بازدید 3572

خانه احزاب فعالیت قابل دفاعی نداشته است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد ازوضعیت فعالیت احزاب در کشورعنوان کرد: دیدگاه درستی در خصوص فعالیت تشکل های سیاسی وجود ندارد چرا که اسیر تفکر فردگرایی هستیم.
کد خبر: ۶۷۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 21 March 2017
محمد محمودی شاهنشین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تقویت احزاب در دولت یازدهم اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما احزاب چند ماه قبل از انتخابات اوج می گیرند و بعد از اتمام انتخابات دوباره خاموش می شوند این در حالی است که زمان فعالیت احزاب دقیقا بعد از برگزاری انتخابات است.

نماینده مردم شهریار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: احزاب باید قبل از برگزاری انتخابات برنامه های خود را برای کاندیدای مدنظرشان ارائه دهند و بعد از انتخابات میزان عملکرد کاندیدای خود و برنامه  ارائه شده را ارزیابی کنند اما عملا چنین روندی در کشوراجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه احزاب هرگز به دنبال بازخورد برنامه های انتخاباتی خود نیستند ، گفت: البته باید تاکید کرد که احزاب حتی پیش از انتخابات برنامه ای که حاصل تلاش فکری باشد ندارند و در روزهای آخر شعار می دهند و همین شعار ها در روزهای منتهی به انتخابات به اوج می رسد و بعد از انتخابات به احزاب خاموش می شوند و هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

کاندیداها در جریان انتخابات قربانی شعارهای احزاب می شوند

محمودی شاه نشین تاکید کرد: متاسفانه نگاه و فعالیت حزبی کشور ما فاصله زیادی با نگاه واقعی احزاب دارد، احزاب در کشور به جای اینکه جمعی پیش برود فردی حرکت می کنند و همین مسئله برای کاندیداها تبعات دارد در واقع کاندیداها قربانی شعارهای احزاب می شوند و پس از انتخابات حزب فرد منتخب را رها می کند.

این نماینده مجلس نقش دولت در تقویت احزاب را رد کرد و گفت: اگر احزاب عملکرد شفافی داشته باشند و به واقع مردم را تکیه گاه خود قرار دهند و به مطالبات مردم به درستی پاسخ دهند دیگر نیازمند کمک ها مادی دولت نخواهند بود اما می توانند مطالبات به حق خود را از دولت طلب کنند.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که تفکر درستی از تشکیل حزب در کشور نداریم و تصور همه این است که حزب برای دو قطبی کردن جامعه  و تشکیل جناح روی کار می آید هرگز شاهد فعالیت حزبی درست و طلب مطالبات به حق تشکل های سیاسی نبودیم.

محمودی شاهنشین راه نجات فعالیت حزبی را توضیح داد: باید کارشناسان سیاسی و اجتماعی در زمینه فعالیت گروهی و حزبی تحقیق کنند تا از تفکر فردگرایی فاصله بگیریم و به سمت آرمان های سیستمی و سازمان برویم.

از بازگشایی خانه احزاب خروجی خاصی ندیدیم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که دولت در زمینه تقویت احزاب انجام داده است اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دولت بازگشایی خانه احزاب بود، متاسفانه فعالیت های این خانه خروجی قابل دفاعی ندارد و این نشان می دهد حتی گروه های سیاسی برای خود برنامه ای ندارند.

وی به فعال شدن کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد: این کمیسیون فعال شده است و جلسات هفتگی و منظمی دارد تا به تقاضاهای پروانه و مجوز تشکل های سیاسی بپردازند، بنابراین دیگر عذر و بهانه احزاب برای فعالیت حرفه ای پذیرفته نیست چرا که مراحل صدور مجوز با سرعت و دقت انجام می شود واکنون وقت فعالیت آنها است.

محمودی شاهنشین با بیان اینکه دولت در ارائه لایحه جامع اقدام مشترک عملکرد مثبتی نداشته است اظهار داشت: دولت از ابتدای روی کار آمدن از ارائه این لایحه گفت اما همچنان لایحه به مجلس ارسال نشده است، بسیاری اعتقاد دارند که در این لایحه به خوبی نقش احزاب در افزایش مشارکت مردمی درانتخابات دیده شده است بنابراین لازم می دانیم هر چه زودتر لایحه جامع انتخابات به مجلس ارسال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار