بازدید 13330
ابتکار اعلام کرد؛

دولت برای اشتغال سبز برنامه می‌دهد

کد خبر: ۶۸۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 30 April 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت توسعه پایدار و مبارزه با آثار تغییر اقلیم، گفت: برنامه اشتغال سبز بزودی از سوی دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار در کنفرانس بلندپایه تغییر اقلیم ایران و اتحادیه اروپا، اظهارداشت: اقتصاد کم‌ کربن و اقتصاد سبز و توسعه پایدار از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه ایران که به تازگی شروع شده برنامه‌ریزی‌هایی برای همکاری با اتحادیه اروپا در موضوع توسعه پایدار در نظر گرفته‌ایم و با توجه به وضعیت اقلیمی شکننده‌ای که ایران دارد، همکاری برای حفاظت از زمین و مقابله با تغییر اقلیم با اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت است.

ابتکار با بیان اینکه دولت اهداف بسیار قوی برای دستیابی به اقتصاد سبز تعریف کرده گفت: دولت یازدهم از همین رو خود را به نام دولت محیط زیست نامگذاری کرده تا استراتژی‌های روشن برای ارتقای استانداردهای محیط زیست ایران رقم بخورد و با وجود مشکلات اقتصادی، محیط زیست در کنار اقتصاد قرار گرفته و جزو اولویت‌های کشور شمرده شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: این حرکت مسیر تازه‌ای را برای توسعه پایدار ایران رقم زده است و امیدواریم به راه‌حل‌هایی برای دستیابی به اقتصاد سبز و مقابله با اثرات تغییر اقلیم در ایران دست یابیم.

ابتکار تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای درحال توسعه است که از اثرات منفی تغییر اقلیم رنج می‌برد و کاهش منابع آبی را نیز به طور جدی احساس می‌کند و با افزایش دما همچنین پدیده گرد و غبار به ویژه در جنوب کشور و استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان مواجه است.

وی تاکید کرد: ۷۵ درصد گرد و غبار ایران منشا خارجی دارد که از عراق، عربستان سعودی و مرز سوریه و اردن نشات می‌گیرد. گرد و غبار به یک مسئله مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است بنابراین یکی از اثرات منفی تغییر اقلیم که ایران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد آسیب به اقتصاد و سلامت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: باید در کنار کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به مسائل انطباق و سازگاری و تاب‌آوری نیز توجه کنیم. خوشبختانه در نتیجه تلاش های مشترک ما با سازمان ملل متحد، اولین کنفرانس بین المللی درباره ریزگردها را در ایران برگزار خواهیم کرد و امیدواریم اتحادیه اروپا نقش مهمی را در این کنفرانس ایفا کند.

ابتکار افزود: این جلسه از نظر هدف گذاری هایی که در برنامه ششم توسعه داریم بسیار مهم است؛ هدف گذاری هایی که همراه با جامعه جهانی برای مقابله با آثار تغییر اقلیم تعریف کرده ایم؛ به ویژه با توجه به همکاری هایی که از طرف اتحادیه اروپا مطرح شده این نشست اهمیت زیادی خواهد داشت.

وی تاکیدکرد: در منطقه با توجه به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مراکز منطقه ای که در حوزه حفاظت محیط زیست در ایران داریم این اجلاس آثار مهمی به دنبال دارد. همچنین با توجه به اهمیتی که آثار تغییر اقلیم بر صلح و دوستی در منطقه به دنبال می آورد نیز جلسه مهمی خواهد بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران موضوع محیط زیست از اولویت بسیار بالایی برای دولت برخوردار بوده است و این موضوع در اقدامات دولت در سه سال اخیر به طور کاملا آشکار دستاوردهایی قابل توجه داشته که مشخصا در بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا به چشم می خورد و این نشان می دهد جهت گیری ما جهت گیری مناسبی بوده است.

ابتکار گفت: امیدواریم با مشارکت مردم در عین اینکه به سمت تحقق اهداف اقلیمی و زیست محیطی حرکت می کنیم، برای تحقق رشد اقتصادی و رشد سبز گام های موثری برداریم.

وی افزود: بزودی برنامه اشتغال سبز دولت را ارائه خواهیم کرد که برنامه ای فرابخشی است و امیدواریم این برنامه اشتغال در حوزه های مرتبط با محیط زیست را فراهم کند.

ابتکار در پایان در پاسخ به پرسشی درباره موضع ترامپ درباره معاهده پاریس، گفت: نقش تاریخی که آمریکا در تغییر اقلیم داشته بسیار مهم بوده است. ایالات متحده در زمینه معاهده پاریس باید به این نقش تاریخی هم نگاه کند و امیدواریم مسئولیت خودشان در قبال زمین و سهم خود در معاهده پاریس را درک کنند و موضع خود را تغییر ندهند؛ زیرا آمریکا چه امروز و چه در مسیر تاریخی گذشته خود بیشترین نقش را در تغییر اقلیم داشته و مواضع آنها نه تنها امروز که بر آینده هم تاثیر خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار