بازدید 3296

حدود 21 میلیون ایتالیایی به دولت این کشور بدهکارند

حدود 21 میلیون ایتالیایی به عناوین مختلف به بیش از 8 هزار طلبکار دولتی (شهرداری، سازمان مالیات، ادرات، نهادها و سازمان های مختلف دولتی ) بدهی دارند.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 06 April 2017
حدود 21 میلیون ایتالیایی به عناوین مختلف به بیش از 8 هزار طلبکار دولتی (شهرداری، سازمان مالیات، ادرات، نهادها و سازمان های مختلف دولتی ) بدهی دارند.

به گزارش ایرنا، «ارنستو ماریا روفینی» مدیرعامل سازمان اخذ بدهی های دولتی «اکو ایتالیا»، امروز (پنجشنبه) در پارلمان این کشور اعلام کرد، حدود 21 میلیون ایتالیایی به دولت این کشور بدهکارند که 53درصد از آن‌ها کمتر از یکهزار یورو و 74 درصد از مالیات دهندگان نیز زیر پنج هزار یورو بدهی دارند. 

مدیر این سازمان دولتی با اعلام اینکه در سال های 2016 - 2015 حدود 17 میلیارد یورو از مالیات دهندگان اخذ شده است، گفت: بدهی سال های 2000 تا 2016 مجموعا به 817 میلیارد یورو می رسد، اما بیش از 43 درصد از این رقم به سختی قابل اخذ است چرا که مربوط به بدهکارانی است که فوت کرده، ورشکست شده و یا شرکت آنها تعطیل و یا اموالی ندارند، بنابراین حدود 600 میلیارد یورو بدهی مالیاتی غیر قابل جبران است. 

در ایتالیا تقریبا از هر 2 ایتالیایی یک نفر به نوعی به نهادهای دولتی و سازمان مالیات این کشور بدهی دارد. امسال بیش از 40 میلیون ایتالیایی اعلام در آمد کرده اند که بنابراین مالیات دهنده محسوب می شوند. 

ایتالیایی‌ها سالانه حدود نیمی از درآمد خود را به عنوان مالیات به صندوق های دولت می‌پردازند. فشار مالیاتی در ایتالیا به حد غیر قابل تحملی رسیده و کسب و کار در این کشور را که همانند فرانسه بالاترین سطح مالیات در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد، بسیار مشکل کرده است. این مساله موجب شده است که از یک طرف شهروندان صادق ایتالیایی در معرض بار مالیاتی غیر قابل تحمل قرار گیرند و از طرف دیگر، اقتصاد زیر زمینی و یا اقتصادی سیاه رونق پیدا کند. 

مدت‌ها است این سئوال مطرح می شود که چرا اقتصاد ایتالیا رشد نمی کند و خانواده‌های ایتالیایی زندگی خود را به سختی تا پایان ماه می‌رسانند. ولی از طرفی هم باید پرسید، چگونه با چنین فشار مالیاتی می تواند وضعیت خود را بهتر کند. 

مالیات دهندگان ایتالیایی مجبور هستند نیمی از درآمد خود را به صندوق‌های دولت واریز کنند، گویا شریکی 50‌درصدی در سود و نه در زیان دارند. 

بر اساس داده های دفتر مطالعات اتاق بازرگانی «مستره»، فشار مالیاتی در ایتالیا در سال 2016 میلادی به 49 درصد رسید. 

«پائولو زاببو» مسئول دفتر مطالعات اتاق بازرگانی شهر مستره معتقداست که صاحبان مشاغل و کارآفرینان ایتالیایی مجبورند فشار مالیاتی که حدود 50 درصد درآمد آنها است را تحمل کنند، وضعیتی که به یکی از مهمترین موانع برای ایجاد کسب و کار جدید تبدیل شده است. 

ایتالیایی‌ها هر سال متحمل پرداخت 100 نوع مالیات مختلف به ارزش 472 میلیارد یورو شده و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به 11 هزار و 800 یورو در سال می رسد. 

بر اساس داده های اتحادیه بازرگانی ایتالیا، درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم نهادهای محلی در20 سال اخیر 500 درصد افزایش یافته است. دولت ایتالیا از مالیات بر درآمد شاغلان سالیانه 164 میلیارد یورو و از مالیات بر کالاها و خدمات نیز 93 میلیارد یورو بدست می آورد و این 2 مالیات با هم 54 درصد کل درآمد مالیاتی دولت را تشکیل می دهند. همچنین از مالیات های استانی برفعالیت های تولیدی بیش از 33میلیارد یورو و از مالیات بر درآمد شرکت ها نیز حدود 33میلیارد یورو در سال وارد صندوق های دولت می شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست