بازدید 4671

پیشنهاد وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب چیست؟

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد کرد: قیمت آب برای آن دسته از مشترکانی که مصرف آنها بیش از متوسط مصرف است، نزدیک به «قیمت تمام شده» محاسبه شود.
کد خبر: ۶۹۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 02 May 2017
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد کرد: قیمت آب برای آن دسته از مشترکانی که مصرف آنها بیش از متوسط مصرف است، نزدیک به «قیمت تمام شده» محاسبه شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز امروز (سه شنبه) در حاشیه کنفرانس «امنیت آبی در سکونتگاه های انسانی در شرایط کم آبی»، افزود: افزایش قیمت آب در برنامه های وزارت نیرو نیست اما معتقدیم کسانی که تمکن مالی دارند و الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، باید بخش عمده بهای تمام شده آب را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف خانگی ما در این اقلیم خشک، بیشتر از متوسط دنیا است، گفت: با اینکه متوسط مصرف آب هر نفر به کمتر از 200 لیتر در روز کاهش پیدا کرده، باز هم این عدد برای یک اقلیم خشک زیاد است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهاجرت و مشکلاتی که این مساله برای آبرسانی ایجاد می کند پرداخت و گفت: در کشورهای در حال توسعه، مردم از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ تر مهاجرت می کنند؛ این مهاجرت باعث می شود شهرهای بزرگ به کلانشهر تبدیل شوند و در حاشیه آنها، سکونت گاه های غیر رسمی ایجاد شود.

وی ادامه داد: این سکونت گاه های غیررسمی در شرایطی ایجاد می شود که زیرساخت های اولیه مانند شبکه آب و فاضلاب در آن مناطق فراهم نیست؛ این مساله ای برای آبرسانی است و شرکت های خدمات رسان باید تحت فشار این جابجایی خدمات رسانی کنند.

جانباز در ادامه به تشریح چالش های کم آبی اشاره کرد و گفت: نخستین چالش کم آبی، تغییرات کیفی منابع آب زیرزمینی و سطحی است.

وی در این ارتباط افزود: در نقاطی از کشور شاهد هستیم که منابع آب زیر زمینی به آلاینده هایی نظیر نیترات و فلزات سنگین آلوده شده اند؛ هر چند آب تحویلی به مصرف کنندگان سالم و عاری از این آلاینده ها است اما تامین آب سالم و عاری از این آلاینده ها بسیار هزینه بر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی