بازدید 7851
تریلیون ها دلار درآمد خارجی شرکت های آمریکایی بیرون از خانه می ماند

کسب تریلیون ها دلار درآمد خارجی توسط شرکت های آمریکایی با پیشتازی مایکروسافت

با توجه به نتایج گردآوری شده در زمینه درآمد خارجی شرکت ها در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶، که توسط بانک UBS سوئیس انجام شده، شرکت های آمریکایی توانستند 2.4 تریلیون دلار درآمد خارجی کسب کنند.
کد خبر: ۶۹۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 07 May 2017
با توجه به نتایج گردآوری شده در زمینه درآمد خارجی شرکت ها در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶، که توسط بانک UBS سوئیس انجام شده، شرکت های آمریکایی توانستند 2.4 تریلیون دلار درآمد خارجی کسب کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، در میان 500 شرکت آمریکایی، مایکروسافت با کسب درآمد 124 میلیارد دلاری رتبه اول را به خود اختصاص داده است. اپل با 110 میلیارد دلار در رتبه دوم جای دارد.

کسب تریلیون ها دلار درآمد خارجی توسط شرکت های آمریکایی با سردمداری مایکروسافت

با توجه به نتایج بانک UBS، شرکت بزرگ دارویی پی فایزر(Pfizer) با 86 میلیارد و جنرال الکترونیک با 82 ملیارد دلار(22 میلیارد کمتر از دوره قبل)، به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم جای گرفتند. شرکت IBM نیز با بیش از 71 میلیارد دلار درآمد خارجی در رتبه پنجم جای دارد.

رتبه بندی UBS همچنین شامل شرکت های بزرگ دیگری نظیر جانسون و جانسون، الفبت، اکسون موبیل، اینتل، پپسی و اوراکل می باشد.

شرکت های ایالات متحده برای جلوگیری از بازگرداندن سود خود به کشور ممانعت می کنند زیرا نرخ مالیات فعلی شرکت های بزرگ داخلی حدود 35 درصد می باشد که این رقم، بالاترین نرخ مالیات در جهان می باشد.

ماه گذشته، کاخ سفید پیشنهاد کاهش نرخ مالیات شرکت ها را به 15 درصد داد تا با این کار بتواند انگیزه ای در جهت بازگرداندن سود های عظیم این شرکت ها به داخل کشور ایجاد کند.

دولت ترامپ متعهد شد تا به حرف گروه های ذینفع گوش فرا دهید و در طول ماه می، برای ریختن برنامه ای در جهت رفع مشکل آن ها با مجلس نمایندگان و سنا، همکاری کند.

برخی از کارشناسان از اصلاحات مالیاتی شرکت های بزرگ تردید داشته و اعلام کردند که "قوانین سنا می تواند تبدیل به مانع اصلی شود زیرا اصلاح قوانین در سنا باید با رای اکثریت همراه باشد و قطعا تامین کسری که در دوره ده ساله و با ایجاد قوانین مالیاتی ایجاد شده، نمی تواند با رای اکثریت همراه باشد. "

تحلیلگران اذعان کردند، برنده شدن 60 رای در مجلس سنا و امضای قرارداد و تبدیل آن به قانون دائمی فکر خوبی است اما شانس بسیار کمی دارد.همچنین ممکن است این طرح با مخالفت جمهوری خواهان و افرادی که تاکید زیادی بر حفظ کنترل بودجه دولت دارند نیز، روبرو شود.


در همین راستا، اقتصاد دانان نیز اذعان کردند، بازگشت درآمد های خارجی به کشور می تواند درآمد ایالت ها را افزایش داده و محرک رشد اقتصادی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی