بازدید 5647

اولین شکست "لایحه بریگزیت" در مجلس اعیان

کد خبر: ۶۷۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 02 March 2017
مجلس اعیان انگلیس به اصلاحیه لایحه‌ای در زمینه "تضمین حق شهروندان اتحادیه اروپا که ساکن انگلیس هستند، رای داد. اقدامی که آغاز رسمی فرایند بریگزیت را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یکی از شکست‌های بزرگ برای دولت لندن مجلس اعیان با ۳۵۸ رای موافق و ۲۵۶ رای مخالف به اصلاحیه‌ای رای داد که وزرا را ملزم می‌سازد تا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از حقوق بیش از سه میلیون شهروند اروپایی ساکن در این کشور حفاظت کنند.

این تغییر بدان معناست که این لایحه باید برای بررسی به مجلس عوام بازگردد و تایید نهایی آن درست چند هفته پیش از ضرب الاجل ترزا می نخست وزیر انگلیس برای آغاز مذاکرت بریگزیت تا پایان ماه جاری میلادی به تعویق می‌افتد.

ترزا می پیش از رای مجلس اعیان گفت: جدول زمانی من برای آغاز ماده ۵۰ معاهده لیسبون اتحادیه اروپا که یک دوره مذاکرات دو ساله را آغاز می‌کند، تغییر نخواهد کرد.

یکی از سخنگویان وزارت بریگزیت گفت: رای مجلس اعیان بسیار ناامید کننده است و این رای پس از آن صادر شد که نمایندگان پارلمان ماه گذشته به اتفاق آرا این لایحه را تایید کرده بودند. قانون‌گذاران در مجلس عوام تمامی اصلاحیه این لایحه را از جمله اصلاحیه مربوط به حقوق  اتباع اروپایی را رد کردند.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر در توییتر رای مجلس اعیان را یک خبر عالی دانست و گفت، هنگامی که این متمم به مجلس عوام ارائه شود از آن حمایت می‌کند.

یکی از سخنگویان دفتر ترزا می‌ گفت: هنگامی که این اصلاحیه به مجلس عوام تقدیم شود دولت به دنبال تجدید نظر در خصوص این تغییر است؛ جایی که محافظه کاران در آن از اکثریت برخوردارند.

این تعویق تنها چند روزه است اما این شکست نشان دهنده مخالفت‌های داخلی است که ترزا می ممکن است در جریان دو سال مذاکرات دشوار با اتحادیه اروپا با آن مواجه باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی