بازدید 6051
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ در ۱۶ اردیبهشت ۹۶؛

سقوط آزاد شاخص کل بورس تهران با پالایشی ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 271 واحدی به رقم 79 هزار و 697 واحد رسید. در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت 7.7 واحدی به رقم 929 واحد رسید.
کد خبر: ۶۹۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 06 May 2017
سقوط آزاد شاخص کل بورس تهران با پالایشی هاشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 271 واحدی به رقم 79 هزار و 697 واحد رسید.

به گزارش «تابناک اقتصادی» شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 93 واحدی به رقم 27 هزار و 425 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 6 واحد افزایش عدد 17 هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 5 واحد رشد داشت و به عدد 13 هزار و 872 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور با افت همراه بود و با کاهش 436 واحدی به رقم 87 هزار و 256 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز کاهش داشت و با افت 215 واحدی به رقم  55 هزار و 189 واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز در پایان روز کاری بورس، با کاهش 450 واحدی، عدد 177 هزار و 302 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در پایان بازار یعنی ساعت 09:10 دقیقه در نقطه 80 هزار و 27 واحد رقم زد.

تالار شیشه ای امروز در ابتدای کار خود روند صعودی چند روز اخیر خود را ادامه داد و دوباره وارد کانال 80 هزار واحدی شد ولی در فاصله اندک 15 دقیقه از دوباره به کانال 79 هزار واحدی برگشت و دیگر نتوانست تا پایان روز به کانال بالاتر راه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، تنها نمادهای رمپنا و وغدیر تاثیر مثبت در شاخص داشتند و نماد دو پالایشی بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

بنابراین در پایان اولین روز از سومین هفته اردیبهشت 96، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا با 54 واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير با 27 واحد ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس تهران داشتند. و در مقابل، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 50 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 39 واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات‌ با 28 واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با 27 واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 24 واحد، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس داشتند.

نمادهای پربیننده اولین روز هفته متعلق به سایپا، بانک ملت، پلی اکریل، پالایش نفت بندرعباس، نورد آلومینیوم، پارس خودرو و ایران خودرو بود.

معامله‌گران بورس امروز، 979 میلیون و 483 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 74 هزار و 654 نوبت معامله و به ارزش بیش 303 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

بر اساس گزارش فارس، امروز بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که اصلاح پرتفوی و شناسایی بازدهی همزمان با برگزاری تدریجی مجامع عادی سالیانه باعث شد، تا اصلاح قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم باشد. این در حالی است که همچنان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین با اقبال نوسان‌گیران کم تعداد بازار روبه‌رو است. در این بین گروه پالایشی‌ها با وجود غلبه عرضه بر تقاضا با تحرک زیرپوستی برخی حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام این شرکت‌ها هستند. امروز در گروه فلزات اساسی نیز دو شرکت نبرد آلومینیوم و مس شهید باهنر همچنان با معاملات پرحجم سهام با بازارگردانی معامله‌گران اغلب حقیقی است.

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت 7.7 واحدی به رقم 929 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 331 میلیون و 36 هزار برگه بهادار در قالب 36 هزار و 954 نوبت معامله و به ارزش 215 میلیارد و 46 میلیون تومان داد و ستد کردند. 



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا به بعد انتخابات رحم کنه.قرار بود بانک صادرات رو باز کنند چی شد پس؟می خوان بعد انتخابات با این روند بورس رو زمین بزنند.
سقوط اصلی بعدازانتخابات وبابازگشایی نمادماهها بسته شده بانکهااتفاق خواهدافتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار