بازدید 5967
روسیه در سال 2018 آغاز می کند؛

ارسال ذخایر گازی جدید به چین

با توجه به سخنان الکساندر مدودف، معاون رئیس شرکت گازپروم، تحویل گاز طبیعی روسیه به چین از طریق به اصطلاح مسیر شرقی، یا خط لوله سیبری، سال آینده می تواند شروع شود.
کد خبر: ۶۷۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 03 March 2017
با توجه به سخنان الکساندر مدودف، معاون رئیس شرکت گازپروم، تحویل گاز طبیعی روسیه به چین از طریق به اصطلاح مسیر شرقی، یا خط لوله سیبری، سال آینده می تواند شروع شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل ازRussia Today، مدودف به TASS گفت: "ما انتظار داریم که تاریخ شروع پروژه در سال آینده با همتای چینی توافق گردد".

ارسال ذخایر گازی جدید به چین

وی اضافه کرد که زمانی که سیستم خط لوله برای واردات و صادرات آماده شود می توانند برزمان آغاز تحویل گاز توافق کنند.

مدودف همچنین گفت، گازپروم اطمینان دارد چین گاز را از طریق مسیر غربی می خواهد و به مذاکرات با پکن ادامه می دهد.

به گفته وی، خصوصأ با توجه به عوامل زیست محیطی و اینکه چین کشوری است وابسته به سوخت زغال سنگ، بدون شک این کشور تقاضای روزافزون برای گازخواهد داشت.

خط لوله 'قدرت سیبری' یکی از بزرگترین پروژه های روسیه و چین می باشد. مذاکره برای رسیدن به این قرار داد، بیش از یک دهه به طول انجامید.

در ماه مه 2014، گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) یک قرارداد 30 ساله به ارزش 400 میلیارد دلار، امضا کردند که طی آن مقرر شده است سالانه  38 میلیارد متر مکعب گاز روسیه به چین تحویل داده شود.

خو ونرونگ، معاون رئیس CNPC در ماه اکتبر خاطرنشان کرد که مسیر شرقی، در سال 2020 قابل بهره برداری خواهد بود. سفیرروسیه در چین، آندره دنیسوف، افزوده است که ساخت خط لوله طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود.

بنا به گفته شرکت گازپروم، 115 کیلومتر (71 مایل) ازخط لوله ی 3000 کیلومتری در خاک روسیه و در سال 2015  ساخته شده است.

روسیه یکی از مهیا کنندگان اصلی گاز طبیعی مورد نیاز چین است. هر دو کشور ساخت خط لوله‌ی دیگری، با نام  قدرت سیبری-2 یا مسیر غربی را در برنامه دارند که 30 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دیگر را از روسیه به چین انتقال خواهد داد.

رئیس بخش بین المللی شرکت ملی نفت چین لی یووکیانگ گفت:"پکن ممکن است با هدف تغییر زغال سنگ به انرژی سازگار با محیط زیست  واردات گاز را سالیانه به 190-270 میلیون متر مکعب افزایش دهد." 

به گفته وی، در سال 2015 چین 200 میلیارد متر مکعب گاز، که یک چهارم آن وارداتی بوده، مصرف کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی