بازدید 3011

قیمت واقعی نفت بیش از ۷۰ دلار است

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، با بیان اینکه قیمت واقعی نفت بیش از هفتاد دلار است، گفت:اعضای اوپک در نشست آتی باید با تثبیت توازن، قیمت نفت را افزایش داده و به قیمت واقعی آن برسانند.
کد خبر: ۶۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 30 April 2017
بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال تمدید طرح فریز نفتی توسط اعضای اوپک، گفت: در حال حاضر توازنی در تولید نفت بین اعضای اوپک صورت گرفته است، که این توازن بازار نفت را تنظیم می کند و در آینده باید ادامه یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فضای جدید اوپک باید صیانت از فریز نفتی و تنظیم بازار را در دستورکار خود قرار دهد، افزود: قیمت واقعی نفت 50 و 55 دلار نیست و قیمت واقعی آن بیش از 70 دلار است، لذا اعضای اوپک در نشست آتی باید با تثبیت توازن، قیمت نفت را افزایش داده و به قیمت واقعی آن برسانند.

سهم برخی کشورهای تولیدکننده نفت کمتر از میزانی است، که در شرایط کنونی تولید می کنند

نعمتی با اشاره به اینکه سهم برخی کشورهای تولیدکننده نفت کمتر از میزانی است، که در شرایط کنونی تولید می کنند، ادامه داد: در حال حاضر اوپک در میزان تولید نفت به برخی کشورها همانند عراق به دلیل مشکلات داخلی در این کشور ارفاق می کند و سهم این کشور بسیار کمتر از سقف تعیین شده کنونی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشورهای تاثیرگذار اوپک نقشی تعیین کننده در سیستم جدید دارند، یادآور شد: با توجه به تعاملاتی که در اجلاس گذشته اوپک صورت گرفت، این روند احتمالا در آینده ادامه می یابد و بازار نفت در شرایط با ثباتی در آینده به سر می برد.

ایران به توافقات اخیر اوپک در فریزنفتی پایبند بوده است

وی با اشاره به اینکه ایران به توافقات اخیر اوپک در فریزنفتی پایبند بوده است، افزود: اعضای اوپک خواستار تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت نفت در آینده هستند، لذا احتمالا از هرگونه تصمیمی برای تمدید توافق فریز نفتی در ماه های آینده حمایت می کنند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:حاکمیت روح اقتصادی فارغ از اینکه کشورهای تولیدکننده روح سیاسی دارند، می تواند افق روشنی برای آینده بازار نفت ترسیم کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار