بازدید 2673
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

آخرین خبرها از جبهه مردمی/دیدار میرسلیم با مراجع‌ تقلید/ ادعاهایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف!

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 22 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

دیدار میرسلیم با مراجع تقلید

اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی روز گذشته (۳ اسفند) با سفر به استان قم با مراجع عظام تقلید، حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی دیدار کردند.
در این دیدار، محمدنبی حبیبی،  مصطفی میرسلیم و تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حضور داشتند. 

استقبال دولت از شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موضع دولت همواره بر این بوده که از شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی استقبال می‌کند هر چه هزینه‌های انتخاباتی شفاف‌تر باشد اعتماد مردم به منتخبین، نمایندگان مجلس بیشتر خواهد شد.
او در ادامه افزود: دولت قطعاً اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و نهادهای کشور یکی از بزرگترین سرمایه‌های خود می‌داند لذا دولت از هر گونه شفاف‌سازی استقبال می‌کند.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور تصریح کرد: در پیش‌نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی که اکنون در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در حل بررسی است احکامی راجع به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی پیش‌بینی کرده‌ایم و بنابراین این موضوع اکنون در دستور کار است و امروز هم تا ماده ۱۱۸ این پیش‌نویس لایحه مورد بررسی قرار گرفت و در تلاش هستیم که بررسی این پیش‌نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی هر چه زودتر به اتمام برسد تا در صحن دولت مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا کاندیداتوری قالیباف منتفی شده است؟

کاندیداتوری محمدباقر قالی‌باف در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 منتفی شده است.
به گزارش صراط، قالی‌باف امیدوار بود در صورت عدم حضور روحانی در انتخابات، نامزد شود. به همین دلیل اطرافیان او، در ماه‌های گذشته، خود را برای انتخابات آماده کرده بودند. 
با این حال، تحولات اخیر نشان می دهد هم حضور روحانی در انتخابات قطعی شده و هم احتمال ردصلاحیت او کمرنگ شده است.
از طرفی، پس از درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی و متعاقب آن، وقوع حادثه پلاسکو، جو عمومی و سیاسی جامعه بیش از گذشته به زیان قالی باف پیش رفت. مجموع این عوامل باعث شد تا فعالیت های انتخاباتی اطرافیان قالی باف متوقف و نامزدی او منتفی شود.
به این ترتیب، ستادهای انتخاباتی قالی باف هم دست از ادامه فعالیت کشیده و غیرفعال شدند.
از سوی دیگر، فارغ از نتیجه انتخابات شوراها در سال 96، گفته می شود قالی‌باف علاقه ای به نامزدی مجدد برای پست شهرداری تهران و ادامه حضور در ساختمان بهشت در دوره آینده ندارد و اکنون مشغول بررسی شرایط برای یک پست جدید است.

جمنا با مصباح یزدی دو جلسه برگزار کرده است

 مرضیه وحید دستجردی پیرامون دیدار اعضای جبهه مردمی با آیت الله مصباح یزدی،گفت: تا کنون دوستان هیات موسس جمنا با ایشان دو جلسه برگزار کردند که جلسات مفیدی بود.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: آیت الله مصباح‌یزدی در این دیدارها نظرات بسیار خوبی را بیان کردند و این جلسات ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد این نظرات تاثیر گذار بود که اخیرا صحبت‌های خوبی را از ناحیه جبهه پایداری شنیدیم.
او با اشاره به اظهارت دبیرکل جبهه پایداری مبنی براینکه جبهه مردمی به نامزد اصلح برسد حتما حمایت می‌کنیم، بیان‌کرد: صحبت‌های آقای حاج آقاتهرانی بسیار خوب و امید وار کننده است و برداشت ما این است که جبهه پایداری به تعامل مثبت و مفیدی در آینده نزدیک با جمنا خواهد رسید و ما از این تعامل استقبال می‌کنیم  و جلسات مشترک با جبهه پایداری ادامه دارد.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره اینکه پایداری چه زمانی برای اعلام حمایت رسمی اقدام می‌کند،بیان کرد:  این جلسات را با جبهه پایداری ادامه می‌دهیم، لذا سخنان امیدوار کننده از سوی جبهه پایداری برای ایجاد اتحاد به دنبال جلسات مشترک عنوان و ایراد شد و امیدواریم  در این مسیر به وحدت برسیم .
وحید دستجردی در پاسخ به اینکه آیاتعلل جبهه پایداری برای پیوستن به جبهه مردمی به دلیل عدم همراهی جلیلی با جمنا است،گفت: خیر به نظر نمی‌آید موضع جبهه پایداری ارتباطی با جلیلی داشته باشد و هنوز آنها  کاندیدای خود را اعلام نکرده‌اند.

نام «جلیلی» در مجمع جبهه مردمی به رأی گذاشته می‌شود


مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ،‌ با اشاره به تلاش‌های صورت گفته برای افزایش گستره همکاری گفتمانی بین نیروهای انقلاب،‌ اظهار داشت:‌ ما  جلسات مثبت و سازنده‌ای با جبهه پایداری داشته‌ایم،‌ برخی از اعضای هیأت مؤسس نیز با شخص آیت‌الله مصباح که جایگاه بالایی در جبهه پایداری دارد، دو جلسه داشته‌اند.
دستجردی با تاکید بر اینکه این دو جلسه بسیار خوب بوده است، ادامه داد: بنابراین به دنبال این جلسات و همدلی‌هایی که انجام شد، حجت‌الاسلام آقاتهرانی سخنان اخیر را مطرح کرد که برای رسیدن به وحدت امیدوارکننده بود. 
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای اینکه شاخص‌ها ما را به یک وحدت در کاندیداتوری برساند از قرار گرفتن نام جلیلی بین 50 نفر معرفی شده خبر داد.
وی خاطرنشان کرد:‌ ما از همه دوستان استقبال می‌کنیم،‌ برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب شود بلکه مهم این است که نظر نیروهای انقلابی دلسوز را داشته باشیم.
دستجردی با بیان اینکه از بین 50 نفری که برای کاندیداتوری معرفی شده یا اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، آقای جلیلی نیز مطرح هستند،‌ یادآور شد:‌ با اینکه آقای جلیلی اعلام نکرده است که جبهه مردمی را قبول دارد اما نظر همه دوستان در هیأت مؤسس این بود که نظر دوستان پذیرفته شود و نام آقای جلیلی روز پنجشنبه به رای گذاشته شود تا ببینیم آیا جز 10 نفری که بالاترین رای را می‌آورد،‌ هست یا خیر.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین افزود:‌ بنابراین اساس برنامه جبهه بر مبنای تعامل است و امیدورایم همه دوستان بدانند ما با هیچکس دوستی یا خصومت نداریم و می‌خواهیم آنچه از بدنه مردمی می‌آید همان باشد.

سخنرانان مجمع عمومی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» چه کسانی هستند؟

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب سخنرانی می‌کنند، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان رئیس جبهه سخنرانی می‌کنند و در ادامه آقای چمران به توضیح روند انتخابات می‌پردازند.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در این مجمع بنده به عنوان سخنگو گزارشی از فعالیت‌های جبهه ارائه خواهم داد.



۲۰ اسفند تاریخ قطعی برگزاری کنگره حزب کارگزاران

علی‌محمد نمازی معاون امور استان‌های حزب کارگزاران درباره کنگره‌های استانی حزب کارگزاران، اظهار داشت: بعد از کنگره سراسری سال گذشته و براساس آئین‌نامه اجرایی قرار بود کنگره‌های استانی تشکیل شود و انتخاب اعضای شوراهای استانی بر عهده اعضای شاخه استانی حزب باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: از سال آینده کنگره‌های استانی در شهریورماه برگزار می‌شود. 6 استان شامل کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، همدان، لرستان و قم به دلایلی هنوز کنگره برگزار نکردند و اگر نتوانیم در این استان‌ها کنگره برگزار کنیم، طبق توافق شورای مرکزی، شوراهای استانی آنها ترمیم می‌شود تا مشکلی نداشته باشیم.
وی درباره زمان برگزاری کنگره سراسری حزب کارگزاران، گفت: کنگره سراسری حزب 20 اسفندماه با حضور ترکیب جدید شوراهای استانی برگزار می‌شود.



اعلام نامزدی برای انتخابات، تبلیغات نیست

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص قانونی بودن فعالیت برخی شخصیت های سیاسی در قالب جبهه گفت: بند دو ماده یک قانون احزاب می گوید جبهه متشکل از احزاب دارای پروانه معتبر برای مدت مشخص با اطلاع کمیسیون است و همین قدر که به ما اطلاع دهند، کفایت می کنند.
وی ادامه داد: برای افکار عمومی در این حد که اگر کسی اظهار کند در آینده قصد نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را دارد یا برخی می گویند ما فلانی را معرفی می کنیم که نامزد ما باشد، تبلیغات انتخاباتی تلقی نمی شود.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات انتخاباتی این است که نشستی برگزار کنند و بگویند به من رای دهید و جلسات سخنرانی بگذارند و برای فردی تبلیغ کنند یا در فضای مجازی تبلیغات کنند.


«جزر و مد» انتخاباتی در رادیو تهران

فهیمه تهرانی با اعلام این خبر گفت: رادیو تهران روزهای باقی‌مانده به انتخابات از کارشناسان سیاسی و نمایندگان احزاب در برنامه «جزر و مد» که شب‌های پنجشنبه از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود، دعوت به عمل می‌آورد. پژمان کریمی کارشناس مجری برنامه این هفته قرار درباره ویژگی شوراها با کارشناسان گفت‌وگو کند.
نقش مشورت در انتخابات، مردم‌سالاری دینی، رأی مردم، اولویت های انتخابات و حضور سیاسی مردم و ... از موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته می‌شود.
وی با تاکید بر این که جزر و مد برنامه‌ای تبیینی و توصیفی است، خاطرنشان کرد: در برنامه «جزر و مد» مردم‌سالاری دینی مدنظر است و بیشتر انتظارات مردم و تفکر مردم‌سالاری دینی بررسی می‌شود.
ویژه برنامه انتخاباتی «جزر و مد» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که پنجشنبه‌ها از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی