بازدید 2826

سهم خواهی چین از ایران برای بازطراحی راکتور اراک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علت اصلی تأخیر به وجود آمده در اجرای پروژه بازطراحی راکتور اراک، سهم خواهی چین از ایران به مانند وضعیت پیش از توافق هسته ای است.
کد خبر: ۶۸۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 22 April 2017
مسعود گودرزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به محورهای گزارش سه ماهه وزارت خارجه درباره اجرای برجام به ویژه روند بازطراحی رآکتور اراک، گفت: پروژه بازطراحی راکتور اراک جزء محورهای اصلی توافق هسته ای محسوب می شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازطراحی رآکتور اراک قرار است که با مشارکت دو کشور چین و آمریکا انجام شود و در آینده ای نزدیک قراردادهای لازم فی مابین ایران و چین منعقد می شود.

گودرزی ادامه داد: قرار است که شورای عالی امنیت ملی، طرح بازطراحی راکتور اراک را بررسی و نتیجه نهایی خود را در این حوزه اعلام کند و مجلس شورای اسلامی نیز محورهای این پروژه را مورد بررسی قرار خواهد داد. البته مباحث فنی پروژه از سوی سازمان انرژی اتمی رسیدگی شده، اما مباحث امنیتی باید از طرف شورا تأیید شود.

وی افزود: در شرایط کنونی پروژه بازطراحی رآکتور اراک مراحل خود را طی می کند و قطعا باید هر دو طرف سرعت بیشتری را برای اجرای پروژه بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در بحث پروژه بازطراحی رآکتور اراک، ایران طرح اولیه خود را به دو کشور چین و آمریکا ارائه کرده، منتهی علت اصلی تأخیر به وجود آمده در اجرای پروژه، سهم خواهی چین از ایران به مانند وضعیت پیش از توافق هسته ای است، اما ما در شرایط پسابرجام قرار داریم و در این وضعیت تصمیم گیری لازم را می گیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی