بازدید 10468

واردات ۶۰ میلیون دلاری تیلاپیا؛ ماهی فقرا

کد خبر: ۶۸۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 23 April 2017
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ماهی تیلاپیا وارد کشور شده است، گفت: در زمینه پرورش خاویار از دنیا بسیار عقب هستیم.

ارسلان قاسمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس آمار گمرک سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ماهی تیلاپیا وارد کشور شده است، اظهارداشت: این میزان نسبت به سال ۹۴ که واردات تیلاپیا به کشور حدود ۵۰ میلیون دلار بوده، تقریبا ۱۰ میلیون دلار افزایش داشته است که این مساله تاثیر مستقیمی بر روی تولید قزل آلا دارد.  

وی با اشاره به اینکه تیلاپیا از نظر کیفی ماهی چندان مناسبی نیست، افزود: تیلاپیا در دنیا به ماهی فقرا معروف است، به دلیل اینکه هم رشد آن بسیار سریع است، هم قیمت ارزانی دارد، واردکنندگان این ماهی را از چین ارزان می‌خرند و در بازار داخل گران می‌فروشند بنابراین اعمال تعرفه ۳۲ درصدی از سوی دولت نیز نتوانسته تاثیری بر واردات آن داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران اضافه کرد: واردکنندگان این ماهی را ارزان می‌خرند و فوق العاده گران می‌فروشند، تا چند برابر سود می‌کنند به همین دلیل با افزایش تعرفه نه تنها حجم واردات کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره قیمت خاویار پرورشی ایران نیز اظهارداشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم خاویار پرورشی ایران بسته به سایز، نوع فرآوری و غیره حدودا  بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو متفاوت است ضمن اینکه هرکیلوگرم از خاویار کشورهای دیگر حدود ۶۰ محصول ایرانی قیمت دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه پرورش خاویار از دنیا بسیار عقب هستیم، گفت:این در حالی است که تکنولوژی، دانش فنی لازم، شرایط آب و هوایی و امکانات مورد نیاز را داریم اما چون طرح دیربازده است چندان مورد حمایت عملی -نه کاغذی- قرار نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران به این پرسش که سال گذشته چقدر خاویار در کشور تولید شد؟ پاسخ داد: میزان تولید ما در سال گذشته مقداری بیشتر از یک تن بود که همه آن نیز صادر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
صيد ميگو وماهي جنوب درياي دير را به زابن ميدند بعد ماهي وارد ميكنند خاك كشور را به كويت وامارات ميدند جزيره درست كنند انوقت 45 هزارتومان با منت ميدهند به ما
همین ماهی فقرا رو آوردن در خلیج فارس پرورش بدن كه نشد بنابرين هر روز يه عيبي روش مي زارن تا ملت قزل پرورشي بيكيفيتشونو بخورن....
کیلویی 30 هزار تومان کجاش ماهی فقراست؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
نگفت که در ایران!
این ماهی رو ارزون میخرن و توی بازار گرون میفروشن. علاجش هم اینه که کسی نخره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
شانزده تا هفده هزار بیا مشهد بخر
تیلا پیلا یکی از آلوده ترین ماهی هاست. تغذیه آن بسیار آلوده است. این ماهی حاوی سرب وجیوه است که منجر به سرطان خون می شود. محصولات ایرانی اررزشمند تر از چینی است.
تورو خدا این ماهی تخورید. ماهی تیلاپیا توو بدترین آبها زندگی می کنه و به ماهی لجن خوار معروفه. اگه گوشت این ماهی با ادویه های عجیب غریبی که رستوران ها می زنند نخورین متوجه میشین که طعم لجن مانند داره.
واردکنندگان این ماهی را ارزان می‌خرند و فوق العاده گران می‌فروشند، تا چند برابر سود ‌کنند.....
*به يك دستگاه xray براي كشف و شناسايي وارد كنندگان و يك دستگاه شتاب دهنده نوتروني فوق پيشرفته براي مسئولين بازرسي و كنترل قيمت و سازمان حمايت از مصرف كنندگان (فقرا) نيازمنديم*
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
به این همه دم و دستگاه نیاز نیست. شعور مردم همیشه بهترین ابزار برای کنترل بازاره. ما قبل از هر چیز باید یاد بگیریم که تا وقتی چیزی در داخل کشور به اندازه کافی و با کیفیت مطلوب تولید میشه نباید خارجیشو بخریم. والسلام!
واقعا جای تاسف داره!
ما خودمون قزل تولید می کنیم در حد تیم ملی. آخه چرا باید اینقدر ماهی وارد کشور بشه. وقتی میشه قزل تازه خرید چرا باید ماهی از خارج وارد کنیم؟ آخه چرا با قزل این کارو میکنید؟ قزل؟ قزل رو میذاری تو دهن آب میشه لامصب. کاش حداقل قزل نداشتیم اونوقت آدم دلش نمی سوخت.
و البته نباید فراموش کرد که متاسفانه مردم ما هر چیزی که گرون باشه رو بیشتر میخرن. همین تیلاپیا اگر ارزون بود مردم میگفتن به درد نمیخوره و نمیخریدن ولی چون گرونه فکر میکنن چیز خوبیه و حتما باید خرید. اگر تعرفه وارداتش رو هم بیشتر کنن باز قیمتش میره بالاتر و مردم تو مسابقه چشم و هم چشمی بیشتر میخرن.
خیلی سایت ها بد تیلاپیا رو می نویسند و می گن آی اینها فاضلاب می خورن و ... خیلی جاها خوبش رو گفته
دو حالت بیشتر نداره این قصه
اگه غیر بهداشتی هست وارد نشود ! اصلا چرا تا حالا وارد کردید ؟! وزارت بهداشت و گمرک چه می کنند ؟! ب

اگه بهداشتی هست که کاملا اعلام بشه !
والا همه نمی تونن حلوا سفید کیلو هشتاد تومنی بخورن، مسلما خواص ماهی دریا از پرورشی بیشتره ... از لحاظ ظاهری انصافا ماهی خوبیه تیلاپیا ، از نظر بهداشتی هم بگی حالا هر چی بهشون بدهند تو چین از مرغ هورمونی نا مشخص داخلی حداقل بهتره ! تو پرورش ماهی های خودمون هم نظارت خاصی وجود نداره !
شما لطفi تعرفه نبندید زیرا همون فقرا باید توان تعرفه دولت خدمتگزار را بپردازند چون آن کله گندهها به هر حال ماهی‌ ارزان با تعرفه سنگین وارد و به مردم گران خواهند فروخت تا جایی که مردم محروم از ماهی خواهند شد چون گران بدستشان خواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
خب نخرن!
مگه نمیگی مردم محروم!؟ این همه ماهی تولید داخل داریم چشه که میرن تیلاپیا میخرن؟
اظهار نظر رقیب فاقد ارزش است .
قیمت این ماهی تو بازار آمریکا حدود 1 دلار برای هر کیلوگرم میباشد. حقوق گمرکی حدود 40 درصد ولی قیمت تو بازار ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
میبینم میری آمریکا ماهی میخوری برمیگردی بلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
اگر غیربهداشتی بود به بازار امریکا راه پیدا نمی‌کرد
تیلا پیا تو تمام دنیا هستش . تو کانادا هم که دنیای آبزیانه فراوانه و هیچکس هم نمیگه آلودس.
ولی حرف این مقام محترم جالب بود.... ماهی فقرا.... نتیجه منطقی اینه که ایرانیها روز به روز دارن فقیر تر میشن پس واردات ماهی فقرا هم داره افزایش پیدا میکه..... من که برداشتم این بود . شما چطور؟
من به این نتیجه رسیدم کلا همه چی آلوده هستش من فقط نان و ماست و سبزیی که خودم میکارم میخورم و هیچ چیز دیگری نمیخورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
و شما با نان و ماست و سبزی زندگی می کنی؟ و فکر می کنی برای بدنت کافین؟
Tilapia, Frozen
from eBay
£6.50 / 1 kg
این قیمت امروز تیلاپیا بود .. لطفا خبر را تصحیح کنید
...........
جالبه با این قیمت ماهی فقرا محسوب میشه
پس ما چقدر فقیر هستیم که همین هم نمی تونیم بخریم
مافیای تولیدکنندگان ماهی قزل الا برعلیه تیلاپیا جوسازی می کنند ٬ تیلاپیا بدون استخوان است و خوشمزه ٬ قزلالا بخصوص سایزهای بزرگ ان الوده به مالاشیت گرین است که سرطان زاست ٬ یک کمیته بی طرف بررسی علمی کند۰
ماستم پالم داره و شیر خشک :-))
الان ادم هست ده روز ده روز گوشت نميخوره بهش ميشه گفت فقير؟ تا بره تيلا بيا بخره.
مگر شمال و جنوب ما دريا نيست چرا صيد نميكنند كه بي جهت ارز مملكت را بباد ندهند و كلي كار صيادي ايجاد كنند بي عقلي تا چه حد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی