بازدید 7935

کسری تجاری آمریکا در بخش واردات به بیشترین حد خود در 5 سال گذشته رسید

کسری تجاری ایالات متحده آمریکا در ژانویه امسال به بالاترین حد خودش در 5 سال گذشته رسیده است. افزایش قیمت نفت در بالا رفتن هزینه واردات و کسری تجاری نقش عمده را داشته است که نشان می دهد در سه ماهه اول بار دیگر تجارت بر رشد اقتصادی سنگینی کرده است.
کد خبر: ۶۷۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 08 March 2017
کسری تجاری ایالات متحده آمریکا در ژانویه امسال به بالاترین حد خودش در 5 سال گذشته رسیده است. افزایش قیمت نفت در بالا رفتن هزینه واردات و کسری تجاری نقش عمده را داشته است. آمار ها نشان می دهد که در سه ماهه اول، بار دیگر تجارت بر رشد اقتصادی سنگینی کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، روز سه شنبه وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا گفت فاصله تجاری 9.6 درصد افزایش داشته است و به رقم 48.5 میلیارد دلار رسیده است که از مارس 2012 بیشترین فاصله تجاری است. کسری تجاری مزبور با پیشبینی های اقتصاد دانان منطبق بوده است.

کسری تجاری آمریکا در بخش واردات به بیشترین حد خود در 5 سال گذشته رسید

درصورت مطابق نمودن کسری تجاری با نرخ تورم ، این کسری نسبت به 62.0 میلیارد دلار دسامبر، به 65.3 میلیارد دلار افزایش یافته است. ژانویه امسال صادرات و واردات با تنظیم تورم در بالاترین رکورد خود بوده است.

فاصله بیشتر تجاری به مشکلات ضعف اطلاعاتی مانند تغییرات فصلی شروع خانه سازی، هزینه های ساخت و ساز و هزینه مصرف کنندگان اضافه شده است و این نشان می دهد که اقتصاد برای به دست آوردن نیروی دوباره در اوایل سه ماهه اول سال با سختی روبرو بوده. رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال پیش تا 3.5 درصد بوده است.

معاملات تجاری تا 1.7 درصد از تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم کاسته است. «آتلانتا فدرال ریزروز» پیشبینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری 1.8 درصد باشد.

دولت ترامپ به تجارت چشم دوخته است تا رشد تولید ناخالص داخلی را به  4 درصد برساند. رئیس جمهور جدید آمریکا تعهد داده است تا تغییرات گسترده ای در سیاست تجاری ایالات متحده آمریکا ایجاد کند که شروع آن با خارج کردن آمریکا از پیمان مشارکت تجاری 12 کشور اقیانوس آرام (پیمان ترانس پاسیفیک) بوده است.

ترامپ همچنین می خواهد تا درباره توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی مجددا مذاکره نماید. این توافقنامه در 1994 توسط ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک به امضاء رسید. با اینحال اقتصاددانان هشداد می دهند که سیاست های حمایت گرانه ایالات متحده از محصولات داخلی یا سیاست آمریکا-در-اولویت است که توسط دولت دنبال می شود تهدیدی برای سلامت اقتصاد این کشور می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی