بازدید 30622
بسته خبری «تابناک»؛

نقل قول خیالی ترامپ از کوروش/ انتقاد از تشویق گسترده مردم به سفر در ایام نوروز/ جزئیات مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور و آیت‌الله مکارم/ علت دلخوری سیدحسن خمینی از امام چه بود؟/ کسر امتیاز از پرسپولیس یا هیجان‌زدگی رسانه‌ای؟/ اتفاقی عجیب در جاده های شمال!

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «درخواست معاون رئیس جمهور از نامزدهای انتخابات»، «انتقاد میرتاج الدینی از احمدی نژاد»، «خواهر احمدی‌نژاد با خانواده آیت‌الله هاشمی مراوده دارد؟»، «حضور سردار سلیمانی در منزل مادر جهانگیری» ،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 23 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست معاون رئیس جمهور از نامزدهای انتخابات

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شفافیت منابع انتخاباتی نامزدها و احزاب ضروری است، اگر مجلس لایحه دولت را تصویب کند، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری می‌شود.مجید انصاری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره لزوم شفافیت هزینه های جبهه های انتخاباتی و تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: این امری ضروری است که منابع و هزینه های انتخاباتی کاندیداها و احزاب شفاف باشد. بر این اساسا دولت لایحه ای را به مجلس داد اما هنوز تصویب نشده است. وی با اشاره به جنبه های مثبت لایحه شفافیت مالی هزینه های نامزدهای انتخابات و تحرکات سیاسی احزاب ادامه داد: این نکات مثبت را دارد تا خدای نکرده سوءاستفاده ای از اموال عمومی و بیت المال نشود، ثانیا اگر افرادی از اموال شخصی خودشان یا احزاب و گروه هایی با حمایت اعضا هزینه های می کنند بی جهت در معرض تخریب قرار نگیرد. معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد که با تصویب این لایحه، پول های کثیف و منابع مالی باندهای قدرت و ثروت -که وزیر کشور درباره آن هشدار دارد- وارد پروسه انتخابات نشود، اظهار کرد: اگر آن لایحه به تصویب مجلس برسد در آنجا قانون به گونه ای است که امکانی برای ورود پول کثیف به امر انتخابات نخواهد بود چون تأکید شده منبع کمک کننده به نامزدها مشخص شود بنابراین آن قانون اگر تصویب شود از این امر جلوگیری خواهد شد.

 

جزئیات مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور و آیت‌الله مکارم

مرجع تقلید شیعیان به تماس تلفنی رئیس‌جمهور برای تبریک عید اشاره کرد و گفت: در این تماس دو طرف معتقد به وجود آسیب‌های فضای مجازی بودیم که باید اقدامات در این زمینه بیشتر شود.

علت دلخوری سیدحسن خمینی از امام چه بود؟

جماران خاطره‌ای سیدحسن خمینی از روزی که امام به او تشر زد را منتشر کرده است. در این خاطره نگاری آمده است؛

استاد مرتضی مطهری به شهادت رسیده بودند و مردم برای عرض تسلیت در مدرسه فیضیه خدمت آقا می رسیدند. من هم که سن و سالی نداشتم و ذوق همراهی ایشان را داشتم به دنبالشان راه می افتادم و می رفتم.امام سخنرانی را شروع کردند که من پایم به بلندگو گیر کرد و صدا با خش خش پخش شد. آقا تشری به من زده و گفتند: بچه اینقدر به این سیم ها دست نزن.در حال و هوای بچگی خودم، دلخور شدم اما وقتی مراسم تمام شد و سوار ماشین شدیم تا به خانه برگردیم، آقا من را کنار خودشان نشاندند و از من دلجویی کردند.

 

خاطره خواندنی رهبر انقلاب

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خاطره‌ رهبر انقلاب از دیدار نوروزی با امام خمینی را منتشر کرده است.در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است؛یک بار هم من خودم [دخترم را برای زیارت امام] بردم. چهار پنج ساله بود. خانواده ما رفته بودند مشهد و او ماند پیش من برای اینکه بیاید امام را روز عید ببیند. صبح پا شدیم و سرش را شانه کردیم و مرتبش کردیم و موهایش را به زحمت بافتیم.یک دستی هم که نمی شود؛ من بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمی شود؛ دودستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند. رفقای پاسدار آمدند به کمک ما و موی سرش را بافتیم و چادر سرش کردیم و خدمت امام آوردیم.

 

انتقاد میرتاج الدینی از احمدی نژاد

محمدرضا میر تاج‌الدینی معتقد است که احمدی‌نژاد روحیه حرکت جمعی ندارد فلذا اکثر اعضای دولت نهم و دهم از ایشان فاصله گرفته‌اند.میر تاج‌الدینی که به شکل‌گیری اجماع در بین اصولگرایان و شکست حسن روحانی و تک دوره‌ای شدن آن بسیار خوش‌بین است وقتی از او سؤال شد که علی لاریجانی که از چهره‌های مطرح اصولگرایان به‌حساب می‌آید از دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی سخن گفته، مطرح می‌کند که لاریجانی در جریان کارهای داخل جمنا نیست و مانند برخی شخصیت‌ها انفرادی عمل می‌کند پیش‌ازاین میر تاج‌الدینی انفرادی عمل کردن را به احمدی‌نژاد نسبت داده بود.

 

زمان اعلام لیست شورای شهر «جبهه مردمی»

داوطلب انتخابات شورای شهر از معرفی لیست شورای شهر تهران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تا اواخر فروردین ۹۶ خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم مستقر در فرمانداری تهران، ابوالفضل قناعتی داوطلب انتخابات شورای شهر امروز در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در لیست خاصی قرار می‌گیرید، اظهار داشت: علاقمندم در لیست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای شورای شهر در انتخابات شرکت کنم.وی ادامه داد: اسامی 21 کاندیدای جبهه مردمی برای شورای شهر تا اواخر فروردین نهایی می‌شود.

 

توهین نشریه آمریکایی به حسن روحانی

نشریه آمریکایی «فارین پالسی» در تحلیلی که چهارشنبه منتشر ساخت، «حسن روحانی» رییس جمهور ایران را «گرگی در لباس میش» نامید که دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا باید اقدامی در جهت سرنگونی او نماید. این نشریه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی ایران با ارائه راه‌کارهایی به دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا به عنوان تأکید بر تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، خواهان اعمال تحریم‌های مجدد بر مقام‌های ارشد ایران، تحریم سپاه پاسداران به ویژه بخش اقتصادی آن و مواجهه با آنچه که تهاجم‌های منطقه‌ای این نیرو نامید و لغو قراردادهای فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران شد.

 

خواهر احمدی‌نژاد با خانواده آیت‌الله هاشمی مراوده دارد؟

روزنامه شرق در ویژه‌نامه نوروزی‌اش با محسن هاشمی، پسر ارشد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفتگو کرد و اندکی از خصوصی های زندگی خانوادگی شان جویا شده است. بخش‌هایی از این گفت وگو را در ادامه بخوانید؛ گفته شده برخی از اعضای خانواده احمدی نژاد از جمله خواهر او، یعنی پروین، مراوداتی با خانواده شما داشته اند؛ آیا صحیح است؟ این مراودات چگونه بوده است؟خانم پروین احمدی نژاد با خواهرم فاطمه در کمیته حزب جمهوری اسلامی مدتی همکاری و حضور داشت، اما مراوده خانوادگی خاصی نداشتیم.در خاطرات آقای هاشمی گفته شده مرحوم آیت الله منتظری با شما درباره ازدواجتان صحبت کردند و پس از آن شما ازدواج کردید. نحوه ازدواج و انتخاب همسر شما چگونه بود؟ مرحوم هاشمی در این رابطه و ازدواج سایر فرزندانشان چه رفتاری داشتند؟ یک بار در فرصت تعطیلات دانشگاه به تهران آمده بودم، به همراه پدر به دیدار آیت الله منتظری رفتیم و ایشان از من پرسیدند که ازدواج کرده ام یا خیر؛ وقتی فهمیدند هنوز مجردم سفارش کردند حتما ازدواج کنم و همین توصیه موجب انگیزه من برای ازدوج شد.ازدواج من و سایر برادرانم به صورت فامیلی انجام شد و خواهرانم هم با پسران اقای لاهوتی که هم رزم پدر در دوران مبارزه بود، ازدواج کرند. برای خواهرانم به خاطر هم زمانی با اوایل انقلاب مراسمی نگرفتیم. برای من هم چون در جنگ بودیم مراسم نگرفتیم و امام خطبه عقد ما را خواند. برای برادرم مهدی، آیت‌الله خامنه ای خطبه عقد را خواندند و هدیه دادند. مراسم ساده در منزل عموی مرحومم گرفتیم. فقط برای یاسر چون زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی بود در باشگاه ریاست جمهوری مراسم برگزار شد.

 

هوشنگ امیر احمدی: می خواهم رئیس جمهور ایران شوم!

هوشنگ امیر احمدی، برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 اعلام کاندیداتوری کرد.بر پایه این خبر وی یکی از اهداف خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را کمک به ساختن یک اقتصاد ملی و مقاوم از طریق تجهیز منابع داخلی و افزایش تولید و کار برای جوانان اعلام کرده است.همچنین کمک به بهسازی محیط‌‌ زیست بحرانی کشور از طریق جهانی کردن خطر و درخواست کمک از دیگر اهدافی است که امیر احمدی مطرح کرده است.به گزارش فارس وی چندی پیش در گفت‌وگویی تفصیلی بابیان اینکه «باید رئیس‌جمهور ایران شوم و بعد بمیرم» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه فکر می‌کنید به‌جز شما افراد دیگری با تابعیت آمریکایی بخواهند ثبت‌نام کنند؟ گفته بود من چنین فردی را که جاه‌طلب باشد در بین ایرانیان آمریکا نمی‌شناسم. برنامه انتخاباتی و زندگی‌نامه من در سایتم قرار دارد و یک نسخه از آن را به آقای روحانی داده‌ام.

 

مأموریت لاریجانی به رؤسای 6 کمیسیون مجلس

علی لاریجانی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی در شهرستان ساوجبلاغ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش جدی را در پیش گرفته است و یکی از مأموریت‌هایش در این زمینه رفع موانع تولید و اشتغال است. وی ادامه داد: در این راستا به روسای 6 کمیسیون اقتصادی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مأموریت داده‌ام تا در جهت ارائه برنامه‌های منسجم به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و اشتغال اقدامات لازم را انجام دهند.

 

هویت عامل حمله لندن تکذیب شد

روزنامه انگلیسی «میرور» گزارش کرد فردی به نام «ابو عزالدین» به اشتباه به عنوان عامل حمله تروریستی در «وست‌مینستر» معرفی شده است.اولین بار کانال ۴ تلویزیون انگلستان بود که مدعی شد «ترور بروکس» معروف به ابو عزالدین عامل حمله مرگبار روز گذشته در لندن بوده است.اما امروز «سیمون اسرائیل» خبرنگار این شبکه اذعان کرد که ابو عزالدین عامل حمله نبوده، چراکه او از مدتی قبل در زندان به سر می‌برد.

 

کسر امتیاز از پرسپولیس یا هیجان‌زدگی رسانه‌ای؟

در روزهای تعطیلات عید نوروز حالا خبری منتشر شده که نگرانی هواداران تیم پرسپولیس را در پی داشته و این خبر حکایت از کسر 6 امتیاز از تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل بدهی به مانوئل ژوزه، سرمربی سابق پرتغالی عنوان شده است.این در حالی است که در رأی ابتدایی که از سوی کمیته انضباطی فیفا اعلام شده بود باشگاه پرسپولیس باید تعهدات خود را نسبت به این مربی پرتغالی انجام می‌داد اما نمایندگان حقوقی باشگاه پرسپولیس اوایل بهمن ماه سال 95 به سوئیس رفته و به از دادگاه CAS خواهان تجدیدنظر در حکم صادره شدندو پس از شنیدن اظهارات وکلای پانک پرسپولیس قرار شد رای دادگاه تجدیدنظر اعلام شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 

انتقاد از تشویق گسترده مردم به سفر در ایام نوروز

آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به فرارسیدن سال نو اظهار کرد: امیدوارم که سال 96، سالی با امنیت و تولید بیشتر برای مردم باشد. استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید به رسانه‌ها گوشزد شود که مردم را در ایام نوروز خیلی به سفر تشویق نکنند.

 

حضور سردار سلیمانی در منزل مادر جهانگیری

معاون اول رییس جمهور طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام از حضور سردار سلیمانی در منزل مادری خود در روز اول فروردین ماه خبر داد.در یادداشت اسحاق جهانگیری آمده است: اولین روز بهار سردار قاسم سلیمانی به دیدار مادرم بعنوان مادر شهیدان یعقوب و محمد آمد. ایشان رسم دارد که به دیدار خانواده های شهدا برود. از مادرم پرسیدم؛ مادر چقدر سردار را دوست داری؟ با لحنی مهربان و مادرانه گفت: خیلی.رفتار مادرم با سردار مثل فرزند خود بود و به ایشان عیدی هم داد. امروز سردار سلیمانی در نزد ملت بزرگ ایران، قهرمان ملی است.

 

رأی دادگاهی در لوکزامبورگ به ادامه توقیف دارایی‌های ایران

دادگاهی در لوکزامبورگ پس از رسیدگی به درخواست ایران مبنی بر غیرقانونی بودن بلوکه شدن 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور، درخواست ایران را رد کرد. تعدادی از قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر خواستار ضبط دارایی‌های بلوکه شده ایران به نفع خود هستند. قاضی دادگاه در این مرحله به قانونی بودن ضبط 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران رأی داده است و هنوز تصمیمی در ارتباط با واگذاری این مبلغ به قربانیان حادثه 11 سپتامبر اتخاذ نشده است.

 

نقل قول خیالی ترامپ از کوروش

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه برای تمام افرادی که در سراسر جهان نوروز باستانی را جشن می گیرند، آرزوی تعطیلاتی خوش کرد. این پایگاه اینترنتی افزود: کاخ سفید پیام تبریک خود را به مناسبت نوروز که آغاز سال ایرانی است؛ اما مردم زیادی در خاورمیانه و آسیای مرکزی آن را جشن می گیرند، با چند روز تاخیر منتشر کرد. ترامپ در پیام نوروزی خود به نقل قولی از کوروش کبیر، بنیانگذار امپراتوری هخامنشی که از بالکان تا آسیای جنوبی را شامل می‌شده است، پرداخت و گفت: کوروش کبیر، رهبر امپراتوری باستانی ایران گفته است آزادی، منزلت و ثروت در کنار هم بزرگترین شادی را برای بشر به ارمغان می آورند. اگر شما این سه را برای مردم به ارث بگذاری، عشق آنها به شما هرگز پایانی نخواهد داشت.اما به گفته کارشناسان و مورخانی که درباره هخامنشیان مطالعه کرده اند، کوروش چنین مطلبی بیان نکرده است.

 

اتفاقی عجیب در جاده های شمال

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن تعدادی جوان اقدام به پرتاب نارنجک های دست ساز بسیار بزرگ بر روی جاده می کنند.این نارنجک های دست ساز به جز موج انفجار و آزار صوتی،به دلیل وجود سنگ ریزه در داخل آنها مانند ترکش عمل کرده و برای ماشین های عبوری بسیار خطرناک است. در کانال های اجتماعی نوشته شده است این اتفاق ناپسند در جاده های شمال کشور اتفاق افتاده است.

 

واکنش ضرغامی به پرده های سبز و آبی پشت سر روحانی

سید عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود با انتشار متنی نسبت به پرده سبز آبی(کروماکی) پشت سر رئیس جمهور در سخنرانی های اخیرش واکنش نشان داد. استفاده از پرده سبز و آبی در جریان سخنرانی ها باعث شده برخی در فضای مجازی بگویند این پرده ها صرفا جهت استفاده از سخنرانی های رئیس جمهور برای ساخت مستند های انتخاباتی است، مستند هایی که شاید کارگردان آن از همین حالا دست به کار شده است و با این ایده تصمیم دارد کلیپ هایی گرافیکی را برای حسن روحانی بسازد، البته صحت و سقم این موضوع مشخص نیست.ضرغامی نوشت: پرده سبز و آبی پشت سر رئیس جمهور در سخنرانی های رسمی کم سابقه بوده است، به این تکنیک کروماکی می گویند، یعنی فراهم کردن امکان تصویر گذاری در پس زمینه سوژه.اما آقای روحانی اخیرا کروماکی محتوایی هم دارند، یعنی طراحی گزاره های خاص در دل سخنرانی ایشان برای تکمیل پازل بعدی!حتی اگر این گزاره ها ربط خاصی به موضوع سخنرانی نداشته باشد. یک جورائی نوبر است!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی