بازدید 2278
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

اصلاح طلبان به دنبال ورود زنان و جوانان به شورا /نظر توکلی درباره طرح «آشتی ملی»/ در خواست برای تغییر نام یک حوزه انتخابیه

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 14 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

3رکن اساسی مدنظر اصلا‌ح‌طلبان برای «وحدت ملی»
 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه تمامی اقداماتی که در کشور پیرامون وحدت و انسجام ملی صورت می‎گیرد باید در چارچوب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور باشد وگرنه هیچ اعتباری ندارد، گفت: دفاع از رهبری، ولایت فقیه و قانون اساسی سه رکن طرح «وحدت ملی» است.
«الیاس حضرتی» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره طرح وحدت ملی که از سوی برخی از جریانات و چهره‌های سیاسی مطرح شده است، اظهارکرد: همانطور که در نهضت انقلاب اسلامی همه جریانات و چهره‌های سیاسی کشور دوشادوش یکدیگر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند این خط و جریان بدون شک باید در شرایط فعلی کشور نیز مدنظر قرار گیرد تا ما بتوانیم یک انسجام و وحدت عملی و عینی را در کشور ایجاد کنیم.
وی افزود: چهره‌های وشخصیت‌های برجسته نظام باید اختلاف سلیقه‌ها و اختلافات جزئی را کنار بگذارند و در حراست و حفاظت از اصل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دفاع جانانه از مقام معظم رهبری،ولایت فقیه و قانون اساسی و مردم بدون شک مهم‌ترین معیارهایی است که در پیشبرد طرح وحدت ملی تاثیر بسزایی دارد و نباید از آن غافل شد، این مساله را اصلاح طلبان به طور جدی دنبال می‌کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: تمامی اقداماتی که در کشور پیرامون وحدت و انسجام ملی صورت می‎گیرد باید در چارچوب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور باشد وگرنه هیچ اعتباری ندارد.
حضرتی تاکید کرد: بهتر است در آستانه انتخابات همه جریانات سیاسی با حفظ رقابت‎های درون گروهی در جهت اعتلای و حفظ اقتدار کشور در کنار هم باشند و اختلافات و مسائل جزئی را در عرصه سیاسی کشور مطرح نکنند.
وی تصریح کرد: همه شرایط و بسترهای لازم در کشور باید پیرامون اجرای طرح وحدت ملی در آستانه انتخابات ایجاد شود تا ما شاهد برگزاری انتخاباتی پرشکوه با حضور حداکثری مردم به مانند سال‌های گذشته باشیم.
نماینده مردم تهران اظهارکرد: وجود رقابت میان جریانات سیاسی در عرصه انتخابات امری طبیعی است ولی بدون شک این فضای رقابتی نباید در راستای ایجاد اختلاف در عرصه سیاسی کشور و وحدت مردم و مسئولان لطمه وارد کند.
عضو حزب اعتماد ملی اظهارکرد: با توجه به گسترش روزافزون تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های گذشته حفظ وحدت میان تمام جریانات سیاسی امری ضروری و لازم است و باید آن را حفظ کرد.
حضرتی تصریح کرد: تنها چیزی که می‎تواند ایران را در مقابله با تهدیدات دشمنان بیمه کند حفظ وحدت و انسجام داخلی است که باید مدنظر همه مسئولان و جریانات سیاسی قرار گیرد و آنها براین اساس حرکت و مشی فکری خود را اجرایی کنند تا بتواند در جهت تحقق مطالبات مردم به بهترین شکل ممکن وارد عمل شوند.

سرلشگر فیروزآبادی: جریان‌های سیاسی نباید ائتلاف کنند

سرلشکر حسن فیروزآبادی ، در مورد ضرورت وجود اتحاد ملی و آشتی ملی گفت: به نظر من الان هم اتحاد ملی و آشتی ملی وجود دارد و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن نشانه همین مساله بود.
وی افزود: بین جریان‌های سیاسی نباید ائتلاف شود، جریان‌های سیاسی محل مباحثه است باید باهم بحث کنند تا بهترین حرف از دل این بحث‌ها بیرون بیاید. اگر بخواهند همه یک حرف بزنند و همه آن را تایید کنند، فضا مانند مرداب می‌شود که مرداب به دلیل سکون می‌گندد.

سهمیه‌ها در لیست شورای شهر اصلاح طلبان نهایی شد

حسین کمالی رییس کمیته سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره سهمیه هر یک از اقشار در لیست انتخاباتی شورای شهر اظهار داشت: سهمیه‌ها مشخص و ابلاغ‌شده است.
وی افزود: 30 درصد از لیست مختص بانوان، 30 درصد سهمیه جوانان است که با توجه به این نکته که و 10 درصد ترکیب جوانان و بانوان باهم همپوشانی دارند بنابراین مجموع سهمیه بانوان و جوانان 50 درصد است. 
کمالی در پاسخ به این پرسش که 50 درصد باقیمانده از لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان نیز به چه شکلی تقسیم‌شده است، گفت: 50 درصد باقیمانده را، افراد پذیرفته‌شده توسط فرم شاخص‌ها و راهبردها تشکیل می‌دهند که دارای تخصص لازم باشند.
یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان پیش از این به خبرنگار فارس گفته بود که آخرین پیشنهاد‌ها برای تدوین لیست اصلاح‌طلبان در شورای شهر 30 درصد سهمیه به جوانان، 30 درصد سهمیه به بانوان و 40 درصد نیز متعلق به اعضای فعال شورای فعلی شهر است.
وی خاطرنشان کرد: همه پیشنهاد‌ها در کمیته راهبردی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح خواهد شد و سهمیه بانوان، جوانان و اعضای فعلی شورای شهر بر عهده این کمیته خواهد بود. چراکه بر اساس فرم شاخص‌ها و راهبردها ترکیب اولیه مشخص خواهد شد.

خروج از رکود از اهداف تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» است

سیدعلی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: این جبهه مردمی براساس ضرورت‌های اجتماعی، سیاسی و انقلابی شکل‌گرفته است.
وی افزود: در شرایط فعلی احساس می‌شود که ما در حوزه‌های اجرایی و در قلمرو سایر دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی نیاز به تقویت روحیه انقلابی‌گری داریم.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه عنصر انقلابی‌‌گری و اهتمام به شعائر اوائل انقلاب، یک ضرورت انقلاب تلقی می‌شود، گفت: برخی از شعارهای انقلاب اسلامی در برخی از نهادهای حکومتی یا کم‌رنگ شده و یا با شعائر انقلاب زاویه پیداکرده‌اند، لذا این جبهه رسالت خود را تقویت روحیه انقلابی‌گری می‌داند.
ادیانی‌راد تصریح کرد: توجه به شعائر، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تقویت و عملیاتی ساختن و همچنین نهادینه‌سازی روحیه انقلابی‌گری از ضرورت‌ها و اهداف شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.
وی درباره اولویت‌های اقتصادی شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: توجه به ایجاد اشتغال، برون رفت از رکود اقتصادی و همچنین رفع مشکلات کلان اقتصادی از جمله اهداف شکل‌گیری این جبهه در عرصه‌ اقتصادی است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس افزود: توجه به ظرفیت‌های درون کشور و بهره‌وری درست از ظرفیت‌های مردم در عرصه ملی و مقاوم‌سازی اقتصاد درون کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف اقتصادی شکل‌گیری این جبهه است. 
 ادیانی‌راد با اشاره به ضرورت‌های اجتماعی شکل‌گیری این جبهه، اظهار داشت: کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کشور از ضروریات به‌ حساب می‌آید.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: باید همه نیروهای انقلاب، دلسوزان و علاقمندان انقلاب اسلامی در یک مجموعه تمرکز کنند تا دغدغه اصلی مردم در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی را پیگیری و به کمک مردم و انقلاب اسلامی بیایند.


شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، در قانون انتخابات شوراها دیده شده است

احمد سالک کاشانی ، در خصوص شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی، اظهار داشت: ما با هرگونه شفاف سازی در استفاده از بیت‌المال در دنیای اطراف و جامعه موافق هستیم و مشکلی برای شفافیت منابع مالی در انتخابات وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موضوع شفاف سازی هزینه‌های انتخابات مشخص شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات شوراها که اخیرا در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، ادامه داد: مطابق قانون هر یک از کاندیدا‌های انتخابات شوراها باید هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سالک کاشانی با بیان اینکه در این زمینه بحث‌های لازم انجام شده است، متذکر شد: امیدواریم به این قوانین عمل شود زیرا بخش مهم این موضوع عمل به قوانین است.

وی در خصوص اینکه سخنگوی شورای نگهبان  اعلام کرده به گزارش‌های رسیده از تخلفات در مسائل مالی انتخابات ورود پیدا می‌کند، افزود: از چندید دستگاه استعلام می‌شود و گزارشات مردمی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما گزارش‌ها ممکن است دارای مشکلاتی باشند که شورای نگهبان باید دقت کند.


قانون درباره نام حوزه انتخابیه ری و تجریش در شورای شهر تصحیح شود

نمایندگان مردم تهران مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار اجرای قانون در خصوص تصحیح نام حوزه انتخابیه ری و تجریش در شورای شهر شدند.
به گزارش ایسنا، در نامه نمایندگان تهران خطاب به وزیر کشور آمده است:
«جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور
سلام علیکم؛
احتراماً همانطوری که مستحضرید به استناد اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور رفاهی در هر روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان شورایی به نام شورای روستا، بخش، شهر، شهرستان و مجلس تشکیل می‌شود که اعضای این شورا را مردم همان محل انتخاب می‌کنند. این اصل هم اکنون در کلیه مناطق کشور به جز شهر ری و تجریش اجرا شده است. در تاریخ 27 فروردین 92، نمایندگان محترم مجلس با توجه به قرابت فرهنگی، اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی شهرهای ری، تهران و تجریش در قالب طرح، تبصره‌ای با مفاد «در محدوده شهری تهران، ری و تجریش، فقط یک شورای اسلامی تشکیل می‌شود» به ذیل ماده 12 قانون شوراها اضافه نمودند.
اکنون بیش از سه سال است که این قانون ابلاغ شده است و جنابعالی نیز طی نامه شماره 40777 مورخ 1 تیر 94، معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور طی نامه شماره 150537 مورخ 11 بهمن 94 و استاندار محترم تهران نیز طی نامه‌ای بر اجرای این قانون تأکید نموده‌اید.
خواهشمند است با توجه به مطالبات مردم شهرهای ری و تجریش از نمایندگان منتخب خود به هنگام حضور در حوزه‌های انتخابیه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شورای این دو شهر، دستور فرمائید علت عدم اجرای قانون و اضافه نشدن نام شهرهای ری و تجریش به ادامه نام شورای شهر را به دفتر مجمع نمایندگان مردم شریف شهرستان‌های تهران،‌ ری، شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس ارسال نمایند تا از طریق مجلس اقدام مقتضی در خصوص تأمین حقوق مردم این دو شهر صورت گیرد.
ضمناً برای رفع ابهام و در جهت صیانت از حقوق قانونی مردم شهرهای ری و تجریش دستور فرمایید با توجه به اینکه به استناد تبصره ذیل ماده 12 حوزه انتخابیه شورای اسلامی تهران،‌ ری و تجریش با هم ادغام شده است و در قالب یک حوزه انتخابیه انتخابات آن برگزار می‌شود همانند انتخابات مجلس در آگهی انتخابات این دوره شورا از عنوان کامل حوزه انتخابیه تهران،‌ ری و تجریش استفاده شود تا ابهامات موجود کامل برطرف و اعتماد مردم جلب شود.»

نظر توکلی درباره طرح «آشتی ملی»

حل اختلافات و تنازعات سیاسی، از مهمترین مسائلی است که باعث ایجاد وحدت در کشور می‌شود؛ هرچند رقابت سیاسی بین جناح‌ها و گروه‌ها باید به بهترین شکل ممکن باشد تا مردم‌سالاری عینیت پیدا کند، از آنجا که مبنای نظام اسلامی ایران در این مقوله توجه به مسأله مردم سالاری دینی است، لذا باید در عین رقابت به اصول و مبانی اخلاقی و دینی نیز پایبند بود.
به گزارش «تابناک»؛ با توجه به اینکه به تازگی برخی گروه‌های سیاسی به ویژه اصلاح طلبان، خواهان برقراری وحدت و آشتی ملی شده اند، لذا برای بررسی این موضوع در گفت: وگوهای جداگانه، دیدگاه‌های برخی سیاسیون اصولگرا و اصلاح طلب را جویا شده ایم.
در این نوشتار، گفت و گوی کوتاهی با «احمد توکلی» ـ. که چند باری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری در قامت کاندیدا حاضر شده و البته جدای از ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس چند و چند دوره سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد ـ. درباره مسأله وحدت و آشتی ملی انجام داده ایم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: در آستانه انتخابات، باید تنازع و اختلافات سیاسی را از فضای سیاسی کشور دور کرد.
احمدتوکلی در گفت: وگو با خبرنگار «تابناک» درباره طرح وحدت و آشتی ملی که از سوی برخی جریانات و چهره‌های سیاسی مطرح شده است، اظهار کرد: بی گمان، ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور در آستانه انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراها، ضروری است.
وی تأکید کرد: بدون شک، ایجاد وحدت ملی در کشور، تن‌ها به پشتوانه تبعیت از فرمایش‌های مقام معظم رهبری و اصول نظام جمهوری اسلامی در کشورمان شکل می‌گیرد و باید بنا بر آن، اقدامات لازم را انجام داد.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مردم و مسئولان ما به خوبی می‎دانند که تنازع جناح‌ها چه بلایی بر سر جامعه آورده است، از این روی، بدون شک باید کاری کرد تا این اختلافات از فضای سیاسی کشور دور شود.
توکلی تصریح کرد: جریانات سیاسی باید به گونه‌ای در فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات گام بردارند که وحدت ملی و انسجام درونی به بهترین شکل ممکن حل شود و رقابت‌های سیاسی، سبب افزایش اختلافات در کشور نشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یک انتخابات خوب و کامل در یک کشور زمانی برگزار می‌شود و به سرانجام می‌رسد که همه اصول یک نظام برای تحقق وحدت عملی و عینی در جامعه شکل بگیرد؛ از این روی، جریانات سیاسی بر اساس این ملاک باید در راستای جذب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی وارد عمل شوند.

بادامچیان: امیدواریم میرسلیم مظهر وحدت همه نیروهای انقلاب اسلامی باشد
اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، با اشاره به نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اظهار داشت: به نظرمان از میان افراد مطرح، مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی بر بقیه ارجح است.
وی افزود: امیدواریم که همه اصولگرایان به آقای میرسلیم که برخواسته از حزبی با نیم قرن سابقه و شخصیتی پاک، سالم و رجایی گونه است، برسند. امیدواریم آقای میرسلیم مظهر وحدت همه نیروهای انقلاب اسلامی باشد.
بادامچیان با اشاره به رویکرد حزب متبوعش در قبال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: سیاست حزب موتلفه اسلامی، همراهی با هرگونه وحدت و همگرایی در میان اصولگرایان است.
وی ادامه داد: با این وجود، پیوستن حزب موتلفه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیاز به بررسی های لازم دارد؛ طبعا ما یک حزب هستیم و باید نظر اعضای شورای مرکزی خود را در این باره اخذ کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: به دلیل اینکه می خواهیم سرمایه حزب خود را در اختیار بگذاریم، باید محاسبه کامل را در این زمینه داشته باشیم.
گفتنی است روز یکشنبه جبهه پیروان خط امام و رهبری متشکل از ۱۸ حزب و گروه سیاسی از جمله حزب موتلفه اسلامی، با صدور بیانیه ای رسما حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد.

حمایت رسمی «جمعیت ایثارگران » از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

به گزارش تابناک، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
میهن اسلامی عزیزمان در تحقق فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی و ثمردادن مکتب مبتنی بر آموزه های امام‌خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله) قرار گرفته است.
از یک¬سو سیاست لبخند و کرنش برخی به استکبار برای همه و به وضوح ثابت کرد که منظور و برداشت دولت آمریکا از معامله، گرفتن همه چیز و تحقیر طرف مقابل است و برای حل مشکلات کشور باید بجای تکیه بر خارجی‌ها، به نیروهای مستعد و توانای داخلی اعتماد و تکیه کرد.
از سوی دیگر بی‌تدبیری‌های پی در پی، فشار معیشتی بر آحاد طبقه متوسط و محروم جامعه را به شدت افزایش داده است. تجربه این چند سال نشان داد پیشرفت، از مسیر «اقدام انقلابی» و «تکیه بر آحاد مردم» بدست می‌آید و هرجا «روحیه انقلابی» و «تکیه بر مردم»، کنار گذاشته شده، حاصل، تحقیرملی و حداقل،‌ عقب نگهداشتن کشور بوده است و قطعا دستاوردهای عظیم ملت ایران ناشی از روحیه انقلابی، تکیه بر مردم، اعتقاد به ارزشهای دینی و وحدت ملت در تبعیت از رهبری است و کاستی ها ناشی از فاصله گرفتن از این اصول بنیادین است.
در ادامه این بیانیه آمده است: بیش از سه سال است که اقتصادانان منصف و خیرخواه به دولت نصیحت می کنند که مشکل اصلی، ناشی از عملکرد بد بانکها و ادارت دولتی، مدیران ناکارامد و خسته و بی توجهی به ظرفیت عظیم مردمی است و دولت همت کند تا کارآفرینان ایرانی را از مشکلات اداری و مقررات دست و پاگیر کسب وکار نجات دهد، اما دولت، همه امیدش را به نتایج مذاکرات و دوران به اصطلاح پسابرجام دوخته بود و تصور می کرد با رفع تحریمها، همه مشکلات از آب خوردن وآلودگی هوا تا بیکاری جوانان حل و فتح الفتوح حاصل خواهد شد. این خوش خیالی، سه سال و نیم کشور را در بی عملی قرار داد و عمق مشکلات و بیماریهای اقتصادی را حادتر کرد.
در این بیانیه تصریح شده است: بی‌تدبیری و بی‌عملی این سال‌ها، با پدیده تلخ و بسیارخطرناک پیوند ثروت و قدرت همراه شده است. امروز در شرایطی قرار داریم که برخی مسئولان، ثروتهای هزار میلیاردی اندوخته و شرکتهایشان را بنام همسرو فرزندان خویش کرده اند و با وقاحت هرچه تمام تر تلاش دارند مقررات و قیمتها را به ضرر عموم مردم و به نفع کسب و کار شخصی خود تغییر دهند.
در ادامه این بیانیه آمده: در دورانی به سر می بریم که برخی مدیران بی لیاقت و بدعمل، برداشت ناعادلانه حقوقهای چند ده میلیونی و پاداشهای چندصد میلیون تومانی از بیت المال را سهم خود از سفره انقلاب می نامند و خود را ذخیره انقلاب می خوانند و در شرایطی که کثیری از مردم بخاطر بی عملی و بدعملی آنها در تنگنای سخت معیشتی ناشی از حقوق های عقب افتاده یا شغلهای از دست رفته می سازند و می سوزند، این پُرروها در فیشهای نجومی و ظالمانه برای خود، حق اوقات فراغت اولاد در نظر می گیرند.
این بیانیه می افزاید: امروز در وضعیتی به سر می¬بریم که اشرافی¬گری، مانور تجمل و کاخ¬نشینی برخی صاحبان قدرت و ثروت از محل بیت المال، دره های فقر و محرومیت را عمیق تر و نسل جوان را از داشتن حداقلهای زندگی سالم محروم و ناامید کرده است.
در ادامه این بیانیه امده: با کسانی طرف هستیم که بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را نمی دهند اما برای خرید خودروی شخصی وام می پردازد، برای پرداخت وام ازدواج، شرایط سخت و صف های طولانی تعیین می کنند اما به سفارش شده¬ها و نورچشمی¬ها وام های میلیاردی فوری پرداخت می کنند. بجای پرداختن به مطالبات و نیازهای واقعی جوانان مستعد و پرتوان کشور، مسایل فرعی و حاشیه¬ای را بزرگ و دوقطبی های کاذب و توخالی درست می کنند.
این بیانیه تصریح شده: در شرایطی هستیم که عده ای با دشمن خارجی با لبخند و کرنش ولی با ایرانی دلسوز میهن، با عصبانیت و درشتی برخورد می کنند. فرصتهای تاریخی کشور را می سوزانند و حتی جرات اعتراف به اشتباه در برابر ملت را ندارند.
در این بیانیه تاکید شده است: دانشمندان توانای ایرانی را تحقیر می کنند و حق شان را نمی پردازند اما برای خرید کالا و فناوری خارجی، تحقیر را افتخار می دانند و مطالبات کلان شان را پیش پیش می پردازند. کمر تولیدکننده داخلی را با انواع تصمیمهای نادرست می شکنند و برای ورود کالاهای خارجی فرش قرمز پهن می کنند و بازارهای ایران را در اختیار آنها می گذارند. کارگر ایرانی را بیکار می کنند و فرصتهای شغلی ناشی از بازار ایران را در اختیار کارگران چین و ترکیه و اخیرا اروپایی قرار می دهند.
این بیانیه می افزاید: این همه بی تدبیری و ناکارامدی و حقارت، نتیجه دور شدن تدریجی از ارزشها و روحیه انقلابی است. این همه ضعف و رکود و بیکاری و فشارمعیشت، در شان و حق این ملت صبور نیست و چاره کار، پالایش اساسی مسئولیتهای کشور از فاسدان و هرزگان و اشراف نوکیسه و اعتماد و اتکا به توانایی های داخلی و اصلاحات واقعی اقتصاد ایران برای تسهیل سرمایه¬گذاری، ارتقای تولید و ایجاد اشتغال است.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، همه ملت ایران، گروه های مرجع، تشکلها و دلسوزان انقلاب و میهن اسلامی را به حرکت تحولخواهانه و مردمی برای پایان دادن به این همه بی تدبیری و فساد فرا می¬خواند و اعتقاد دارد، نجات کشور از مدیران پرادعا، پرخرج، فاسد، اشرافی و بی کفایت؛ جهادی مقدس و مبارزه ای بدون تبعیض با فساد در هر لباس و مقامی می طلبد و و به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا و از حساب کشی معاف شود. تنبلها و خسته ها و مدیران اشرافی و مرفه بی درد، اگر پاکدست بوده اند، به مرخصی و استراحت بروند و اگر خدای نکرده فاسد بوده اند، بدون ملاحظه جناح و لباس و سابقه؛ به محکمه سپرده شوند.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور استقبال می کند و خود و خواهران و برادران خود در این حرکت جدید را به تقوای الهی، اتحاد، توجه به نیازهای واقعی مردم و به وی‍ژه طبقات مستضعف، فرا می خواند. شفافیت، پاسخگویی، صراحت و کنارگذاشتن رودربایستی با هر متهم به فساد و کج دستی در استفاده از بیت المال و داشتن برنامه های روشن و عملی برای پایان دادن به رکود، تحرک کسب وکارها، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت عمومی، توقع مردم فداکار و صبور از حرکت اصلاح طلبانه برای پایان دادن به مدیران ناکارآمد، اشرافی و مردم گریز، پرخرج، پرمدعا و بی عمل است و طبیعی است این حمایت و پشتیبانی مشروط به پایبندی به اصول و مبانی ارزشی اعلام شده است و منتظر عمل انقلابی آنهاست تا ان شا الله امید ایجاد شده شکوفا و محقق شود و این جهاد مقدس که دل دوستان را شاد و دشمنان ملت را به وحشت انداخته، با صبر و مقاومت به ثمر بنشیند.
در پایان این بیانیه آمده: تجربه نشان داده است این ملت نجیب و شریف، اگر صداقت و انصاف ببیند، برای فداکاری و ایثار در حق کشور و همنوع خود، از هیچ کاری دریغ نمی کند و اگر بخواهد، می تواند. امروز وقت آن است تا نخبگان متخصص، پاکدست و فداکار به میدان بیایند تا کشورمان را از ناکارآمدی و سوءتدبیرها نجات دهیم و برای پیشرفت اقتصادی و احیای تولیدملی و اشتغال گام برداریم و به مطالبات به حق مردم، پاسخ عملی و واقعی دهیم.
والعاقبه للمتقین
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
بهمن‌ماه 1395

ایده تشکیل جبهه مردمی بی‌سابقه بود

سید محمد حسینی رئیس کمیته هنرمندان جبهه مردمی  با بیان اینکه مقدمات برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فراهم شده است، اظهار داشت: پس از اعلام موجودیت جبهه توسط هیئت موسس، در اولین گام نمایندگان بالغ بر ۲۵ قشر در تهران و نمایندگان مراکز استان و شهرستان‌ها که جمعا حدود ۲۵۰۰ نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی می‌شوند، انتخاب شدند.
رئیس کمیته هنرمندان جبهه مردمی تصریح کرد: از آنجایی که افراد متعددی در مظان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری هستند و برخی هم نامزدی خود را اعلام کرده‌اند، قرار است در این مجمع در وهله اول گزینه‌ها به حدود ۱۰ نفر تقلیل یابند و طی فرایندی از جمله بررسی میدانی و نظرسنجی این تعداد به ۵ نفر برسند و در نهایت جبهه کاندیدای واحد خود را به مردم معرفی کند.
حسینی با تاکید بر اینکه ایده تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب بی‌سابقه بود، اظهار داشت: در گذشته و پیش از تشکیل جبهه مردمی، معمولا سران احزاب و تشکل‌های سیاسی در ارتباط با امور انتخابات و گزینه نهایی تصمیم‌گیری می‌کردند و بعد به نیروهای زیر مجموعه ابلاغ می‌کردند که حمایت کنند.
وی افزود: این تصمیم‌گیری از بالا در مواردی با اقبال بدنه و همراهی آنان مواجه نمی‌شد و در نتیجه توفیقی بدست نمی‌آمد، اما با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نظرات بدنه اجتماعی تا دورترین نقاط کشور در تصمیمات لحاظ می‌شود و پشتوانه قوی‌تری را به همراه خواهد داشت و چون با واقع‌نگری تصمیم‌گیری می‌شود، احتمال موفقیت به مراتب بیشتر است.
سخنگوی جبهه یکتا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه یکتا گزینه‌های ریاست جمهوری خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی کرده است‌، خاطر نشان کرد: جبهه یکتا گزینه‌های خود را مشخص کرده است و همچون دیگر احزاب و تشکل‌‌ها در موعد مقرر به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی می‌کند تا در معرض آرای حاضران در مجمع ملی قرار گیرند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی