بازدید 36861

انتقاد شدید پرستویی از افخمی و فراستی: عجب لقمه چربی!

مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش بررسی شود. متأسفانه این دو تن سراپا عقده ای و کینه توز، با حمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می تازند، ولی نمی دانند که حتی مردم عزیز غیر سینمایی هم اینها را منفور می خوانند.
کد خبر: ۶۷۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 21 February 2017
انتقاد شدید پرستویی از افخمی و فراستی: عجب لقمه چربی!
پس از حمید فرخ نژاد، پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران نیز با انتشار متنی تند، نسبت به رویه ای که افخمی و فراستی در دستور کار قرار داده اند و به ویژه اقدامات اخیر فراستی علیه سینمای ایران، واکنش نشان داده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اعلام جنگ علنی بهروز افخمی و مسعود فراستی به سینمای ایران و مراجعه فراستی به کمیسیون فرهنگی مجلس و ارائه گزارش های سیاه علیه کلیت سینمای ایران و ارائه خط مشی های دروغ به نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی در راستای توقیف برخی آثار سینمایی از جمله «گشت 2»، حمید فرخ نژاد روز گذشته، واکنش تندی نسبت به این رفتار فراستی نشان داد. اکنون پرویز پرستویی نیز در همراهی با فرخ نژاد، درباره مسعود فراستی و بهروز افخمی متنی منتشر کرد و نقد تندی را متوجه گروه مسلط بر برنامه هفت وارد دانست.
 
در متن یادداشت پرستویی خطاب به فرخ نژاد چنین آمده است؛

«از ماست که بر ماست

حمیدفرخ نژاد عزیز، انتقادت را در مورد، مسعود فراستی خواندم.

بماندکه از چند سال پیش به شکل های مختلف در مورد مسعود فراستی، در دنیای مجازی، مصاحبه ها، و حتی در رسانه حرف زدم، ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد، چه اهالی تأثیرگذار و صاحب نام سینما و چه مسئولین.
 
انتقاد شدید پرستویی از افخمی و فراستی: عجب لقمه چربی!
 
بنابراین الان خیلی تعجب نمی کنم که تصمیم گیری در خصوص این سینمای مظلوم، به مجلس کشیده شود و وقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما و دیگر همکاران به هدر رود.

در صورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش بررسی شود.

امیدوارم به منتقدین شریف و تأثیرگذار برنخورد، ولی مسعود فراستی صرف چند تا کتاب خواندن و تدریس و فیلم های خارجی دیدن، صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد، آن هم در رسانه ملی.

بهروز افخمی هم که بماند، مغازه دو نبش خوبی برای خود باز کرده. بارها با بودجه بیت المال به منافع خوبی رسیده، بدون اینکه نقشی در تأثیرگذاری سینما داشته باشد.

نمونه اش، میرزا کوچک خان، استاد ناصر تقوایی، که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید، فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی، که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید، چهار سال نماینده مجلس شدن بی فایده و نهایتا، ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلا دیده نشد، ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی نصیب نماند.

و بعد از درآمد بودجه فیلم ذکر شده، به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد.

و اکنون هم به گفته خودش قرار است پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیندازد؛ عجب لقمه چربی!

حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را بعهده ایشان گذاشته و مسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد.

آن هم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه می دهد با قضاوت های نابجا و با الفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند.

متأسفانه این دوتن سراپا عقده ای و کینه توز، با حمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می تازند، ولی نمی دانند که حتی مردم عزیز غیر سینمایی هم اینها را منفور می خوانند.

باز هم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۰۹
پرویزخان
تنها چیزی که مسعولان تلویزیون ندارند دغدغه سینما و فرهنگ است. خیالتون رو راحت کنم.مسعولان تازه امثال فراستی و افخمی را پیدا کرده اند تا عقده های گذشته خود را خالی کنند....کجایی برادر
سلام بر سه سیده فاطمی.افخمی .پرستویی.فراستی
اتفاقا فراستی خیلی هم محبوبه چون میزنه تو برجک کسایی که فک میکنن چون جلو دوربین شخصیتی رو بازی کردن حق دارن جای همه تصمیم بگیرن
شخصاً شاهدبودم که در اواخر دهه 70 چه هزینه ی هنگفتی صرف سریال و فیلم سینمایی فرزند صبح شد. همکار یکی از بازیگران اصلی آن بودم (برای ایشان کار می کردم) می گفت با هواپیما چه اسب هایی از یکی از کشورهای افریقایی آوردند و ... تنها او نبود که به نان و نوا رسید کسان زیادی هم از از باغ بر چیدند. پرستویی عزیز همه شما را می شناسند، به شما احترام قائلند و دوستتان دارند. ولی چه فایده که علی رغم آن که مجری این برنامه خط و خطوطی کاملاً مغایر با سمت و سوی ررسانه ی ملی دارد، باز ترجیح می دهند از وجود ایشان استفاده کنند. چون مهره ی خوبی است برای بی اعتبار کردن دست اندرکاران و بزرگان سینما. چرا که با بی اعتبار شدن بزرگان این عرصه کل این هنر به محاق می رود. امیدوارم هدف غایی مسؤولین رسانه ملی این نباشد چون پی آمدهای آن برای جامعه بسیار زیانبار خواهد بود.
من چیزی از نقد سیمنما نمی دانم ولی آنچه برایم جای تعجب داشت دعوت از خانمی بود که در مراسم اختتامیه پشت پا به تمام اعتقادات مردم زد و با باز کردن روسری خود آبروی هر چه هنرمند پای بند به مقدسات را برد.
احسنت
همه چیز از سومدیریت رسانه ملی نشات میگیرد.
فکر میکنم بررسی پروژه نفوذ ضد انقلاب در صداوسیما از سوی ارگان های امنیتی بسیار حائز اهمیت میباشد.
چون ارکان این مجموعه بزرگ ملی اهتمام جدی در تفرقه انداختن بین مسئولین ، جامعه و اقشار مختلف شغلی را
در اهداف استراتژیک خود گنجانده است.
پرستویی یکی یک دونه ای چون پاچه خوارنیستی
این فراستی و ... کیستند که هر موقع حرفی میزنند زمین و زمان را بهم میریزند ؟ البته تنها حامی اینگونه افراد ، رسانه باصطلاح ملی است ، که پیوسته عکس جریان آب رودخانه حرکت میکنه . !!!
دمت گرم نفست حق.جناب پرستوئی دوست داریم.
آقای پرستویی
تو این مملکت باید به اینها عادت کرد
بالله والله منم گه از کل سینمای ایران و جهان فقط چارلی چاپلین را می شناسم اگر خودم را بسیجی جا بزنم و مدافع سینمای دفاع مقدس شوم و علیه مثلا فساد در سینما مرتب جبهه گیری کنم صددرصد کارگردان بعدی سینمای ایران هستم
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
فرهاد معلومه از پشت کوه اومدی برادر!
اصلا نمی دونی قضیه چی هست میای می نویسی میری...
برو کوهتو بکن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فکر کنم این دو نفری که منفی دادن همون 2 نفرن!
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
والبته صب تاشب توصداوسیما و2030نشونم میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
وقیح
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
از وقتی این نامه نگاریهای پرویز پرستویی باب شده دیدگاهم نسبت به ایشون کلا عوض شده-ت به قول خودش عقده و کینه توزی توی نامش موج می زنه- تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
زنده باد پرویز پرستویی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بی ادب
مطابق نظر اربابانشون نقد می کنند، باید هم نور چشمی رسانه میلی باشند
دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
کمی ادب
کمی وجدان
آقای پرستویی تاریخ فعلی کشورمان را به خوبی یاد نخواهند کرد آیندگانی که ما را قضاوت نواهند کرد
چه آدم فروش جاپلوسیه این فراستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
نقد رو منطقی جواب میدن
نه با برچسب زنی و انگیزه خوانی
درود بر تو که شهامت حاج قاسمی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
الان چه ربطی داشت؟
فقط حرف های انتزاعی زده. به هیچ یک از صحبت های اونها پاسخ نداده. در یک کلمه فرافکنی کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
منفی هاتو نگاه کن... پس ساکت شو ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
تو اینترنت سرچ کن فراستی ببین چی میاد. لازم اینچا گفته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
شما چقدر از سینما و منتقد و نقد کردن فیلم و اینها میدونی؟ میزانسن و دکوپاژ رو چطور؟ میشناسی؟
پس لطف کن حرف مفت نزن
من هم با پرویزخان پرستویی موافقم. این عقده گشایی را از رسانه ی ملی حذف کنید.
کاملا درست است.آیا بجز فراستی کس دیگری در این کشور وجود ندارد؟ افخمی هم همینطور. او تلویزیون ملی را که سرمایۀ همگانی را در جهت تبلیغ خودش و کسب ثروت قرار داده. نه فقط فراستی بلکه گذشتۀ خیلی‌های دیگر باید بررسی بشود.کسانی مثل افخمی ابراهیم حاتمی کیا، وخیم زاده، افراد سابق فارابی و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
استاد علی معلم رو از صدا و سیما بیرون کردن تا یکی مثل فراستی بیاد و فیلم نقد کنه. مثل دکتر الهی قمشه ای که رفت تا کریم پر ازغدی بیاد
اقای پرستویی عزیز شما هم که دارید توهین می کنید وتهمت جواب صحبتهای اقایون رو مستدل بدین بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
جواب هزیان گویی بسیار بدتر از این است... استاد پرستویی تازه مودبانه پاسخ داده اند
ناشناس
| United States |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
یه جور میگه انگار مثلا حرف های فراستی مثل اینکه بابا اینا فیلم فارسه سرشار از فلان اینجوریه اونجوریه حرف مستدله
اولا تابناک بجای اینکه بگوید فراستی راست گفته یادروغ باید بی طرف باشد. درثانی آقای فراستی منتقد باسوادیست و حق دارد نظرش را بگوید ونمایندگان ازاوخواسته اند نظرش را بگوید وخود تشخیص دارند که درست میگوید یانه. علت بغض آقای پرستوئی این است که جناب فراستی به گرفتن جایزه پرستوئی برای فیلم بادیگارد واکنش نشان داد وآن راناحق دانست و پرستوئی کینه وی را در دل گرفته است. بسیار عجیب است که ایرانی ها اینقدر از نبود آزادی بیان سخن بگویند و بخصوص قشربازیگر اینقدر کم جنبه باشند که کسی درباره بازیشان چیزی نگوید والله دنیرو و آل پاچینو هم انقدر ادعا ندارند که این سیاهی لشکرهایمعروف ایرانی دارند.
اولا تابناک بجای اینکه بگوید فراستی راست گفته یادروغ باید بی طرف باشد. درثانی آقای فراستی منتقد باسوادیست و حق دارد نظرش را بگوید ونمایندگان ازاوخواسته اند نظرش را بگوید وخود تشخیص دارند که درست میگوید یانه. علت بغض آقای پرستوئی این است که جناب فراستی به گرفتن جایزه پرستوئی برای فیلم بادیگارد واکنش نشان داد وآن راناحق دانست و پرستوئی کینه وی را در دل گرفته است. بسیار عجیب است که ایرانی ها اینقدر از نبود آزادی بیان سخن بگویند و بخصوص قشربازیگر اینقدر کم جنبه باشند که کسی درباره بازیشان چیزی نگوید والله دنیرو و آل پاچینو هم انقدر ادعا ندارند که این سیاهی لشکرهایمعروف ایرانی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
یا خود خدا!!!
اخوی فازت چیه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
دوست عزیز
آزادی بیان نه ولنگاری بیان
ناشناس
| Australia |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
این وصله ها به استاد پرستویی نمی چسبد . بماند که با وحود شما ها ملت باید فقط ارزشمند خودشان را در جوابیه نوشتن به مزخرفات پس کله امثال شما در هر زمینه ای از شما سینما بدهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
با سواد رو خوب اومدی... تا ملاک با سوادی چه باشه دوست عزیز
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
آقای پرستویی اونقدر تو سینمای ایران بزرگ هستند که نیازی به دوتا سیمرغ جشنواره نداشته باشند ،بقیه حرفی نمیزنن چون میترسن همین آقای فراستی از تریبون سیما به اونها بی ادبی کنه و اونها هم نمیتونن تریبونی داشته باشند تا از خودشون دفاع کنند،پس نیاز به این بزرگان است تا پا پیش بزارن و دفاع کنند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
برای ادبیات سخیف و لون پنانه شما متاسفم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
خودتم که داری توهین میکنی
(یه آقای بود میگفت مودب باش آشغال عوضی و......!!!!!!!!!!!!!)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
والا ما که هر بار زدیم شبکه سه ندیدیدم این فراستی از فیلمی تعریف کنه همش یه انتقادی داشت
کلا ادمه منفی ای هست
فقط بلده تکیه بزنه به صندلی با اون پوزیشن مسخرش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فراستی و افخمی صدا و سیما را رها کنند و بیرون از آن به بیان نظرات خود بپردازند. چه کسی حق استفاده از سیمای مملکت را به آنها داده که هر چه دلشان خواست بگویند و بقیه هم نتوانند از سیما استفاده کنند؟
ناش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
جناب امین

شما چند برنامه نقد از این فرد (فراستی) دیده اید؟ تا به حال به ادبیات کلامی ایشان دقت کردید؟؟؟ نقد باید سازنده و همراه با راهکار درست باشد. ایشان توهین می کنند، فقط ایراد می گیرند، مگر ما در ایران برای ساخت یک فیلم چقدر آزادی داریم که باید برای تخریب کارگردان و بازیگر آزادی بیان داشته باشیم؟؟؟؟ از ادبیات کلامی این فرد حتی یک آدم بیسواد هم می تواند تشخیص دهد که او فقط برای تخریب شخصیت افراد نقد می کند و هدفش اصلاح سینما نیست! نون به نرخ روز خوردن کار خیلی ها است، این را همه مردم می دانند!
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
کار هنرپیشه ایفای نقش و بازیگری ست نه نظر دادن در مورد صلاحیت منتقد سینما. البته هر کسی در محدوده قانون مجاز به آزادی بیان است..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
انقدر پرت حرف نزن برادر امین.... منفی هایی که به تو دادند پاسخ خوبی برای توئه دوست خیلی عزیز!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اگر آزادی بیانه بذار افراد دیگه هم غیر از این دوتا بیان حرف یزنن. آزادی بیان فقط برای این دوتاست؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
دوست عزیز لجن مال کردن دیگران اسمش انتقاد نیست عقده کم دیده شدن است
ارسلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
این بابا با کمک افخمی خودش را کرد گنده ی منتقدین . در صورتی که این کاری که این بابا انجام میدهد اصلا نقد ادبی یا نقد هنری یا هیچ نوع نقدی نیست . تنها جمله ای که میگه اینه : در نیامده !!!! این که نشد نقد . بعدش هم یک مشت فحش میده به فیلم پا میشه میره . من کاری ندارم بسیاری از فیلمها خوب نیست اما اینی که اینهمه مطلق در مورد یک فیلم حرف بزنیم فایده ای ندارد . نگاه سیاسی او به وضوح در نقدش پیداست . اینها دارند از هر که خوششان نمی آید روی انتن زنده انتقام میگیرند . وقتی هم آنتن داشته باشی ده ها هزار کامنت و مطلب و نقد و اینستاگرام اندازه یک دقیقه آنتن زنده دیده و شنیده نمی شود .
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فقط اسمت امينه ولي متنت پر از دروغه
چقدر نظرات مقرضانه هستش
آقای پرستویی در مورد فراستی مقداری کلی گویی کرده اند . اینکه پرونده فراستی باید بررسی شود صرفنظر از کلی گویی از لحاظ اخلاقی نوعی نامردی محسوب میشود . ایشان که این حرف را زده باید در همین جا این پرونده را رو میکرد . بعد هم چرا آقای فراستی صلاحیت نقد کردن را ندارد . این کلی گویی است و هر کسی میتواند اینچنین و در خلا این ادعا را بکند . بعد هم ادعای اینکه گذشته و حال فراستی باید بررسی شود هم هتک حیثیت محسوب میشود و باز هم بنوعی نامردی است . بنده که این حرفها را میزنم چندان هم با مواضع سیاسی فراستی موافق نیستم اما ایشان را معمولا منتقد جسوری دیده ام که براحتی بر علیه بت ها و تابوهایی که در هنر ساخته میشوند خیلی راحت و آزاد منشانه موضع میگیرند و نشان دهنده فی الواقع فراست خارق العاده ایشان در این حیطه است .
فراستی باسوادترین منتقد ایرانیه شماهام اگه میتونین به جای اینکه فحش بدین فیلم خوب بسازین
آقایان پرستوئی و فرخ نژاد خودتان را خسته نکنید! آنچه شما می گوئید فوقش 100 هزار نفر نمی خوانند! ولی آنچه آقایان فراستی وافخمی در شب های متوالی گفتند، 10 ها میلیون نفر دیدند وشنیدند! ... کاهی درمقابل کوهی! به خدا واگذارشان کنید
سینماگران همیشه دوست دارند نسبت به همه چیز و همه کس نقد کنند شوخی کنند متلک بندازنند اما خود تحمل نقد و ندارند
سلام
آقای فراستی یک فرد باسواد و فهیم است. و بسیار برای سینما و مردم مفید است. ایشان انسان آزاده ای است و کسانیکه از فیلمشان ایراد گرفته می شود ناراحت می شوندو جناب فراستی برخی اوقات لحن بیانشان تند است ولی نقدشان بسیار علمی و دقیق است. درود برا انسان های آزاده نظیر مسعود فراستی
کلام خوب ثروت است، و آقای فراستی متاسفانه دارای این ثروت نیست، ایشون بسیار بد دهن هستند.
من واقعا تعجب میکنم رسانه چطور ایشون رو میهمان ثابت میکنم.
کاری به حرف های فراستی و پرستویی ندارم ولی سینمای به درد نخوری داریم و سالی یکی دو تا فیلم خوب بیشتر بیرون نمیاد که افتضاحه واسه سینما .
خودش میگه فیلم ها رو نمیبینه و نقد میکنه! من فکر کنم یه ناراحتی چیزی داره فراستی. اصلا کاراش طبیعی نیست. فیلم مورد علاقه اش اخراجی هاست !!! دیگه سلیقه سینماییش نشون دهنده سوادش هست.
اي كاش استاد پرستويي سواد نقد را داشتي عادل فردوسي پور فوتبال بازي نكرده ولي فوتبال ايران را كمي رونق داده ...
زنده باد پرویز پرستویی
فراستی اعدام باید گردد
صدا و سیمایی که با اون بودجه عظیم و 5000 نفر مدیر زورش به شبکه 50 نفری جم نمی رسه نباید هم آدم حسابی تووش برنامه اجرا کنه
درود بر استاد پرستویی و حمید فرخ نژاد... به امید تعطیلی برنامه معلوم الحال هفت و خانه نشین شدن منتقد لمپن برنامه
یکی نیست بگه که اونوقت چه کسی باید این آقای فراستی را نقد کنه؟!!
صدا و سیما هر چیزی رو که به نفعشون و مذاقشون خوش بیاد رو نشون میدن و اگه نیاد نه .
اصلا چرا یه میز گرد نمیذارین تا اونایی که ازشون آقای فراستی داره انتقاد میکنه حضور داشته باشن و از خودشون دفاع کنند ؟!!
البته یادم رفت ،
باید تو کانالهای ماهواره ای دفاعیه اونا پخش بشه که یه انگ دیگه هم بشه بهشون چسبوند ، اینجوری بیشتر مزه میده و آقای فراستی و امثالهم بهتر میتونن جولان بدن.
آقای پرستویی فقط یک ستاره سینمایی نیست ، انسان والا و فهمیده و با غیرتی است که شاید نسلشان با وجود امثال فراستی ها در ایران منقرض شود.،
آقای تابناک ممنون میشم تا ارادت ما رو به آقایان پرستویی و فرخ نژاد چاپ کنید .
درود
آقای پروستویی شما بزرگ مردی هستی بی ادعا، واقعا احسنت!

رسانه ملی دیگر با داشتن 5% مخاطب که ملی نیست!
اینا چه شون شده چشمهارو بستن و دهانشون باز کردن (ادب مرد به زبازی اوست).
صداقت و دلسوزی از کلمه به کلمه متن آقای پرستویی می بارد. صداقت بوی خوشی دارد که مشام را می نوازد. درود برآقای پرستویی
جرم فراستی اینه که به جایی وصل نیست و چیزی رو که اعتقاد داره با شجاعت بیان می کنه. مجلس از سه تا از منتقدین جشنواره فجر امسال دعوت کرده بود که فقط فراستی جرئت کرد بره مجلس چرا!؟ چون اون دو نفر دیگه ترسیدند از چه!؟ از اینکه بار دیگه هم روحانی رای بیاره اونوقت دیگه کلاهشون پس معرکه است و باید دنبال یه راه دیگه برای نون درآوردن بگردند!
آقای پرستویی و فرخ نژاد دارن از سینمایی دفاع می کنن که فساد توش موج می زنه، جایی برای خانواده ها نیست، حرفهای رکیک و جنسی فراوان.این سینما به آخر خط رسیده دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره روز به روز بیشتر داره تو فساد غرق می شه. به جز عده انگشت شماری فیلم ساز مثل: حاتمی کیا،میر کریمی، شیخ طادی،مهدویان،شعیبی و چند نفر دیگر بقیه همه برای جذب مخاطب رو آوردن به استفاده از حرفهای زشت و جنسی.
باید فاتحه این سینما رو خوند.
فرم نداره :)
واقعا اين متن از آقا پرستويي بعيد بود،‌استاد محترم ذره اي به مخاطبان برنامه هفت احترام قائل شو، آنها خودشان هم مي توانند تا اندازه اي تشخيص بدهند،‌ نقدهاي فراستي اگر بيجا هم باشد ايده هايي دارد كه مخاطب را به درستي با ابعاد نگاه زيبايي شناسانه به يك فيلم آشنا مي كند و آموزنده است اگر چه با نقد فراستي همراه نباشند. اصولا از اين كه برنامه اي خنثي نيست، خود يك امتياز است،‌و نسبت به مراحل قبلب برنامه رشد داشته است.
پارسال که بادیگارد جایزه نبرد ههمین آقای پرستویی جلوی دوربین بغض کرد که بادیگارد ساخته حاتمی کیاست و این حاتمی کیا را با غلظتی چنان که گویا کمی پایین تر از حلق گفت ساخته فلانی است که باشد کار وقتی ضعیف است چون ساخته فلانی است باید به به اش گفت آیا مثلن چون رمان آدم اول را کامو نوشته نباید گفت چرت نوشته چون طاعون و بیگانه را نوشته اما فراستی هر کی که هست آن چه در مورد فیلم ها و بازی های در پیت می گوید درست می گوید ضمنن من تاکنون ندیده ام این اقای فراستی توی تلوزیون نقد ایدولوژیک بکند حالا ایدولوژی آن ادم به ما چه ربطی دارد آقای پرستویی دوره بازی در سینما و جلب مشتری با لبخند های ملیح گذشته است گذشته و حال آن آقای فراستی که من هیچ از آن های نمی دانم چه دخلی به نقدش دارد در ضمن تابناک چرا هیچ وقت نوشته های من را درج نمی کند
جناب اقای امین فقط میتونم بگم پرستویی با جنبه تر از ان است که بخواهد کینه کسی را بدل بگیرد چون براساس نرخ روز هرگز کار نکرده شما قدت به این قضاوتها نمیکشد لطفا به قضاوت ننشین
بدون تردید مسعور فراستی بهترین منتقد حال حاضر سینمای ماست. هیچ منتقدی به اندازه فراستی عدالت رو در زمینه نقد فیلم ها رعایت نمیکنه.
حرفش فقط یه چیزه. فیلم باید قصه داشته باشه و بتونه مخاطب رو تا لحظه آخر نگه داره. حتی میبینیم فیلم ضعیفی مثل پایان نامه رو که انصافا فیلم ضعیفی هست (علیرغم اینکه در راستای منافع نظام هست) میکوبه. متاسفانه ظرفیت نقد در کشور ما وجود نداره و افرادی که فیلم های بد میسازند، ظرفیت شنیدن نقد رو ندارن.البته ممکنه در بعضی از نقد ها هم نظر شخصیش رو بگه اما من حیث المجموع، با سوادترین منتقد سینمای ماست
بنده با توهین و افترا و تهمت بی سند مخالفم. معتقدم جامعه ایرانی از این سوراخ لطمه ها دیده است. با دیدگاه های فراستی هم خیلی موافق نیستم اما یادمان باشد صدای مخالف را باید شنید، او نظر خودش را گفته به هر حال گروهی هستند که موضوع را بررسی کنند. خدایئش ایشان دارد رو بازی می کند، شفاف حرف می زند، زیر آبی نمی رود و در جستجوی پاسخ است نباید او را کوبید. ایشان با خیلی ها سر نقد فیلم درگیر شده است می توان انتظار داشت دشمن زیاد داشته باشد ولی ما مردم که به دنبال آزادی گفتار هستیم باید اجازه دهیم نقدش را انجام دهد. سپاس از خوانندگان
1- وقتی آثار روز سینمای ایران، هیچکدام، معیار پخش از تلویزیون روندارند، نقد و بررسیشون در تلویزیون کار بسیار مسخره ای است.
2- سینمای امروز ما ضعیفه، اما نه با محکی که فراستی و افخمی به کار می برند. نا با نقد مغرضانه این دو نفر. سینمای امروز مشکل قصه داره، قصه هایی که فقط و فقط برای جذب مخاطب جوان ساخته میشن، دیگه کی میاد با تم ناخدا خورشید، اجاره نشین ها، مسافران و ... که توشون خبری از پسرهای چشم آبی و دخترهای گونه برآمده نیست، فیلم بسازه؟؟؟؟
3- آقای فراستی مجهز هستند به فنون نقد. منتها از این فنون ناجوانمردانه استفاده می کنند. مثل جنگاوری که به تمام فنون نبرد و انواع و اقسام سلاح ها مجهز باشه، ولی به لشگر خودی بتازه!
4- کاش سینما هم مثل فوتبال یه اتحادیه جهانی داشت مثل فیفا، که از ورود و دخل و تصرف دولت ها و قدرت ها در سینما جلوگیری بعمل بیاره و کار سینما رو به خود سینمایی ها بسپاره
جالبه همه ما میگیم دانستن حق مردمه بعد نوبت خودمون که میشه قبول نداریم ، ظرفیت هم چیز خوبیه ، اصولاً کار منتقد انتقاد است . آنهایی هم که قبول ندارند در فضایی اخلاقی جواب دهند نه اینکه از اول تا آخر فحاشی کنند
همین که رجانیوز از فراستی و افخمی حمایت میکنه مشخص میشه که اینا چه جور آدمهایی هستن
چندش آورترين برنامه رسانه ميلي كه 90 در صد مردم آنرا نمي بينند . پس خيلي ناراحت نشيد دقيقا: از آمار اين كامانته هم مشخصه حداكثر 10 درصد از 180 راي گذاشته شده متعلق به اين طرز تفكره كه از اين 10 درصد هم حداقل 6درصدش داره از اين روش نون ميخوره و عملا" به اين تفكر اعتقادي نداره و هر جا چربتر باشه اونجاست كه شامل افخمي و فراستي هم ميشه .
آقاي پرستويي انتظار ما از شما بش از اين بود
درود بر شرف پرستویی آزاده ...
لعنت به اون نامردهای نون به نرخ روز خور که تیشه به ریشه فرهنگ و همه چی میزنن ...
کارهای فراستی از روی حسادته . خدا به راه راست هدایتش کناد
این یک مغلطۀ مشهوری است که به جای جواب دادن به حرف طرف به شخصیت و پرونده گذشته و حالش حمله کنیم آقای پرستویی
چطور شده این سینما یک منتقد را برنمی تابد؟
بابا بیچاره یه نظری داده چرا اینقدر شلوغش میکنید. برنامه هفت را هرکی اداره کنه همینه .مگه این که بگیم کلا نقد را تعطیل کنید.در نقد و انتقاد مگه قراره به کسی حلوا بدن.به یارو میگی بالای چشمت ابرو است.میگه چرا فحش میدی. میگی بفرما میگه من شانم اجل از این حرفاست .بابا جمع کنید این بساط عقده گشایی رو .الان تو این صفحه بجای دوستی و برادری همه دارن از هم عقده گشایی میکنن . حالا کی عقده ای هست یا نیست خدا میدونه.یه نظری گفته و رفته .حرفای این دو بازیگر هم که سراسر فحشه . خدا به دادمون برسه
حرف حق: آقای فراستی منتقد باسوادیست و حق دارد نظرش را بگوید ونمایندگان ازاوخواسته اند نظرش را بگوید وخود تشخیص دارند که درست میگوید یانه. علت بغض آقای پرستوئی این است که جناب فراستی به گرفتن جایزه پرستوئی برای فیلم بادیگارد واکنش نشان داد وآن راناحق دانست و پرستوئی کینه وی را در دل گرفته است. بسیار عجیب است که ایرانی ها اینقدر از نبود آزادی بیان سخن بگویند و بخصوص قشربازیگر اینقدر کم جنبه باشند که کسی درباره بازیشان چیزی نگوید والله دنیرو و آل پاچینو هم انقدر ادعا ندارند
داش پرویز شما هم که زدید به خاکی. گیریم فراستی عقده ای و افخمی بی سواد نون به نرخ روز خور باشند. این طرز برخورد شما کم بی شباهت به اینان نیست. مردم عزیز کشورمان دلشان بزرگتر از آن است که هنرمندانشان را منقور بدانند.
نکته جالب اینجاست که آقایان و خانمهای بازیگر که در هر موردی اظهار نظر می کنند حالا که بحث سینماست روزه سکوت گرفته اند !! شاید می ترسند البته نه از فراستی و افخمی ، که از کسانی که اینها پشتشان به آنها گرم است!
این فراستی چی میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای فراستی تو یه برنامه تلویزیونی صراحتاً گفت که بعضی از فیلمها رو بدون دیدن ؛ نقد میکنه.................
وای به حال سینمای ایران
در ابتدا من فكر ميكردم آقاي فراستي بي ربط و بي رحم نقد ميكند اما وقتي برخي إز همين فيلم ها را بعد ديدم متوجه شدم كه اگر من ميخواستم نقد كنم بسيار شديدتر نقد ميكردم... واقعا فيلم ٥٠ كيلو آلبالو يك فيلم مستهجن بود كه با خانواده نميشد ديد و سرشار إز شوخي هاي ركيك جنسي بود... اميدوارم آقاي فراستي در برابر اين هياهو ها استقامت كنند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اینکه افراد تنگ نطری مثل سما این فیلم رو مستهجن میدونن نشون دهنده افکار پلیدتونه که با چندتا جمله طنز به راحتی از راه به در میشین
فکرت خرابه پسر جان
بعضی فیلمهای ایرانی خیلی بد شدن .خوبه کسایی مثل آقای فراستی هست که در جریان آب شنا نمیکنه .واز بدگویها وجنجالها نمی ترسه .یادمون نرفته مرحوم سلحشور از فساد جنسی توی سینما گفت چقدر بهش حمله کردن.ولی بعدا خود زنان هنرپیشه به فساد اعتراض کردن .ودر واقع حرف سلحشور رو تایید کردن.
فراستی حالا رو نبین برای لقمه نونی با افخمی همکلام شده ... فراستی برای خودش یلی بوده قدیما میگند برید بخونید تاریخ داره شناسنامه داره
اقایان تابناک اگر نمی خواهید نظر مردم را بنویسید خواهشا اعلام کنید که دیگر کسی نظر ندهد
به نظر من نقد برای سینما لازمه..شما نگاهی به فیلمهای سینمایی این دوره بکنید پر از سیاهی و ناامیدی وسوژه های کلیشه ای..خب به نظر شما این فیلم ها نقد لازم نداره...حالا فیلم گشت ارشاد چی بود که سری دومش هم باید ساخته بشه....بهترین سینمایی که داشتیم بر میگرده به دهه شصت....مخلص کلام اقای پرستویی از شما انتظار پاسخ منطقی در جواب نقد فیلم میره نه هیاهو وجنجال..در بعد اقای اقای فراستی ادم بی سوادی نیست
واقعا که از پرستویی انتظار گفتن این حرفها رو نداشتم فیلم های جشنواره فیلم مثلا فجر امسال افتضاح بودند و نباید منتقدان را کوبید هرکسی حق دارد انتقاد کند
اگر از جایزه پرستویی بابت بادیگارد انتقاد کرده پس نورچشمی نیست.
مگه نمی گید آزادی بیان؟ شما که جلو یه نفر هم تاب نمیارید. سینماتون هم بسیار مبتذل و مستهجن و مزخرف هست دست آقای فراستی هم درد نکنه.
جواب انتقاد را با حمله شخصی ماستمالی نکنید، مغالطه است؛ محض اطلاع روشنفکر نمایان.
به نظرمن آقای پرستویی فقط تهمت زده درصورتی که من صحبتهای آقایفراستی رو گوش کردم حرف حق میزد
من از دوست داران و طرفدارن استاد پرستویی هستم اما در این رابطه حرف های ایشون رو قبول ندارم
همین برنامه هفت باعث شد سینما خیلی جدی تر در جامعه مطرح بشه
متاسفانه سینماگران ما عادت کردن بی جهت ازشون تعریف بشه و ژست روشنفکری میگیرن اما تا کسی ازشون انتقادی میکنه تحمل نمیکنن
کمی خود دار باشید جناب پرستویی....
بعد از صحبت های نوید محمدزاده موقع گرفتن سیمرغ واقعا حالم بد شد
ایشون یادش رفته وقتی چندسال پیش بهش سیمرغ ندادن چه برخوردی داشت
ظاهرا فقط بحث گرفتن یا نگرفتن سیمرغه
اگر سیمرغ بگیرن همه چی خوبه و نگیرن همه چی بد میشه
جناب استاد پرستویی هم ظاهرا فقط دلشون میخواد تعریف و تمجید بشنون و طاقت شنیدن نقد رو ندارن
ظاهرا همه دست به دست هم دادن تا تنها برنامه سینمایی که به درد سینما میخوره رو تعطیل کنن
برای این سینماگرای لوس و پر مدعا همون برنامه بی خاصیت و بی اثر گبرلو خوبه تا هیچکس انتقادی نکنه و حرفی نزنه تا خدای ناکرده بی ساحت مقدس سینماگران برنخوره
واقعا متاسفم برای برای هنرمندانی که فقط دوست دارن ازشون تعریف بشه حتا اگر کار ضعیف ارایه بدن
مشکل فقط عملکرد غلط سیمای ملی است. انگار از قصد و نیت قبلی داره بین اهالی سینما دودستگی ایجاد میکنه. فراستی بما هو فراستی هرکی می خواد باشه اما الحق و والانصاف سواد و تخصص کاری که به اون شهره ست رو داره. آقا اگر اشتباه می کنه و یا نه اشتباه نمی کنه اصلا از قصد و نیت سوء فیلمی و یا سینماگری رو مثلا می کوبه تلویزیون باید برنامه ای بذاره و از جناح مقابل دعوت کنه بیان بنشینند و بدون جانبداری اجازه بده طرفین کاملا تخصصی با هم مناظره کنند. اینجاست که یک بار و برای همیشه این موضوع برنامه هفت و فراستی و افخمی و غیره و غیره حل خواهد شد. چرا؟ چون مردم خودشون می بینند و حرف های دو طرف رو می شنوند و پاسخ های طرفین رو هم. اون وقت خودشون می فهمند این برنامه بدرد سینمای کشور می خوره یا نه. و اینکه منتقدی چون فراستی وزن سخنانش تا چه اندازه ست. این نامه نوشتن ها و توییت کردن ها چه میدونم امثالهم هیچ فایده ای که ندارد بماند هیچی به این سینما هم اضافه نخواهد کرد.
چندسال پیش هم مرحوم سلحشور ازفساد در سینما گفت اما به او تاختند، تحریمش کردند، برایش پاپوش ساختند و هزاران انگ به او زدند. اما بعد از مدتی قربانیان همان فساد، افشاگریها کردند که گفتند که چه ها بر سرشان آمده. حالا هم همان داستان تکرار شده است. با تمام احترامی که به آقای پرستویی قائلم، باید بگویم که ایشان باید مواظب باشند تا تحت تاثیر جوسازی مافیای قدرت و ثروت و فساد حاکم بر سینما قرار نگیرند. والسلام
آقای پرستویی! از این به بعد قبل از اظهار نظر و اتخاذ موضع، از بزرگانی چون آقایان کبوتری، کلاغی، عقابی، لک لکی و حتی گنجشکی مشورت بگیرید! اگرچه هدفم از جمله قبل فقط مزاح بود ولی دقیقا از سبک نگارش شما اقتباس شده که به جای نقد سخنان طرف مقابل و ارائه دلیل، به استهزاء و توهین به طرف مقابلتان پرداخته اید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی