بازدید 12037

نگذارید پوزها و خودپردازها به پیشواز تعطیلات نوروزی بروند! +ویدیو

هنوز تا نوروز حدود دو هفته زمان مانده، ولی از هم اکنون بسیاری به پیشواز تعطیلات رفته‌‌اند؛ از جمله برخی خدمات مالی و پولی که اگر قصد انجامشان در شعبات بانک ها را داشته باشید، باید ساعت های متمادی در صف بمانید و اگر تمایل به انجامشان به شیوه مدرن را داشته باشید، ممکن است پشیمان شوید!
کد خبر: ۶۷۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 08 March 2017
هنوز تا نوروز حدود دو هفته زمان باقی مانده اما از هم اکنون بسیاری به پیشواز تعطیلات رفته‌‌اند؛ از جمله برخی خدمات عمومی که بسیار مورد نیاز مردم هستند!
 
به گزارش «تابناک»، طی ساعات گذشته، از برخی شهرهای کشورمان خبر می‌رسد که امورات بانکی در آنها به شدت کند شده است. به این صورت که یا دستگاه های پایانه فروشگاهی (همان پوز) و خودپردازها با خطاهای مکرر ارتباط مواجهند و یا به کل از کار افتاده‌اند. مشکلاتی که با تمام شدن پول خودپردازها، تشدید می‌شود و بازار شلوغ و پر مراجعه این روزها را تا حدودی مختل می‌کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسیده، حکایت از آن دارد که اشکالات به این میزان محدود نمانده و گاه به از دسترس خارج شدن اینترنت بانک ها نیز رسیده است؛ وضعیتی عجیب که جدای پدید آوردن مشکلات مالی، به شدت با اعصاب و روان شهروندان نیز بازی می‌کند و خشم ایشان را به دنبال دارد.

همه اینها در حالی است که هنوز تا نوروز زمان زیادی باقی مانده و بروز این اشکالات در این ایام، دور از انتظار به نظر می‌رسید. اشکالی که البته در ایام نوروز از گذشته بروز می‌کرده و وعده و وعیدهای فراوان مسئولان برای رفع و رجوع آن، تا کنون محقق نشده و احتمالا در نوروز 96 نیز با قدرت بیشتر بروز خواهد کرد.

کافی است بدانیم امسال اسفند سی روزه است و بر میزان تعطیلات رسمی افزوده شده تا بتوانیم وضعیت خودپردازها و ارتباطات اینترنتی و الکترونیکی در آن بازه را حدس بزنیم. وضعیتی نامطلوب که مدت هاست به نوروز سنجاق شده و همگان را آزار می‌دهد اما طرح کارآمدی برای مقابله با آن یا کاستن از میزانش در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وضعیتی که هرچند شبیه بسیاری دیگر از تعلل ها و کوتاهی های مسئولان در امور روزمره است، برخی بر این باورند که در رفع نکردن آن تعمدی وجود دارد؛ اینکه پول کمتری در اختیار مردم قرار گیرد و تورم و میزان نقدینگی افزایش پیدا نکند. ادعایی که نمی‌دانیم صحیح است یا از بیخ و بن اشکال دارد، ولی می‌دانیم علت طرح آن، کوتاهی مفرط مسئولان در این خصوص است.

کوتاهی که در فاصله حدود دو هفته تا نوروز به شکل از کار افتادن برخی خدمات بانکی رخنمون پیدا می‌کند و هر چه به تعطیلات نوروزی نزدیک شویم، آثار آن واضح تر خواهد شد؛ آنقدر که از چند روز مانده به عید تا پایان تعطیلات نوروزی، بسیاری از دستگاه های خودپرداز و دیگر امور بانکی به تعطیلات خواهند رفت!

این در حالی است که همگان از استقبال فراوان هموطنانمان در نوروز اطلاع دارند و آگاه اند که در این ایام با توجه به هزینه ها و قیمت هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کنند، چه میزان از نقدینگی مورد نیاز مردم است. اطلاعاتی که بر پایه آنها باید تدابیری بیندیشیم که نیازهای بانکی مردم بی هیچ مشکلی برطرف شود، نه اینکه از نیمه اسفندماه به بعد، دسترسی مردم به پول حکم «عملیات غیر ممکن» را بیابد!
 
تعداد بازدید : 368
تعداد بازدید : 20
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی