بازدید 4695

آمریکا به جرگه صادرکنندگان گاز طبیعی مایع می‌پیوندد

آخرین باری که ایالات متحده آمریکا صادر کننده خالص گاز طبیعی بود، سال 1957 است یعنی زمانی که آیزنهاور رئیس جمهور این کشور بود. این وضعیت در 2018 تغییر خواهد کرد بخاطر این که انتظار می رود آمریکا در این سال به سومین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۸۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 29 March 2017
آخرین باری که ایالات متحده آمریکا صادر کننده خالص گاز طبیعی بود، سال 1957 است یعنی زمانی که آیزنهاور رئیس جمهور این کشور بود. این وضعیت در 2018 تغییر خواهد کرد بخاطر این که انتظار می رود آمریکا در این سال به سومین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در جهان تبدیل شود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، ظرفیت صادرات گاز طبیعی مایع در 48 ایالت مجاور آمریکا تا اواخر سال بعد به سقف 6 میلیارد متر مکعب در هر روز خواهد رسید یا به عبارت دیگر به 8 درصد مصرف داخلی این کشور. این میزان در اوایل سال 2016 صفر بوده است. 6 میلیارد متر مکعب گاز قادر است سوخت حدود 30 میلیون خانه یا تقریبا تمام خانه های کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا را روی هم رفته تأمین کند.

آمریکا به جرگه صادرکنندگان گاز طبیعی مایع می پیوندد

این میزان رشد در صادرات گاز طبیعی مایع ایالات متحده آمریکا قرار است بازار انرژی دنیا را دگرگون کند. در همین یک دهه پیش، قبل از تحول شیل، انتظار می رفت ایالات متحده همانطور که برای دهه ها به نفت خام خارجی وابسته است، بطور فزاینده ای به یک وارد کننده گاز طبیعی مایع تبدیل شود که احتمالا به روسیه، خاورمیانه و آفریقای شمالی وابسته خواهد بود و انتظار نمی رفت که این کشور به صادر کننده این گاز تبدیل شود.

آمریکا در عوض با عرضه محموله های ارزانتر و با انعطاف بیشتر، به رقیبی برای قدرت های گاز جهانی تبدیل خواهد شد. حتی آمریکا می تواند از نظر سیاسی برای خریدارانی مثل اروپایی ها عرضه کننده خوشایند تری باشد. افزایش عرضه گاز ال ان جی آمریکای شمالی می تواند قابلیت پیشبینی بیشتری برای قیمت ها از طریق توسعه تعداد بازارهای معامله این گاز ایجاد کند.

«اندرو واکر» معاون استراتژی بازاریابی «چنیه ره» که بخشی از شرکت ال ان جی آمریکا به نام شرکت انرژی چنیه ره می باشد گفت "ما شاهد رشد بی سابقه ای در حجم ال ان جی آمریکا در طی چند سال آینده خواهیم بود."

تحول شیل ایالات متحده آمریکا باعث افزایش حجم زیادی از تولید گاز از طریق استفاده از حفاری های افقی و شکاف هیدرولیکی یا فرکینگ شده است که از این طریق سوخت تله نفتی در سنگ شیل استخراج می شود. تنها کشور هایی که انتظار می رود به زودی مقدار بیشتری از ال ان جی عرضه کنند استرالیا و قطر می باشند.

ال ان جی یک گاز طبیعی است که در دمای بسیار پایین برای سهولت ذخیره سازی و حمل و نقل به صورت مایع در آمده است و بطور فزاینده ای جایگزین سوخت های فسیلی با آلودگی بیشتر مانند ذغال سنگ و نفت می شود. ال ان جی برای گرمایش خانه ها و در تجارت ها، کارخانه های انرژی و سایر کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایالات متحده آمریکا با افتتاح اولین قطار مایع ساز در سال 2016 و در پایانه «سابینه پاس» لوئیزیانا که توسط چنیه ره ساخته شده است صادرات ال ان جی خود را از 48 ایالت مجاور خود آغاز کرد. انتظار می رود پنج پایانه صادراتی دیگر نیز در سال 2020 افتتاح شود که توسط واحد های چند شرکت «دامینین ریسورسز»، «کیندر مورگان»، «سمپرا انرژی» و «فریپورت ال ان جی» ساخته می شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی