بازدید 5321

تحرکات متفاوت در بازار سکه آتی

در دومین روز هفته، فضای بازار ارز آرام و حجم کم بود و معاملات نقدی شرایط متفاوتی برای بازار آتی سکه در بورس کالا را رقم زد؛ به طوری از پنج سر رسید بازار آتی چهار سر رسید صعودی و یک سر رسید نزولی شد.
کد خبر: ۶۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 13 February 2017
در دومین روز هفته، فضای بازار ارز آرام و حجم کم بود و معاملات نقدی شرایط متفاوتی برای بازار آتی سکه در بورس کالا را رقم زد؛ به طوری از پنج سر رسید بازار آتی چهار سر رسید صعودی و یک سر رسید نزولی شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان، افزایش 0.07 درصدی را تجربه کرد. ازسویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رشد 0.06 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.18 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان معامله و رشد 0.05 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد و افزایش 0.08 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

افزایش تحرکات و فعالیت معامله‌گران در بازار سکه موجب شد که روز یکشنبه سکه تمام بهارآزادی در مسیر افزایشی قرار گرفته و بار دیگر وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. سکه تمام بهار آزادی که در اولین روز هفته با ۲ هزار تومان کاهش تا کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان پایین رفته بود، روز یکشنبه ۳ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید. کارشناسان علت افزایش خرید معامله‌گران سکه را خوشبینی آنها نسبت به روند اونس در بازارهای جهانی هفته جاری عنوان کردند. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۳۹ و ۳۴۲ هزار تومان داد و ستد شد.

معاملات آپشن

دیروز ۱۲۵ قرارداد اختیار خرید و ۵۲ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. در قرارداد اختیار خرید سکه که در دو نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۴ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵هزار تومان ۱۲۵ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در پنج نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۰ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۳۶ قرارداد به ثبت رسید. همچنین جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه به ۴۶۴ قرارداد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی