بازدید 2940

بدهی ۸۰ هزار میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: واگذاری پروژه کریدور ریلی شمال به جنوب و ساحل مکران جزو گزینه های موجود برای تهاتر بدهی های دولت به سازمان است.
کد خبر: ۶۸۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 06 April 2017
سیدتقی نوربخش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین میزان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بر اساس آمارها و گزارش ها، میزان بدهی دولت تا پایان سال 93 حدود 80 هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به روند قانونی پرداخت بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی، افزود: در برنامه ششم توسعه، پیش بینی های لازم برای پرداخت بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی شده است که بر اساس این قانون دولت باید هر سال 10 درصد از بدهی های خود را به سازمان پرداخت کند و در پایان برنامه ششم، 100 درصد از این بدهی ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در قانون بودجه سال 96 نیز ردیف اعتباری 5 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده تا دولت بتواند از این اعتبارات، در جهت پرداخت بخشی از بدهی های خود به سازمان تأمین اجتماعی استفاده کند.

وی گفت: همچنین خارج از احکام برنامه ششم و بودجه سال 96، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی، ظرفیت لازم برای بهبود و پیش برنده بسیاری از چالش های کنونی اقتصاد کشور را دارد و قطعا نفع مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در این عرصه به نیمی از جمعیت کشور می رسد.

نوربخش درباره پیشنهادات مطروحه مبنی بر واگذاری چند پروژه کلان اقتصادی کشور به سازمان تأمین اجتماعی در عوض بدهی دولت به این سازمان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای سازمان تأمین اجتماعی، در شرایط کنونی انتظار است که این سازمان هم مانند بسیاری از نهادهای کشور در عرصه اشتغال و تولید نقش آفرینی کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ها و پیشنهادات متنوعی برای مشارکت سازمان طراحی شده است البته تمام این طرح ها، ملی و زیربنایی هستند که سرمایه گذاری در سواحل مکران و واگذاری پروژه کریدور ریلی شمال به جنوب به سازمان تأمین اجتماعی جزو این پیشنهادات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار