بازدید 5229

سیاست متفاوت «بی پی» در برابر افزایش تولید نفت

علیرغم افزایش تولید نفت، «بی پی» هیچ برنامه ای برای ساخت پالایشگاه های جدید ندارد و در عوض تمرکز خود را بر مدرن سازی کارخانه های موجود و گسترش شبکه پمپ سوخت خود برای تولید 3 میلیارد دلار پول نقد قرار داده است.
کد خبر: ۶۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 30 March 2017
علیرغم افزایش تولید نفت، «بی پی» هیچ برنامه ای برای ساخت پالایشگاه های جدید ندارد و در عوض تمرکز خود را بر مدرن سازی کارخانه های موجود و گسترش شبکه پمپ سوخت خود برای تولید 3 میلیارد دلار پول نقد قرار داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، سرپرست این گروه پالایشی به رویترز گفت که اگر چه قرار بود تولید بی پی با عملیاتی شدن زمین های جدید نفتی افزایش یابد، با این حال رویکرد این شرکت نسبت به پالایش هنوز محتاطانه باقی مانده است.

سیاست متفاوت «بی پی» در برابر افزایش تولید نفت

«توفان ارگینبلیگیک» که از سال 1990 در این پالایشگاه کار کرده است می گوید "آیا قرار است که ما در زمین های جدید پالایش سرمایه گذاری کنیم؟

احتمالا خیر". او گفت بی پی از شرایط حاضر خود راضی است اگرچه می توانست برخی از دارایی های خود را در پایین دست به فروش برساند که شامل ترکیبی از پالایشگاه ها و کارخانه های مواد شیمیایی و زیرساخت هایی مانند ذخیره سازی می شود.

تصفیه نفت خام برای تولید سوخت هایی مانند بنزین، گازوئیل و سوخت جت برای مدت ها مشکل این صنعت بوده است، که باید با حاشیه سود ضعیف و بی ثبات و همچنین با رقابت پالایشگاه های ساخته شده در چین، هند و خاورمیانه  دست و پنجه نرم کند.

مشکلات مزبور ترکیب شده است با چشم انداز پیدایش خودرو ها، هواپیما و وسایل گرمایشی با مصرف پایین تر، استانداردهای سوخت سختگیرانه تر دریایی و افزایش خودروهای برقی و سرعت کم رشد مصرف.

سال گذشته تلاش برای مدرن سازی و مؤثر سازی پالایشگاه، تجارت و بازاریابی بی پی که به فعالیت های پایین دست شناخته می شود، 5.6 میلیارد دلار در جریان نقدی آزاد تولید کرده است که علیرغم پایین تر بودن حواشی پالایشی آن در 12 سال گذشته، 25 درصد از 2014 بیشتر بوده است.

ارگینبلیگیک که در سال 2014 سرپرست بخش پایین دستی بی پی شده است، گفت که او قصد دارد تا سال 2021 به افزایش 3 میلیارد دلاری در جریان نقدی آزاد برسد. او در گفتگو با رویترز افزود "ما یک یا دو تا از دارایی های خود را خواهیم فروخت و فعلا پول خوبی هم در خواهیم آورد چرا که فعلا شرایط برای فروش این دارایی ها خوب است.”

این مسئله به اثبات رسیده است که پالایش برای شرکت های منسجم نفتی بسیار سودآور است و اکثر ضررهای عملیات تولیدی را در طی دو سال افت و خیز در قیمت های نفت که از 2014 شروع شد را جبران می کند.

ارگینبلیگیک می گوید تصمیمات سرمایه گذاری بی پی تحت تأثیر انتظار حرکت جهانی به سمت کارامدی بیشتر انرژی و باور به این که رشد تقاضا در 20 سال آینده کند خواهد شد و به 12 میلیون بشکه نفت در روز خواهد رسید است.

میزان مصرف فعلی در حال حاضر 96 میلیون بشکه در روز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی