه قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افت شدید 3.3 درصدی روبرو شده ولی یک تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که قیمت این فلز زرد طی 12 ماه آینده در مسیر صعودی قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، فرانک هولمز تحلیلگر برجسته اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: به نظر من قیمت جهانی طلا تا 12 ماه آینده با رشد 20 درصدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستور تصریح کرد: به نظر من افزایش قیمت طلا در 12 ماه آینده تنها به خاطر رویدادهای سیاسی، افزایش نرخ بهره یا ضعف اقتصاد جهانی نخواهد بود، بلکه عامل اصلی رشد قیمت جهانی طلا در ماه های آتی، رشد فزاینده تقاضا در بازارهای چین و هند خواهد بود. این دو کشور در مجموع 40 درصد حمعیت جهان را در اختیار دارند و تقاضای فیزیکی آنها می تواند عامل تعیین کننده مهمی برای قیمت طلا به شمار رود.

اظهارات این تحلیلگر ارشد اقتصادی در شرایطی است که قیمت طلا به پایین ترین سطح خود از اواسط مارس رسیده و این فلز زرد در هفته گذشته بدترین عملکرد خود را در 6 ماه اخیر ثبت کرده است.قیمت طلا اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کمتر است. قیمت طلا نسبت به شش ماه گذشته نیز 5 درصد ارزش خود را از دست داده است.

هولمز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است که همواره ده درصد سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهند. وی افت قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی را موقتی ارزیابی کرده و بر این باور است که حتی در صورتی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، طلا همچنان جذاب خواهد بود.

البته افزایش نرخ بهره آمریکا به طور سنتی موجب کاهش قیمت طلا می شود ، پیش بینی کارشناسان اقتصادی و فعالان بین المللی این است که فدرال رزرو تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

موسسه سرمایه گذاری ای بی امرو نیز اعلام کرده است که هرگونه کاهش قیمت در شرایط کنونی بهترین فرصت را برای حرید طلا فراهم می اورد.

تحلیلگران این موسسه معتقدند که کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت موقتی خواهد بود و قیمت این فلز زرد تا پایان امسال و سال آینده روندی صعودی خواهد داشت.

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه دوم امسال به 1250 دلار خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار