بازدید 6103
۱

بازتاب فوری اقدام تحریمی ایران علیه آمریکا در رسانه های روسی

اقدام جمهوری اسلامی ایران در تحریم 15 شرکت آمریکایی شریک جرم رژیم صهیونیستی، حامی تروریسم و مشارکت در سرکوب ملت های منطقه در رسانه های مختلف روسیه شامل خبرگزاری ها، شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها بازتاب گسترده و فوری یافت.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ 27 March 2017
اقدام جمهوری اسلامی ایران در تحریم 15 شرکت آمریکایی شریک جرم رژیم صهیونیستی، حامی تروریسم و مشارکت در سرکوب ملت های منطقه در رسانه های مختلف روسیه شامل خبرگزاری ها، شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها بازتاب گسترده و فوری یافت.

به گزارش ایرنا، این 15 شرکت که در «فهرست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران» قرار گرفته اند، مستقیم و غیرمستقیم در ارتکاب جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی مشارکت یا معاونت دارند، از اقدام های تروریستی این رژیم پشتیبانی کرده یا با نقض قطعنامه 2334 شورای امنیت در طرح های غیرقانونی گسترش شهرک سازی غیرقانونی فعالیت می کنند.

***خبرگزاری ایتارتاس
خبرگزاری ایتارتاس با اشاره به تحریم 15 شرکت آمریکایی از سوی ایران نوشت: این تحریم ها در پاسخ به تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.

رسانه روسی به نقل از بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: تهران این تحریم ها را در مورد شرکت هایی وضع کرده است که در جرایم اسراییل، حمایت از تروریسم و سرکوبی قیام های مردمی در منطقه شرکت داشته اند. 

ایتارتاس فهرست شرکت های آمریکایی تحریم شده از جمله جنگ افزاری همکار رژیم صهیونیستی را نیز منتشر کرده است.

در گزارش رسانه روسی آمده شده است: تهران هر گونه ارتباط و تماس با این شرکت ها را منع کرده و اموال آنها را در حوزه مالکیت ایران قابل توقیف دانسته است.

ایتارتاس در پایان نوشته است: آمریکا اوایل ماه فوریه سال جاری تحریم های ضدایرانی را گسترش داد و 13 نفر و 12 سازمان دیگر را به این فهرست افزود که تهران هم اعلام کرد، حق دادن پاسخ به این تحریم ها را محفوظ می دارد.

***روزنامه راسیسکایا گازتا 
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه نیز نوشت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای از وضع تحریم هایی در مورد 15 شرکت آمریکایی خبر داد و اعلام کرد که تحریم شدگان در اقدام های اسرائیل و حمایت از تروریسم نقش داشته و در سرکوبی فلسطینیان شرکت دارند.

در این گزارش آمده است: ایران این اقدام ها را در پاسخ به تحریم های یکجانبه اخیر واشنگتن علیه جمهوری اسلامی وضع کرده که بر اساس آن هرگونه ارتباط و تماس با شرکت های تحت تحریم، ممنوع شده است. 

روزنامه روسی با اشاره به شیوه معمول واشنگتن برای تحریم کشورهای مخالف سیاست های آمریکا، اضافه کرد: ایالات متحده دیروز نیز تحریم هایی را در مورد هشت شرکت روسی وضع کرد. 

مقام های شورای فدراسیون و دومای روسیه در این رابطه اعلام کردند که واشنگتن بار دیگر از اینکه روسیه را شریک خود بداند، خودداری می کند.

وزارت خارجه روسیه نیز تحریم های جدید آمریکا را دلسرد کننده وغیر قابل درک خواند.

***شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در بخش های خبری خود گفت: ایران 15 شرکت آمریکایی را تحریم کرد.

این رسانه افزوده است: وزارت خارجه ایران این شرکت ها را همدستان تروریست ها خواند.
در گزارش این شبکه گفته شد: واشنگتن همچنین دیروز تحریم هایی را در مورد هشت شرکت روسی وضع و آنها را به نقض قانون آمریکایی مربوط به منع انتشار سلاح کشتار جمعی به سوریه، ایران و کره شمالی متهم کرد.

***خبرگزاری اسپوتنیک 
خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز روز یکشنبه با اشاره به بیانیه وزارت خارجه ایران به تحریم های جمهوری اسلامی علیه 15 شرکت آمریکایی اشاره کرد.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که ایران در بیانیه خود اعلام کرد، این شرکت ها حقوق بشر را نقض کرده و با رژیم صهیونیستی همکاری کرده اند.

اسپوتنیک افزوده است: ایران اعلام کرده که این شرکت ها از تروریسم حمایت و در سرکوبی ملت های منطقه شرکت کرده اند و همچنین با اسراییل در گسترش شهرک سازی همکاری دارند.

**خبرگزاری روسیا سگودنیا
روسیا سگودنیا نیز با اشاره به تحریم 15 شرکت آمریکایی طرف همکار رژیم صهیونیستی از طرف جمهوری اسلامی ایران، نوشت: این شرکت ها به حمایت از تروریسم و سرکوبی ملت های منطقه خاورمیانه متهم شده اند.

رسانه روسی افزود: ایران این اقدام را پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم 30 شرکت و اشخاص حقیقی از 10 کشور جهان انجام داد که هشت شرکت تحریم شده روسی هستند. 
خبرگزاری روسیا سگودنیا در گزارش خود با اشاره به بیانیه وزارت خارجه ایران به تحریم شرکت های آمریکایی به جرم همدستی با تروریست ها، سرکوبی ملت های منطقه و همکاری با رژیم صهیونیستی ازجمله کمک به شهرک سازی رژیم اشغالگر اشاره کرده است. 

شبکه ان.تی.وی
ان.تی.وی یکی از شبکه های سراسری تلویزیونی روسیه نیز فهرست 15 شرکت آمریکایی مشمول تحریم های جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

رسانه روسی افزود: تهران هر گونه تماس و رابطه با این شرکت ها را منع و اموال و دارایی آنها را در حوزه مالکیت ایران قابل توقیف و مصادره دانسته است. بنا به تصمیم تهران، به مقام ها و کارکنان این شرکت ها روادید سفر به ایران داده نخواهد شد.

در گزارش رسانه روسی گفته شد: وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که بررسی فهرست شرکت های آمریکایی ادامه دارد و در صورت لزوم تکمیل تر می شود.

شبکه ان.تی.وی افزود: این تصمیم ایران در پاسخ به تحریم های یکجانبه اخیر واشنگتن در مورد ایران گرفته شده که شامل 13 نفر و 12 سازمان شد.

***ایزوستیا
روزنامه ایزوستیا نیز نوشت: ایران در مورد 15 شرکت آمریکایی تحریم هایی را وضع کرد.

در این گزارش به نقل از بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: این اقدام را ایران در پاسخ به تحریم های یکجانبه آمریکا اجرا کرده است.

روزنامه روسی با انتشار نام شرکت های آمریکایی مشمول تحریم ها، نوشته است: حمایت از تروریسم، اسراییل و شرکت در سرکوبی ملت های منطقه از دلایل وضع تحریم های ایران علیه شرکت های آمریکایی است. تهران ضمن ممنوعیت برقراری هر گونه تماس، اموال این شرکت های را نیز توقیف می کند و همچنین به مقام ها و کارکنان شرکت های تحریم شده روادید سفر نمی دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اين شرکتها زياد مراوده بازرگاني ندارند و صرفا تسليحات صادر مي کنند که طرف ايران هم نيستند پس تحريم ...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی