بازدید 2112
پایگاه روسیا الیوم؛

آمریکا دیگر به دنبال برکناری بشار اسد نیست

اظهارات اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و نیکی هایلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره بشار اسد، به منزله عقب‌نشینی آشکار از مواضع پیشین مبنی بر لزوم برکناری وی از قدرت است.
کد خبر: ۶۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 01 April 2017
اظهارات اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و نیکی هایلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره بشار اسد، به منزله عقب‌نشینی آشکار از مواضع پیشین مبنی بر لزوم برکناری وی از قدرت است.

به گزارش تابناک، پایگاه روسیا الیوم در تحلیلی درباره تغییر موضع آمریکا پیرامون کناره گیری بشار اسد از قدرت نوشت: تغییر موضع آمریکایی ها نشان دهنده واقع بین شدن آنها درباره بحران سوریه است.

 ولادیمیر کارشناس پژوهشگاه بین المللی علوم انسانی و سیاسی بر این باور است که تغییر به وجود آمدن در موضع آمریکا درباره بشار اسد به علت اتخاذ سیاست واقع گرایی در خاورمیانه می باشد. وی معتقد است که موضع امریکا درباره سوریه از ابتدا ویرانگر و تحت تأثیر تناقضات داخلی بوده و در نهایت به قربانی شدن شمار زیادی و ویرانی گسترده سوریه انجامیده است.

پروتر می افزاید: دولت کنونی آمریکا، هیچ چاره ای جز ادامه دولت اوباما ندارد. در غیر این صورت باید به این حقیقت که در مرحله کنونی فقط بشار اسد رئیس جمهور سوریه است، اذعان کند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا به این موضوع اقرار کرده است و گامهایش در این زمینه کاملا مثبت است. این بدان معناست که زمینه مذاکره فراهم است و این امر، باعث شده است با توجه به ضرورت پایان جنگ سوریه، مذاکرات به نتیجه برسد. پس از ریشه کنی "داعش" مرحله بازسازی نظام سوریه آغاز می شود و بشار اسد تا زمان برگزاری انتخابات مورد نظر در قدرت باقی خواهد ماند.

همچنین ویکتور اولویچ کارشناس روابط روسیه و آمریکا نیز تغییر ریشه ای به وجود آمده در سوریه را نتیجه کمک مسکو به نظام دمشق دانست و اظهار داشت: این امر، هر گونه بهانه ای را از آمریکا مبنی بر ضرورت کناره گیری بشار اسد سلب خواهد کرد.

اولویچ افزود: همه تلاش های انجام شده توسط کشورهای غربی در سوریه با هدف سرنگونی نظام بشار اسد به شکست انجامیده است از این رو، آمریکا به توافق با بازیگران اصلی دیگر، از جمله روسیه مجبور شده است.

این کارشناس روس با اظهار تأسف درباره تأخیر در تغییر موضع آمریکایی ها پس از کشته شدن صدها هزار نفر در سوریه خاطرنشان کرد: تصریحات اخیر آمریکایی ها نشان دهنده تغییری است که در وضعیت منطقه به وجود آمده و آنها اطمینان پیدا کرده اند که توانایی تعیین سرنوشت کشورها و دولت ها به تنهایی را از دست داده اند.

اولویچ تصریح کرد: راه حل بحران سوریه، باید از طریق توافق مشخصی درباره این کشور در دوره پس از جنگ به دست بیاید. از سوی دیگر، صحبت کردن درباره پایان مرحله جنگ در سوریه و رسیدن به یک جامعه جدید در سوریه قبل از دستیابی طرف های ذیربط به اجماع ممکن نیست.

وی در پایان گفت: این هدف، به دلایل مختلفی همچنان دور از دسترس است که از آن جمله می توان به ادامه بحران سیاسی داخلی در آمریکا اشاره کرد. این بحران باعث دشوار شدن مذاکره با روسیه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی