بازدید 12033
افشاگری علی معلم و افخمی در هفت؛

شش، هفت بار در سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده است / روی صحنه اختتامیه بودم که برنده سیمرغ ها را عوض کردند / پنج عضو هیأت داوران تابعیت کانادایی و آمریکایی دارند!

علی معلم تهیه کننده و روزنامه نگار سینمایی با حضور در برنامه «هفت»، افشاگری های تازه ای کرد و با تأکید بر اینکه می تواند مستند ثابات کند که پنج، شش بار در سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده، از فضای آلوده هیأت داوران در دوره های مختلف گفت و در عین حال تأکید کرد، این مشکلات لزوماً به شخص خاصی مربوط نمی شود، بلکه مشکل از مکانیزم های برگزاری جشنواره فیلم فجر است.
کد خبر: ۶۶۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 08 February 2017
شش، هفت بار در سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده است / روی صحنه اختتامیه بودم که برنده سیمرغ ها را عوض کردند / پنج عضو هیات داوران تابعیت کانادایی و آمریکایی دارند!
علی معلم تهیه کننده و روزنامه نگار سینمایی با حضور در برنامه «هفت»، افشاگری های تازه ای کرد و با تأکید بر اینکه می تواند مستند ثابات کند که پنج، شش بار در سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده، از فضای آلوده هیأت داوران در دوره های مختلف گفت و در عین حال تأکید کرد، این مشکلات لزوماً به شخص خاصی مربوط نمی شود، بلکه مشکل از مکانیزم های برگزاری جشنواره فیلم فجر است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از حواشی پدید آمده به واسطه عدم کاندیداتوری برخی فیلم ها و ادعای برخی فیلمسازان مبنی بر اینکه نامزدهای برخی بخش ها در این بخش ها حرف جدی برای گفتن نداشته اند، بهروز افخمی در برنامه «هفت»، سراغ این سوژه رفت و در همین ارتباط با علی معلم روزنامه نگار و تهیه کننده سینما ـ که سابقه داوری و اجرای جشنواره را دارد ـ گفت و گو کرد؛ گفت و گویی که جنجالی تر از حد انتظار بود.
 
علی معلم در بخشی از اظهاراتش گفت: این وضعیت نابسامان ساختاری جشنواره است که هر سال همه کسانی که جایزه می گیرند و جایزه نمی گیرند ناراحت اند. کسی که تشویق می شود به همان اندازه نگران و مضطر است که کسی که تشویق نشده است. باید تصمیم بگیرم که جشنواره سال آینده یا تعطیل شود و یا از همین امروز یک تصمیم بالادستی در سطح کلان دولت مطرح شود. چون دوستانی که در وزارت ارشاد هستند، تازه کار هستند و بعید می دانم وزیر جدید با جشنواره فجر آشنایی داشته باشد!
 
شش، هفت بار در سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده است / روی صحنه اختتامیه بودم که برنده سیمرغ ها را عوض کردند
 
او در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه یک بار مجری اختتامیه بوده و یکباره متوجه می شود روی صحنه برنده را تغییر داده اند، گفت: یک بار در جشنواره فجر روی سن برنده را تغییر دادند. درمورد صدا و موسیقی بود که همان جا تصمیم می گرفتند، مثلا این بچه پرو است یا در کنفرانسش این حرف را زده است. ما انتقام جو، ریاکار، بی تعریف و غیرمهربان شده ایم!

معلم با اشاره به اعتراض شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به اظهارات قبلی اش در برنامه هفت مبنی بر تقلب در دوره های پیشین انتخاب بهترین فیلم با رأی مردمی، تأکید کرد که بارها این اتفاق افتاده و گفت: لااقل شش، هفت بار در رأی گیری سیمرغ بلورین آرای مردم تقلب شده است. اینها را من به چشم خودم دیده ام و وقتی آقای شاهسواری اعتراض کرد، به ایشان گفتم مشکلی ندارد، من می آیم و با جزئیات و مستند همه این موارد را در یک مصاحبه می گویم.
 
در بخش بعد که فراستی و قطبی زاده در مقام دو منتقد ظاهر شدند، بین افخمی و فراستی دیالوگی رد و بدل شد، مبنی بر اینکه با توجه به برخورداری 5 عضو هیأت داوران از تابعیت دوگانه، فیلم «ماجرای نیمروز» که درباره منافقین است، به اندازه کافی دیده نشده و احتمالاً جایزه های اصلی را دریافت نخواهد کرد، چرا که این ترکیب داوران می خواهند در خارج از ایران زندگی کنند و از ترس اینکه زندگی شان در کانادا و آمریکا مختل نشود، به «ماجرای نیمروز» جایزه نمی دهند.
 
در بخشی از این رالی کلامی میان فراستی و افخمی، فراستی مدعی شد: «یکی از داوران که در خارج هم زندگی می‌کند از من پرسید کدام فیلم خوب است و من گفتم ماجرای نیمروز و ویلایی ها. او گفت نمی‌توانند به ماجرای نیمروز جایزه بدهند!» با این اوصاف اگر فیلم تازه محمدحسین مهدویان برنده جوایز اصلی نشود، سرنوشت داوران جشنواره توسط افخمی و فراستی مشخص شده است.
 
تعداد بازدید : 37
دانلود با کیفیت بالا 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی