بازدید 10246

طهران قدیم رادرتورهای«هاپ آن هاپ آف»ببینید

کد خبر: ۶۶۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 15 February 2017
معاون گردشگری استان تهران از راه اندازی تورهای هاپ آن هاپ آف (Hop on Hop off ) در مسیرهای نوستالژیک (طهران قدیم) با به‌کارگیری اتوبوس‌های ویژه گردشگری خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی رفیعی در تشریح برنامه‌های مهم گردشگری پایتخت برای روزهای پایانی سال اظهار داشت: در مقایسه با تمامی جوانب و اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف رخ داده است، در حوزه گردشگران داخلی در تهران بین 12 تا 15 درصد رشد داشتیم، بنابراین در حوزه گردشگری داخلی نیز ما بر اساس دو نگاه داریم عمل می‌کنیم، یک - برای شهروندان تهرانی و دو - برای سایر هموطنان ایرانی که حتی به صورت ترانزیت از مقصد شهر تهران عبوری حرکت می‌کنند که برای آنها نیز برنامه ریزی کردیم.

طهرانگردی با تورهای (Hop on Hop off )

وی ادامه داد: شاید یکی از بزرگترین اتفاقاتی که دارد در شهر تهران اتفاق می‌افتد راه اندازی تورهای دائمی گردشگری شهر تهران است. مثلاً برنامه ریزی‌هایی انجام شده و موافقت‌های اولیه نهادهای ذیربط گرفته شده تا محل ایستگاه‌ها تعیین شده جهت اتوبوس‌های دو طبقه ای ویژه گردشگری شهر راه اندازی شود تا تورهای هاپ آن هاپ آف (Hop on Hop off ) که در همه دنیا نیز وجود دارد در تهران نیز محقق شود، که با همکاری بخش خصوصی این اتوبوس‌ها خریداری شده است.

معاون گردشگری استان تهران ادامه داد: یک دستگاه از این اتوبوس‌ها در حال حاضر خرید خارجی شده است ولی در راستای اقتصاد مقاومتی داریم با کارخانجات داخلی رایزنی می‌کنیم که بتوانیم تا پایان سال 5 یا 6 دستگاه از این اتوبوس‌ها را صرفاً در راستای راه اندازی تور دائمی گردشگری شهر تهران محقق کنیم.

راهنمای گردشگری مسلط به چند زبان به همراه راهنمای گردشگری مجازی

رفیعی در توضیح تورهای دائمی گردشگری در تهران عنوان کرد: الان شاید تورها بر اساس سلیقه و تعریفی که در تورهای گردشگری است جذب مخاطب و برگزار می‌شود، اما این دائمی یعنی تمامی هفت روز هفته در یک مسیر دائمی اتوبوس‌ها با امکاناتی چون لیدر مسلط به چندین زبان و همچنین لیدر مجازی که بتوان راهنمایی‌ها را با هدفون گوش داد در مسیر گردشگری حرکت کرده و می‌توانند در یک ایستگاه پیاده شوند و با همان بلیط در اتوبوس بعد که 20 دقیقه یا نیم ساعت بعد می‌آید مجدد سوار شوند، همچنین بلیط‌ هایی نیز که فروخته می‌شود بین 24 تا 72 ساعت اعتبار دارد یعنی شما می‌توانید برای این تورها برنامه‌ریزی کنید.

معاون گردشگری استان تهران درباره استفاده از این تورها برای گردشگران خارجی و همچنین هموطنان توضیح داد: بله - بنابراین حتی به زبان‌های مختلف نیز موضوعات گردشگری در مسیرها از جمله موارد فرهنگی و تاریخی با موضوعات شهر تهران مشاهده می‌کنند، ترجمه می‌شود و افراد در ایستگاه‌های آثارهای تاریخی برای بازدید پیاده شده و می‌توانند سوغات و صنایع دستی خریداری کنند.

رفیعی درباره چگونگی ثبت نام در این تورهای گردشگری تهران نیز خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های اطلاع رسانی که در شهر تهران با کمک شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود و سایت دائمی این نهاد و در مبادی ورودی به استان تهران از جمله فرودگاه، راه آهن و پایانه‌ها، این کار شروع خواهد شد، همچنین در هتل‌های شهر تهران نیز  میزهای گردشگری راه اندازی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار