بازدید 10883
پیشنهاد یک نماینده مجلس برای ادامه مناظره های تلویزیونی؛

ادامه مناظره ها دو نفره برگزار شود/ مناظره های تلویزیونی اثربخش نیستند/ در مناظره ها باید برنده و بازنده مشخص باشد

روز جمعه گذشته، نخستین مناظره انتخاباتی نیز به همین منظور بین نامزدهای ریاست جمهوری توسط صدا و سیما پخش شد. با این حال این مناظره با انتقادات بسیاری از سوی سیاسیون و خود کاندیداها مواجه شد، به گونه ای که سه تن از نامزدها به کمیسیون تبلیغات شکایت کردند.
کد خبر: ۶۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 06 May 2017
پیشینه برگزاری مناظرات زنده انتخابات ریاست‌جمهوری توسط رسانه ملی به سال 88 بازمی‌گردد. این برنامه یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های تبلیغاتی نظام انتخاباتی کشور است که نقش ویژه و مؤثر در جلب رأی افکار عمومی به‌سوی نامزدهای انتخابات دارد.
در این برنامه، کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت زنده با یکدیگر مناظره کرده و برنامه‌های یکدیگر را به چالش می‌کشند و از برنامه‌های خود می‌گویند.

به گزارش «تابناک»؛ به ‌باور برخی، یکی از دلایل مهم موفقیت روحانی در سال 92 نوع اظهارنظر و حضور او در مناظره‌های زنده تلویزیونی بوده، زیرا تا پیش از برگزاری انتخابات و بر اساس نظرسنجی‌‌های اعلام ‌شده، حجت الاسلام روحانی شانس کمتری نسبت به سایر کاندیداها دارد.

روز جمعه گذشته، نخستین مناظره انتخاباتی نیز به همین منظور بین نامزدهای ریاست جمهوری توسط صدا و سیما پخش شد. با این حال، این مناظره با انتقادات بسیاری از سوی سیاسیون و خود کاندیداها روبه رو شد، به گونه ای که سه تن از نامزدها به کمیسیون تبلیغات شکایت کردند.

اغلب منتقدان بر این باور هستند که در این مناظره ها نامزدها فرصت ندارند تا کامل برنامه های خود را ارائه نمایند و باید رسانه ملی و کمیسیون تبلیغات روش جدیدی برای این کار در نظر بگیرد.

در همین ارتباط، عبدالرضا هاشم زایی، اظهار داشت: نفس مناظره اقدام خوبی است، ولی مناظره به این شیوه را قبول ندارم، زیرا مناظره‌ای که دو دقیقه زمان به کاندیداها بدهد، مناسب نیست، زیرا تا کاندیدا "سلام و درود" بفرستد، این زمان به پایان می‌رسد.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناظره نباید به این شکل که انجام شد باشد، بلکه مناظره باید رو در رو و دو نفره باشد، اظهار داشت: امیدوارم مناظرات آینده به شکلی که مشاهده شد، پیگیری نشود و مرحله اول مناظرات فقط یک آشنایی باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌توان پذیرفت که فرد انتقاد کننده دو دقیقه وقت داشته باشد و کسی که قصد پاسخ دارد، پنج دقیقه وقت داشته باشد.
 
وی ادامه داد: طراحی مناظره باید صحیح باشد و مناظرات باید دو نفره انجام شود و از یکدیگر سؤال و انتقاد کنند. هاشم‌زایی با بیان اینکه مناظراتی که انجام شد، بیشتر شبیه تعویض های دقایق پایانی مربیان فوتبال است که برای وقت کشی چنین کاری می‌کنند و به دنبال گل زدن نیستند، گفت: امیدوارم کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در خصوص برگزاری مناظرات، تجدید نظر کند و مناظرات جدی تری را شاهد باشیم.
 
وی با بیان اینکه با وضع کنونی مناظرات، کاندیداها حتی فرصت ارائه برنامه های خود را نیز ندارند و باید به نحوی مناظرات طراحی شود که مردم مشتاق مشاهده آن باشند، افزود: مناظرات باید به گونه ای باشد که بتوان برنده و بازنده آن را مشخص کرد و به نظر من در مناظره اول، آقای جهانگیری برنده مناظره بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
درخواست رئیسی در موردِ مطالبه ازصداو سیما برای برگزاری مناظره میان آقایان احمدی‌نژاد و روحانی
لذا رئیسی و قالیباف کم آماده اند و دست به دامنِ احمدی نژاد شده اند
اتفاقا به نظر من ،مناظره ها خلي هم سازنده وتاثيرگذار است ومردم ما خوب مي توانند حقيقتت ودرستي را در ميان صحبت ا بيابند.
مسایل نباید که خیلی کالبد شکافی بشه
این سبک و سیاق پیاده سازی مناظرات که توسط صدا و سیما اجرا شده، قویا موجبات کاهش مشارکت مردمی خواهد شد.
واقعا این چیزی که اسمش گذاشتن مناظره، مناظره نیست....مناظره باید دو نفره باشه
اصلاحاتيا از شكست سنگين ديروز ترسيدن
چرا تا پريروز از اين حرفا نمى زديد؟
مناظره دو نفره در ایران سابقه خوبی ندارد
اتفاقا مناظره ها خوب هستند و مردم می توانند خوب و بد را تشخیص دهند منتها زمان دو دقیقه کم است
بازنده انقلاب
مناظره باید دو نفره باشه.
اما متاسفانه بخاطر نگاه امنیتی که وجود داره این امر شدنی نیست
جهت اطلاع اینکه کدام کاندیدراست می گوید سایت رسمی میزان خلق پول میزان نقدینگی جمهور اسلامی ایران درهرثانیه.بااین توضیح که خلق پول ،همان بدهی دولت است
مناظره به هر معنايي باشد اينها مناظره نيست مناظره يعني نظرات دو نفر يا چند نفر در ميان گذاشته شود طرح ها نظرات پيشنهادات ايده ها برنامه ها مطرح شود و صاحبان عقل يعني انسان ها بهترينش را برگزينند.
برنده و بازنده مشخص نیست
برنده معلوم است. زنده باد روحانی.
برنده و بازنده مشخص می‌شود؛ ولی روز بیست و نهم و توسط مردم
این جلسهٔ بیان برنامه های روسای جمهور آینده کشور است که هر کدام برنامهٔ خودرا برای چهار سال آینده بگویند مردم بشنوند
این مناظره نیست بلکه چیزی شبیه به برنامه مسابقه هفته است که میگفتن از کی بپرسم
نظر بنده هم همینه
واقعا این نوع مناظره بدرد نمیخوره ، اینقدر وقت برا هر فرد کمه که فقط تخریب جواب میده نه اعلام برنامه و چالش بنیادین طرف مقابل
اونوقت بگم بگم ها شروع میشود و در خصوص خرید لوازم آرایشی همدیگر هم حرف می زنند.
اونوقت کی روحانی رو پوشش بده
احتمالا ایشان حوادث دو دوره قبل را به خاطر ندارند
بیشتر شبیه مناقشه است تا مناظره !!!!!
مناظره باید دو طرفه باشه تا جواب کاندیدا به سوال معلوم باشد
انجام مناظره نیازمند ظرفیت طرفین راستی و صداقت است.آیا نامزدها این شرایط را دارند؟نیست عزیزم نیست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی