بازدید 3937

ابعاد تازه همکاری‌های ایران و آژانس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابعاد تازه همکاری های ایران و آژانس انرژی هسته ای را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۷۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 03 March 2017
خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابعاد تازه همکاری های ایران و آژانس انرژی هسته ای را تشریح کرد.

علیرضا رحیمی در خصوص حضور بازرسان ایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ایران و آژانس یک هفته پس از به امضا رسیدن برجام، تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف منعقد کردند که یکی از موافقتنامه های حضور بازرسان ایرانی در این نهاد بین المللی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای شهر ادامه داد: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص توسعه ایمنی ، دانش و فناوری هسته ای توافقنامه های دیگر دارند که به واسطه توافق برجام منعقد و در حال اجرا است.

وی گفت: بر این اساس و به گفته سازمان انرژی اتمی تا سه سال آینده 15 نفر از بازرسان هسته ای ایران در آژانس مشغول خواهند شد.

این نماینده همچین در خصوص مجوز ایمنی راکتور اراک اظهار داشت: در خصوص مجوزهای ایمنی برای سایت های هسته ای باید گفت این مجوزها را باید از مجوزهای مربوط به تحریم ها تفکیک کرد، چرا که مجوز ایمنی صرف نظر از دوره تحریم و غیره صادر می شود.

رحیمی تاکید کرد: در مجوز ایمنی استانداردها و وپروتکل های آژانس بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت رعایت نکات مذکور و نبود اشکال فنی مجوزی ایمنی هسته ای صادر می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که مجوز ایمنی راکتور اراک پیش از برجام صادر نشده بود گفت: این مجوز ارتباط به توافق هسته ای ندارد و در صورت رعایت نکات و استانداردها به سایت های هسته ای داده می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی