بازدید 37783
بسته خبری «تابناک»؛

جزییات دیدار دو اصلاح طلب با رهبر انقلاب/ کاندیداهای پیروان ادیان الهی تأیید صلاحیت شدند؟/ رونمایی از گزینه احتمالی معاون اولی رئیسی/ واکنش چمران به رد صلاحیت‌ اعضای فعلی شورای شهر/ توصیه تاجزاده به احمدی نژاد

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «نظر صاحب نظران درباره مناظرات مرده!»، «واکنش دیرین دیرین به حمله روزنامه دولتی ایران»، «هاشمی‌طبا: به نفع روحانی یا جهانگیری کنار نمی‌روم»، «امیدواری مؤتلفه به کناره‌گیری رئیسی به نفع میرسلیم!»،«هشدار انتخاباتی نایب رئیس مجلس به صداوسیما» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 22 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر صاحب نظران درباره مناظرات مرده!

‏نظر ۱۶ نفر از مدیران مسئول و دبیران رسانه‌های شاخص کشور در خصوص عدم پخش زنده مناظره‌ ها

صاحب امتیاز سایت الف: با مناظره‌های زنده صبر رئیس‌جمهور در برابر انتقادات مشخص می‌شود. مدیر مسئول صبح‌نو: برای کشور حاشیه‌سازی نکنید. سردبیر مهر: انگشت اتهام به سمت رئیس‌جمهور مستقر است. سردبیر گفتگوی ویژه خبری: نظر وزارت کشور عامل موثر در پخش مرده مناظره‌ها بود. مدیرعامل مؤسسه قدس: عدم پخش زنده توهین به کاندیداهاست‌. سردبیر برنامه تلویزیونی 180 درجه: شائبه سانسور، حس ترس از افشاگری و حس نامحرمی نتایج این اقدام است. مدیر مسئول روزنامه جام‌جم: صرف زنده بودن مناظره‌ها 50 درصد به جذابت برای مخاطب می‌افزاید. مدیر مسئول روزنامه خراسان: باید منطقی پشت این اقدام باشد نه فقط چون دولت مخالف است. مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس: کمیته تبلیغات انتخابات یا کمیته رسانه ستاد روحانی؟ مدیر مسئول نماینده: روحانی را رئیس‌جمهور آینده معرفی کنید! دبیر سیاسی روزنامه وطن امروز: مناظره ضبطی تحدید انتخابات است. نسیم این خبر را منتشر کرد.

 

علم الهدی: کور خوانده اید، نمی توانید من را سوژه عملیات روانی کنید!

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی با تأکید بر اینکه از روزی که امام جمعه و سپس نماینده ولی فقیه شدم جریان خاصی را به شخصه حمایت نکردم، می‌گوید: در برخی انتخابات در نماز جمعه گفتم نه کاندیدا دارم، نه شخصی کاندیدای من است و نه لیستی به من تعلق دارد. در یک کشور لائیک رئیس‌جمهور ممکن است بتواند فساد کند و زندگی‌اش را تأمین کند، اما در نظام جمهوری اسلامی این گونه نیست چراکه ذات پروردگار خون صدها هزار شهید را به‌ خاطر پول‌پرستی و یغماگری و چپاول افراد نمی‌گذارد، پایمال شود و کسانی که با غیر نیت خدا وارد عرصه شوند از همان اول حرکتشان با ذلت و نکبت آمیخته است و آخرش نیز بی نتیجه است. این آقایان هم اگر از الان می‌خواهند بنده را سوژه عملیات روانی کنند تا از جریانی حمایت کنم یا خیر کور خوانده‌اند، اصلاً قصه این‌گونه نیست، بنده اندیشه سیاسی جز اندیشه سیاسی رهبری ندارم، برحسب تکلیف شرعی خودم مبنای سیاسی ولایی را قبول دارم و جریاناتی که با بینش بنده تطبیق کنند طبیعی است که از ظرفیت بنده در انتخابات استفاده کنند و این حق آن‌هاست چون فکر و بینش خودشان است اما برخی این قضیه را از ابتدا بد دیده‌اند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

کاندیداهای پیروان ادیان الهی تایید صلاحیت شدند

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس گفت: بر اساس اظهارات روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌های مختلف، صلاحیت کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها تأیید شده و آنها در کنار سایر کاندیداها برای عضویت در شوراهای شهر در معرض رای مردم قرار می‌گیرند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

طرح جنجالی قالیباف و انتقاد رئیسی از اشرافیت

هردو نامزد اصلی اصولگرایان این روزها با مواضع اقتصادی وارد میدان رقابت شده اند. حجت الاسلام رئیسی روز گذشته از عزت و کرامت گفت و اینکه همه قرار دادهای اقتصادی باید همراه با این دو شرط باشد. وی همچنین نگاه اشرافی به مدیریت را مشکل مدیریت کشور دانست. از سوی دیگر از ستاد قالیباف شنیده شده است که به زودی او از یک طرح شگرف اقتصادی رونمایی می کند. ظاهرا این طرح با ادعای قالیباف به دو و نیم برابر کردن درآمد کشور مرتبط است. برخی معتقدند ادعای قالیباف همراه با بزرگنمایی است و عملی نیست؛ البته قالیباف نیز تا امروز تنها با یک جمله پاسخ منتقدان را داده است؛ کارنامه من نشان داده است که هرچه وعده دادم ام عملی کردم. الف این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش دیرین دیرین به حمله روزنامه دولتی ایران

در پی حمله روزنامه دولتی ایران به برنامه دیرین دیرین به علت نارضایتی از پویانمایی‌های اخیر این برنامه با عنوان "دیرین دیرین ها به چه بهایی خریده شدند!" ، دست اندرکاران این برنامه در توضیحی با رد ادعای این روزنامه نوشتند: «دیرین دیرین فروشی نیست چون قبلاً فروخته‌شده‌ به مردم‌ ایران. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

خانه ـ موزه آیت‌الله هاشمی تأسیس می‌شود

محسن هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: با تصویب هیأت وزیران، محل سکونت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خانه ـ موزه تبدیل می‌شود تا مردم بتوانند از نزدیک واقعیت زندگی ایشان را ببینند. وی افزود: محل سکونت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، متعلق به دولت بود که به دستور امام خمینی(ره)، پس از ترور پدرم در سال 1358 در مجاورت حسینیه جماران جهت حفظ امنیت ایشان به محل سکونت آیت‌الله هاشمی اختصاص یافت و اجاره آن به دولت پرداخت می‌شد. وصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پس از رحلت پدرم با تصویب هیأت وزیران، این محل قرار است به خانه - موزه تبدیل شود و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با هماهنگی دفتر نشر معارف انقلاب امکان بازدید مردم را از محل سکونت آیت‌الله هاشمی فراهم آوردند. هاشمی با بیان اینکه با تصمیم خانواده مقرر شده تا اثاث و لوازم زندگی پدرم، دست‌نخورده در این محل باقی بماند، گفت: می‌خواهیم مردم از نزدیک واقعیت زندگی آیت‌الله هاشمی را ببینند تا شاید این اقدام موجب شود که مخالفان هاشمی، پس از تخریب‌های طولانی و متهم کردن ایشان به اشرافی‌گری متوجه نادرستی اقدامات خود شوند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

جهانگیری ستاد انتخابات تشکیل نمی‌دهد

محمد نعیمی پور رئیس ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت گفت: احتمال می‌دادیم برخی درصدد رد صلاحیت روحانی برآیند. از همین رو عده‌ای از برزگان جریان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا برای مبارزه با چنین فضایی تصمیم گرفتند تا با هماهنگی هم و با نظر آقای روحانی، آقای جهانگیری را راضی به حضور در صحنه انتخابات کنند. ایشان پس از مشورت با آقای روحانی این موضوع را پذیرفتند. شخصی مثل آقای جهانگیری رجل باسابقه و شناخته شده سیاست به حساب می‌آید و با پذیرفتن کاندیداتوری‌شان کار بزرگی انجام دادند. به احتمال زیاد پس از صلاح و مصلحت‌ها با آقای روحانی و بزرگان ایشان نظر خود را برای کناره‌گیری‌شان اعلام می‌کنند.به نظر نمی‌رسد که ایشان ستادی تشکیل دهد. اگر تشکیل شد آن زمان در مورد همکاری با ستاد وی صحبت خواهیم کرد. یکی از این سناریوها محتمل‌ شمردن رد صلاحیت حسن روحانی بوده است. عده‌ای در کشور هستند که می‌خواهند سناریوهای خود را به نظام تحمیل کنند. در حالی که نظر نظام آنطور که آنها می‌گویند نیست. مدتی است که موفق به انجام چنین کارهایی نمی‌شوند. مهم است که این سناریوها را با آنچه که نظام می‌خواهد تفکیک کنیم.مواضع ما در مورد حصر و زندان‌ها روشن است. جفا است که عده‌ای از عزیزان که با تمام وجود در خدمت انقلاب اسلامی بوده‌اند در حصر باشد. ما مطالبه رفع حصر داریم و به هر نحوی که بتوانیم برای رفع موانع آن تلاش می‌کنیم. شاید اتفاقاتی که در این انتخابات بیفتد بتواند فضا را برای رفع این موضوع ایجاد کند. تندروها اشتباهات زیادی انجام داده‌اند. مثلاً ممنوع‌التصویری آقای خاتمی هیچ مبنایی ندارد اما یک حسن داشت و آن این است که ضریب نفوذ او را در میان مردم افزایش داد. آنها دنبال محدود کردن خاتمی بودند اما با یک «تَکرار می‌کنم» جریان انتخابات را تغییر داد. مردم ما بصیر هستند و در چند سال گذشته نشان دادند که بهترین پشتوانه برای صیانت از کشور هستند. توصیه می‌کنم تندروها بپذیرند که در این فضا شکست خورده‌اند و با مردم و کشور مهربان تر باشند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

هاشمی‌طبا: به نفع روحانی یا جهانگیری کنار نمی‌روم

سید مصطفی هاشمی طبا کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تقدیر از شورای نگهبان به دلیل احراز صلاحیتش، گفت: برنامه‌هایم را به زودی به اطلاع مردم خواهم گذاشت و در آینده نزدیک نشست خبری برگزار خواهم کرد. من کاری با کسی ندارم و به نفع آقایان روحانی و جهانگیری یا دیگر کاندیدا کنار نخواهم رفت. رکنا این خبر را منتشر کرد.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

جلیلی، معاون اول رئیسی می شود؟

انتخاب نوشت: سعید جلیلی امروز با حجت الاسلام رئیسی دیدار کرد، ملاقاتی که شاید منجر به قول و قرارهایی بین این دو شخصیت اصلح از نگاه رهبر معنوی جبهه پایداری شده باشد. با کناره گیری سعید جلیلی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از چهره ها و رسانه های نزدیک به او، حمایت از رئیسی را به عنوان گزینه ی «اصلح» کلید زدند. جلیلی نیز اخیرا طی سخنانی از لزوم شناخت اصلح و کمک به او سخن گفته بود. او همچنین خطاب به هوادرانش گفته بود که کار آنها تازه شروع شده است و تا پایان انتخابات ادامه دارد. به نظر می آید انچه پیش از این تحت عنوان توافق قالیباف و رئیسی بر سر معوان اولی آقای شهردار طرح شده بود و از سوی نزدیکان قالیباف تکذیب شد و تنها شایعه ای برای گرم کردن تنور انتخاب خوانده شد، این بار در جلسه ی جلیلی و رئیسی مورد بحث قرار گرفته باشد.

 

ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد صحت ندارد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مصوبه ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد گفت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته است. وی تأکید کرد: اخبار منتشرشده مبنی بر ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهوری سابق کذب است.

 

روایت ضرغامی از پیشنهاد مشاوران کروبی در مناظره سال ۸۸

عزت‌الله ضرغامی در یادداشتی که کانال تلگرامی اش قرار داده از پخش زنده مناظره‌ها حمایت کرد و نوشت: در مناظره زنده، توانمندی‌های محتوایی، روحی - روانی و حتی فیزیکی نامزدها برای اداره کشور بهتر روشن می‌شود. داوطلب ریاست جمهوری باید به ابعاد کلان مأموریت خود آگاهی و اشراف داشته باشد و شخصاً بتواند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را طرح و از آن دفاع کند. استرس برنامه زنده نباید مانع از این امر شود. در واقع او با میدان‌های سخت‌تری در آینده روبه رو خواهد شد. تیم مشاوره‌ای آقای کروبی در سال ۸۸ پیشنهاد داد که در طول مناظره امکان ارتباط مستمر با نامزد مربوطه به منظور انتقال آمار و اطلاعات لازم فراهم شود که این پیشنهاد به دلیل فوق مورد قبول قرار نگرفت. مناظره‌های زنده در سال ۹۲، از دلایل اصلی برد جناب آقای روحانی بود. به نظر من هنوز مزیت نسبی ایشان در این حوزه برقرار است. ایشان قدرت بیان بالایی دارند و به آمار و ارقام هم مسلط‌‌اند.

 

علت رد صلاحیت دبیر چه بود؟

مطابق اخبار رسیده علیرضا دبیر در استعلام 4 گانه از قوه قضائیه، ناجا، ثبت احوال و اطلاعات، تایید شده است. وی با بیان اینکه بنده هیچ مشکلی نداشتم و به همین دلیل، صلاحیت بنده در هیأت اجرایی تأیید شد، گفت: اما گویا شبهه ای که مدت هاست گریبان گیر ماست باز هم دردسر ساز شده است. دبیر ادامه داد: کشورهای دیگر برای قهرمانان المپیک مجوز اقامت صادر می کنند تا هم تردد آنان را در آن کشور بیشتر کنند و هم به مرور زمان آنها را جذب کنند و این در حالی است که بنده از این امکان استفاده نکردم و در خدمت کشور خودم بودم. وی گفت: توقع از مراجع ذی صلاح، استعلام دقیق و به موقع از وزارت خارجه و سایر نهادها بود تا این شبهات پیرامون کسی که برای این مرز و بوم افتخارآفرینی کرده پیش نیاید. عضو فعلی شورای شهر تهران گفت: علی ای حال امیدوارم این مشکل نیز مرتفع شود و با رفع این شبهه کماکان توفیق خدمت داشته باشم.

 

امیدواری مؤتلفه به کناره‌گیری رئیسی به نفع میرسلیم!

اسدالله بادامچیان با بيان اينکه در حال حاضر جمنا با حمايت از قالیباف و رییسی و موتلفه با حمايت از میرسلیم وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شده‌اند، گفت: همین‌طور پیش می‌رویم تا در مناظرات نظر عمومی مردم مشخص شود و بر اساس بررسی‌ها به نتیجه نهایی برسیم. بادامچیان درباره اینکه آیا ممکن است میرسلیم به نفع رئیسی کناره گیری کند؟ تأکید کرد: این احتمال هم وجود دارد که رییسی به نفع میرسلیم کناره گیری کند.

 

زاهدی به جمع حامیان ابراهیم رئیسی پیوست

محمد مهدی زاهدی عضو کابینه دولت نهم و رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌‌ای حمایت خود از کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی را اعلام کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: اینجانب با شناختی که از منش حجت‌الاسلام رئیسی و سوابق روشن علمی و مدیریتی ایشان و قاطعیت در برخورد با مفاسد اقتصادی دارم، مطمئنم که با حضور ایشان در رأس مدیریت اجرایی کشور، نسیم خدمت وزیدن خواهد گرفت و نشاط و سرزندگی در کشور طنین انداز خواهد شد.

 

واکنش چمران به رد صلاحیت‌ اعضای فعلی شورای شهر

مهدی چمران با اشاره به رد صلاحیت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: وقتی نظارت را بر عهده دستگاهی می‌گذارند یک اعتماد عمومی نسبت به دستگاه عمومی وجود دارد که بی طرفانه کار قضاوت را انجام دهد. کار هیأت نظارت بر شورا، تأیید صلاحیت نیست؛ بلکه اینگونه است که افرادی را که از طریق استعلام از مراجع چهارگانه دارای پرونده های قضایی باشند را رد کنند. حتی دوستان اصلاح طلب هم می گفتند انتخابات شورا نمی بایست چنین ساز و کاری داشته باشد و هر کسی باید بتواند شرکت کند. وی ادامه داد: در چنین فضایی افرادی که شخصیت های شناخته و مورد اعتماد مردم هستند را رد صلاحیت می کنند و افرادی که دارای پرونده های مفتوح قضایی هستند تأیید می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چنین رفتاری این شائبه را به وجود می آورد که نکند خط فکر سیاسی سبب این رد شدن ها شده که اگر این گونه باشد بر اعتماد عمومی از یک نهاد مهم نظیر مجلس شورای اسلامی خدشه وارد خواهد شد.چمران با بیان اینکه نمایندگان درباره رد صلاحیت شدگان تجدیدنظر کنند، گفت: باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود، زیرا در غیر این صورت انتخابات یکطرفه خواهد بود و انتخابات یکطرفه هم نافی مشارکت همگانی است. با این اقدام میزان مشارکت عمومی کاهش می‌یابد و مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

 

کدخدایی: سقفی برای تعداد نامزدها نداریم

کدخدایی، وجود هر نوع رویه را در شورای نگهبان نفی کرد و معتقد بود که هیچ رویه‌ای وجود ندارد و هر کسی که واجد شرایط باشد، مورد تایید قرار می‌گیرد. او در خصوص حد نصاب گفت: «شورا هیچ سقفی برای این موضوع ندارد.»سخنگوی شورای نگهبان در خصوص این سوال که آیا افراد صرف داشتن شرایط و شاخص‌های مدنظر شورا بدون در نظر گرفتن تعدادشان، پذیرفته می‌شوند، گفت: «اگر هر ۱۶۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده هم واجد شرایط بودند و شاخص‌های مدنظر را داشتند شورا اسامی همه آنها را اعلام می‌کرد.»در آخر از کدخدایی در خصوص کاندیدای بی سر و صدایی همچون محمد غرضی پرسیدیم که چه عاملی باعث شده ایشان در طی این چهار سال در داشتن صلاحیتش تردید ایجاد شود. کدخدایی گفت: «ایشان در شورا رای نیاوردند چون شورا بر اساس رأی اکثریت صلاحیت‌ها را تأیید می‌کند. در ضمن اعضا هم نسبت به دوره قبل عوض شده‌اند.» این مطلب در داتیکان منتشر شده است.

 

تکذیب اظهارات منتسب به سردار نجات درخصوص تلگرام

اخیراً در فضای مجازی اخباری منتسب به جانشین سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد که طی آن، سردار نجات در گفت وگویی با رئیس جمهور اظهار می‌کند «تا زمانی که صفحات اجتماعی مانند تلگرام وجود دارد، نظارت ممکن نیست و رئیس جمهور نیز در پاسخ به وی می‌گوید شبکه‌های اجتماعی مظهر مدرنتیه هستند و شما با تمام مظاهر تکنولوژی مخالفت می‌کنید!» سردار محمد حسین نجات در همین رابطه و در گفتگو با خبرنگار فارس، هرگونه تبادل نظر در این خصوص با رئیس جمهور را رد کرده و اظهار داشت: محتوای این خبر نیز به هیچ وجه صحیح نیست چراکه اساساً چنین دیدار و گفتگویی صورت نگرفته است.

 

توصیه تاجزاده به احمدی نژاد

سیدمصطفی تاج‌زاده درخصوص دلایل ثبت نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد در این تصور به سر می‌برد که محبوب قلوب ملت ایران است و در نتیجه اگر در انتخاباتی حضور نداشته باشد، آن انتخابات از رونق کافی و حتی لازم برخوردار بهره‌مند نیست. او با ارائه پیشنهادی به احمدی‌نژاد ابراز داشت: برای آنکه صداقت آقای احمدی‌نژاد روشن و میزان پایگاه مردمی او مشخص شود، من پیشنهاد می‌کنم صرف‌نظر از رد یا تأیید صلاحیت او توسط شورای نگهبان، احمدی‌نژاد از فهرست مشخصی در انتخابات شوراهای شهر در تهران و شهرهای بزرگ اعلام حمایت کند و از مردم بخواهند که به آنها رای بدهند تا پس از پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج انتخابات مشخص شود که چند درصد ایرانیان دعوت او را پاسخ گفته‌اند و به فهرست مدنظر او رای داده‌اند. معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: تصور من این است که احمدی‌نژاد چنین کاری را برای انتخابات شوراها انجام نمی‌دهد، چون او می‌داند با شکست قابل توجهی روبه‌رو می‌شود.

 

موضع جبهه پایداری برای انتخابات

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جبهه پایداری هر دو گزینه جبهه مردمی را از آقای روحانی بهتر و کارآمدتر می‌داند.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نمایندهٔ دورهٔ نهم و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درپاسخ به سؤالی درباره نظر جبهه پایداری درباره کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: جبهه پایداری نظر خود را درباره گزینه اصلح به مردم اعلام خواهد کرد.وی تصریح کرد: جبهه پایداری هر دو گزینه جبهه مردمی را که از گزینه‌های جریان انقلاب هستند بهتر از آقای روحانی می‌داند و معتقد است که این گزینه‌ها در هر صورتی کارآمدتر و مناسب‌تر از آقای روحانی هستند.پژمانفر با بیان اینکه جریان ناکارآمد برای تفرقه میان نیروهای انقلاب شایعه‌سازی و خبرسازی می‌کنند، گفت که نیروهای انقلاب باید هشیاری لازم را داشته و نسبت به توطئه‌افکنی و تفرقه افکنی جریان ناکارآمد مراقبت کنند.

 

جزییات دیدار دو اصلاح طلب با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام محسن رهامی درخصوص دیدار اخیر خود و حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با مقام معظم رهبری، گفت: اين ديدار در ادامه جلساتی بود که من در طول سال‌های اخیر، خصوصا دو، سه سال گذشته و قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، در سال ۹۲ و انتخابات مجلس در سال ۹۴، با مشاوران ارشد رهبری در تهران و همچنین تعدادی از مراجع، علما و برخی فقهای محترم شورای نگهبان در قم داشته‌ام. رهامی درخصوص فضای حاکم بر دیدار با مقام معظم رهبری هم بیان کرد: این دیدار حدود یک ساعت در فضایی بسیار مناسب و صمیمی و توام با تفاهم به طول کشید. رهبر انقلاب با حوصله و گشاده‌رویی مسائل مطرح شده از سوی ما را گوش کردند. امید است در آینده‌ و در فرصت مناسبی، بخش‌های بیشتری از این دیدار منتشر شود. او افزود: ما از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم که دیدارها با ایشان تداوم پیدا کند که ایشان نسبت به این مسأله استقبال کردند و با آن موافقت کردند و ابراز علاقه‌مندی کردند که این دیدارها در فرصت‌های کوتاه‌تری انجام شود و در این مدت نیز گزارش‌هایی به صورت کتبی برای ایشان ارسال کنیم.

 

هشدار انتخاباتی نایب رئیس مجلس به صداوسیما

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صداوسیما باید از میدان دادن به کاندیداها برای تخریب و تخطئه یکدیگر بپرهیزد، خواستار آن شد که جلوی ارائه اطلاعات غلط از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته شود. مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان صداوسیما در خصوص آگاهی بخشی در این عرصه، گفت: صداوسیما اصولاً باید بی‌طرف باشد و بر اساس آنچه حق و حقیقت است، اطلاعات واقعی را در اختیار مردم بگذارد و طبیعتاً باید جو را به گونه‌ای طراحی کند که مردم جذب شده و به صحنه انتخابات آمده و حضور پیدا کنند.

 

بستن حساب‌های ایرانیان در انگلیس واقعیت دارد؟

مید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آنچه به نقل از یک رسانه‌ انگلیسی منتشر شده است مبنی بر این‌که بانک‌های انگلیسی حساب‌های بانکی ایرانیان را بسته‌اند درباره صحت این گزارش‌ گفت: ما خودمان از نوع انعکاس خبر در رسانه‌های ایران مبنی بر این‌که بانک‌های انگلیسی حساب بانک‌های ایرانیان را مسدود کرده‌اند متعجب شدیم. چون اعضای سفارت و همکاران زیادی که در سطوح مختلف با ما کار می‌کنند همه در انگلیس حساب بانکی دارند و اول از همه از آنها پرسیدیم که گفتند چنین چیزی نبوده است. بعد از طریق همکاران‌مان از ایرانی‌های مقیم، بازرگانان ایرانی و اقشار دیگر ایرانی سؤال کردیم، همه تعجب کردند و گفتند چنین چیزی وجود ندارد و تایید کردند که همه حساب‌های آنها فعال هستند. سفیر ایران در انگلیس با بیان اینکه "موضوع اصلی بسته شدن برخی حساب‌های بانکی، اجرای مقررات ضد پولشویی در انگلیس است" گفت: اصل موضوع تصمیم بانک‌های انگلیسی برای بستن حساب‌های بانکی ایرانیان در انگلیس نادرست و تحول جدیدی در این زمینه پیش نیامده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی