بازدید 2285

عدم اجرای قانون مشکل اصلی در حفاظت از محیط زیست

معاون قوانین مجلس با انتقاد از ناهماهنگی میان دستگاه ها در اجرای صحیح قانون، گفت: مهم‌ترین مشکل در حفاظت از محیط زیست عدم اجرای صحیح قانون است.
کد خبر: ۶۷۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 04 March 2017
امیدوار رضایی در گفت وگو با خبرگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات دادستان تهران مبنی بر قانونگذاری برای برخی جرایم محیطی زیستی که درحد افساد فی الارض است، گفت: درخصوص جرائم محیطی زیستی باید استعلام های لازم از معاونت قوانین صورت گیرد تا مشخص شود آیا قوانین لازم و کافی برای برخی جرائم محیط زیستی وجود دارد یا خیر؟

معاون قوانین مجلس با بیان اینکه مرکز استعلام حقوقی در خصوص قوانین، مجلس است ادامه داد: دستگاه ها درصورت ابهام در قوانین موارد را باید با معاونت قوانین مجلس مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه می توان درصورت نبود قانون لازم به دولت پیشنهاد ارایه لایحه داد، تصریح کرد: ضمن اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند با ارایه طرح این موضوع را پیگیری کنند بنابراین معاونت قوانین مجلس با استفاده ازکارشناسان ذی ربط تمام قوانین 100 ساله را مرور کرده و خلاء های قانونی را در صورت وجود مطرح می کند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین مشکل درحفظ محیط زیست و مقابله با متخلفان عدم اجرای صحیح قانون است، گفت: اکثرموضوعات و مشکلات درجامعه درابتدا به دلیل عدم اجرای قانون به وجود آمده است، ضمن اینکه برداشت های متفاوتی نیز از قوانین وجود دارد که این موضوع خود دلیلی درعدم کسب موفقیت های لازم دربخش های مختلف است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، گفت: می توان درصورت وجود خلاء های قانونی با ارایه پیشنهاداتی قوانین را اصلاح و تکمیل کرد، البته مشکل اجرای قانون به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه ها به وجود آمده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی