بازدید 4556

سرکشی امارات و آنگولا عامل پایین آمدن سطح پایبندی اوپک

با تداوم کاهش تولید عربستان سعودی زیر سطح هدف تعهد خود، تولید نفت اوپک در آپریل برای چهارمین ماه متوالی نشان از کاهش داشت. دلیل دیگر این کاهش خارج نشدن پالایشگاه ها از فصل تعمیر و نگهداری و همچنین وجود برخی نارآمی ها در کشورهای نیجریه و لیبی می باشد که از قراداد کاهش عرضه معاف شده بودند.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 03 May 2017
با تداوم کاهش تولید عربستان سعودی زیر سطح هدف تعهد خود، تولید نفت اوپک در آپریل برای چهارمین ماه متوالی نشان از کاهش داشت. دلیل دیگر این کاهش خارج نشدن پالایشگاه ها از فصل تعمیر و نگهداری و همچنین وجود برخی نارآمی ها در کشورهای نیجریه و لیبی می باشد که از قراداد کاهش عرضه معاف شده بودند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، بنابر نظرسنجی رویترز که در روز سه شنبه انجام شد با وجود کاهش تولید برخی از کشورهای اوپک، میزان تولید نفت توسط آنگولا و همچنین امارات متحده عربی بیشتر از حد مورد انتظار ظاهر شده است که این مسئله باعث شده تا میزان پایبندی اوپک به قرارداد کاهش خود از 92 درصد در تجدید نظر مارس به 90 درصد کاهش پیدا کند.

سرکشی امارات و آنگولا عامل پایین آمدن سطح پایبندی اوپک

سازمان کشورهای صادر کننده نفت متعهد شده است تا تولید خود را در نیمه اول سال 2017 به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این اولین قرارداد کاهش عرضه از زمان 2008 به بعد می باشد. تولید کنندگان بیرون از اوپک متعهد شده اند تا نصف این میزان را کاهش دهند.

اوپک می خواهد تا از عرضه مازاد نفت در بازار که قیمت های نفت را پایین 52 دلار به ازای هر بشکه نگه داشته است جلوگیری نماید. 54 دلار برای هر بشکه نفت نصف قیمت این محصول در اواسط 2014 می باشد. انتظار می رود که اوپک با وجود عرضه بیش از حد بازار و سرسختی که ذخائر برای تخلیه خود نشان می دهند، توافق خود را تمدید نماید.

با وجود تمام این مسائل نظرسنجی رویترز نشان می دهد که میزان پایبندی 90 درصدی به قرارداد فعلی بیشتر از آنی است که در سال 2009 شاهد بودیم. تحلیلگران از جمله آن هایی که در آژانس بین المللی انرژی هستند میزان پایبندی به قرارداد 2017 را بی سابقه ارزیبای کرده اند.

بزرگترین افزایش تولید آپریل از آن آنگولا است جایی که تولید از میدان نفتی قطب شرقی خود را در فبریه شروع شده نموده و برای صادرات بیشتر برنامه ریزی کرده است. این افزایش باعث شده است که میزان همکاری آنگولا با اوپک از 100 درصد در اوایل امسال به 91 درصد برسد.

بنابر نظرسنجی رویترز سایر افزایش ها توسط کویت و عربستان سعودی رقم خورده است اگرچه هنوز هم بیشترین همکاری با توافق را داشته اند به طوری که عربستان در رتبه اول و کویت در رتبه دوم قرار دارد.

حتی با وجود افزایش آپریل، میزان کل کاهش تولید که توسط بزرگترین صادر کننده اوپک بدست آمده است 574 هزار بشکه در روز می باشد که بیشتر از 486 هزار بشکه هدف بوده است.

تولید ایران نیز تا حدودی افزایش داشته است. تهران تحت توافق فعلی مجاز است تا تولید خود را تا میزان کمی افزایش دهد.

این افزایش ها عرضه پایین عراق را که از پایانه های جنوبی خود میزان کمتری نفت خام صادر کرده جبران کرده است. امارات متحده عربی که در سال های اخیر بر گسترش ظرفیت نفت خود تمرکز کرده است از دیگر اعضای خلیج فارس پایبندی کمتری نشان داده و از همه آن ها برای کاهش عرضه خود کندتر بوده است.

امارات این مطلب را رد می کند و ادعا دارد که 100 درصد با قرارداد اوپک همکاری داشته و اختلاف موجود به خاطر فاصله آمار تولید این کشور با ارزیابی های منابع دست دوم اوپک است که این گروه برای ردیابی میزان انطباق کشورها به توافق استفاده می کنند.

تولید کمتر در نیجریه و لیبی که از کاهش ها معاف شده بودند کمک کرده است که سطح تولید اوپک پایین باقی بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی