بازدید 5268

نگاهی به تاریخچه، اهداف و ریاست کانون وکلای آمریکا

در حال حاضر رئیس کانون وکلای آمریکا خانم لیندا اِی کِلِین است. سابقه کاری او در آتلانتا شامل بیشترین انواعِ حل منازعات تجاری، حقوق قراردادها، حقوق استخدامی و مسئولیت شخصی است و با مراجعان (موکلان) زیادی در امور ساختمانی، آموزش عالی و صنایع دارویی همکاری دارد.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 26 February 2017
نهاد وکالت و کانون وکلا، از جمله نهادهای مدنی است. زمانی که از امر وکالت و کانون وکلا سخن می‌گوییم؛ تنها کانون وکلای دادگستری ایران به ذهن متبادر می‌شود. اما می‌دانیم که وکالت نهادی است که در جای جای دنیا قابل جست و جو است. امروزه کمتر کشوری است که از این دستاورد بهره‌مند نباشد. از همین رو، خوب است تا با تجربیات دیگر کشورها نیز آشنا شویم. در این یادداشت، اجمالاً درمورد کانون وکلای ایالات متحده امریکا صحبت می‌کنیم و رئیس فعلی آن که یک زن است را معرفی می‌کنیم.

تاریخچه و اهداف کانون وکلای ایالات متحده امریکا

به گزارش «تابناک» و به نقل از اندیشکده حقوقی «داتیکان» در بیست و یکم آگوست سال 1878، هفتاد و پنج حقوقدان از بیست ایالت و منطقه کلمبیا در ساراتوگا اسپرینگز (واقع در شرق نیویورک) به منظور تاسیس کانون وکلای آمریکا گرد هم آمدند. بعد از اولین گردهمایی، ای بی ای (کانون وکلای امریکا) در توسعه حرفه حقوق در ایالات متحده آمریکا نقشی رسمی پیدا کرد. ای بی ای نیروهایی را به خدمت می‌گیرد که به منظور رقابت و کار اساسیِ دفاع از آزادی و تحقق عدالت در ایالات متحده آمریکا و دیگر بخش‌های عالم فرصت‌هایی را جست و جو می‌کنند. ای بی ای مدعی است که به عنوان نماینده ملی حرفه حقوق و به منظور حمایت مساوی از اعضا، حرفه و عموم مردم و با دفاع از آزادی و تحقق عدالت؛ از خلال کار خستگی‌ناپذیر چهار هدف را دنبال می‌کند:

هدف اول: حمایت از اعضا

1. حفظ مناقع، برنامه‌ها و خدماتی که رشد و کیفیت زندگی اعضای حرفه‌ای را ارتقا می‌دهد

هدف دوم: توانمندسازی اعضا

1. ارتقا کیفیت آموزش حقوقی به بالاترین سطح.

2. ارتقا شایستگی، رفتار اخلاقی و حرفه‌ای‌گری.

3. ارتقا خدمات عمومی و عام‌المنفعه بوسیله حرفه حقوق.

هدف سوم: رفع جانبداری و افزایش تنوع

1. ارتقا مشارکت کامل و مساوی در کانون، حرفه (حقوق) و نظام عدالت بوسیله همه افراد.

2. رفع جانبداری در حرفه حقوق و نظام عدالت.

هدف چهارم: ارتقا حکومت قانون

1. افزایش درک عمومی و احترام نسبت به حکومت قانون، افزایش احترام به رویه قضایی و افزایش نقش حرفه حقوق در داخل و خارج از کشور.

2. پاسخگو نگاه داشتنِ دولت تحت قواعد حقوقی.

3. تلاش برای دستیابی به قواعد حقوقی عادلانه و دربرگیرنده حقوق بشر و یک رویه قضایی عادلانه.

رئیس کانون وکلای ایالات متحده آمریکا

در حال حاضر رئیس کانون وکلای آمریکا خانم لیندا اِی کِلِین است. سابقه کاری او در آتلانتا شامل بیشترین انواعِ حل منازعات تجاری، حقوق قراردادها، حقوق استخدامی و مسئولیت شخصی است و با مراجعان (موکلان) زیادی در امور ساختمانی، آموزش عالی و صنایع دارویی همکاری دارد. در ژوئن 1997 کلین به عنوان اولین زنی شناخته شد که به مقام ریاست کانون وکلای جُرجیا رسیده است. کلین در طول دوره ریاستش، یک طرح و یک دفاعیه را به منظور تخصیص دادن بودجه برای خدمات حقوقی جرجیا و حمایت حقوقی آتلانتا، به منظور استخدام وکلا برای کمک به قربانیان تهی‌دستِ خشونت خانگی تمهید کرده است. او یک گروه ایالتی را سازماندهی کرد که متشکل از سازمان‌های اجتماعی و کانون های محلی و اقلیتی بود که با یکدیگر به توافق رسیدند تا با ایجاد یک انجمن، مبلغ دو ملیون دلار را به امور عام‌المنفعه تخصیص دهند. از این پس، مبالغی که سالانه تخصیص می‌دادند را به هزاران نفر کمک می‌کردند؛ هزاران نفری که در جرجیا با مسائل حقوقیِ خشونت خانگی درگیر بودند. کلین یکی از اولین زنانی بود که یکی از موسسات حقوقی برجسته و مشهور جرجیا را مدیریت می‌کرد. او به عنوان عضو هیأت مدیره موسسه گمبرل و استولز که در سال 2001 تأسیس شده بود فعالیت می‌کرد و در سال  2007 مسئولیت ادغامِ موسسه مذکور را با موسسه بِیکِر دونِلسون بر عهده داشت؛ که یکی از اعضای بُردِ بیکر دونلسون و هیأت مدیره جرجیا شد. او به عنوان عضو مجمع نمایندگان ای بی ای، دومین مرجع عالی در کانون، از 2010 تا 2012 فعالیت کرد. او همچنین به عنوان عضو نهادها و مجامع مختلفی فعالیت می کرد که عبارت اند از: محکمه مسئولیت مدنی (تریال تورت) و بخشِ سابقه بیمه (انشرنس پرکتیس سکشن)، عضو کمیته قواعد و سالنامه مجمع نمایندگان، عضو ائتلاف برای عدالت، عضو روز ای بی ای، عضو کنگره سازمان تلاش برای توسعه.

او یکی از اعضای شورای بخشِ حقوق بین‌الملل ای بی ای است و همچنین به عنوان مقاله‌نویس و ویراستار مجله "مدیریت رویه قضایی" فعالیت می‌کند. او در سال 2004 با کسب افتخار دستیابی به جایزه وکلای زن مارگارت برنت از سوی کانون وکلای امریکا مورد تقدیر قرار گرفت. او یکی از اعضای اولیه بُردِ شبکه مدیران بود؛ شبکه مدیران، یک سازمان غیرانتفاعی است که مأموریت آن افزایش تنوع بُردهای مشارکتی و مناصب شورای عمومی است. دیگر فعالیت‌های اجتماعی او شامل مدیریت موسسه انرژی جنوب و ائتلاف بوکهِد است. در ماه ژوئن، کلین به جایزه "خدمات برجسته" دست پیدا کرد، این بزرگترین افتخاری بود که از سوی کانون ایالتی جرجیا به او ارزانی شد. در سال 2009، کلین با جایزه رَندولف تِرووِر برای دستیابی مادام‌العمر به عضویت کانون وکلای ایالتیِ جرجیا مورد تقدیر قرار گرفت و به درجه "وای دَبِلیو سی اِی" آکادمی زنانِ موفق دست یافت. همچنین، کلین در لیست بهترین حقوقدانان آمریکایی قرار گرفت. او به طور معمول به عنوان یکی از 100 وکیل برتر در جرجیا شهرت یافته است و این افتخاری است که در سال 2014 تنها به نُه زن به کسب آن نائل شده اند. او معمولا از سوی "حقوقدانان برتر" به عنوان 50 وکیل زنِ برتر جرجیا شناخته شده است. در سال 1998، "مجله تِرِند جرجیا" او را به عنوان یکی از صد جرجیاییِ قدرتمند و مؤثر معرفی کرده است. کلین، تحصیلات خود را در دانشگاه‌های ویرجینیا و واشنگتون به پایان رسانده است. او دارای لیسانس حقوق و دکترای حرفه‌ای حقوق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست