بازدید 1962

شباهت های ترامپ با گورباچف

نماینده خمینی شهر در مجلس ضمن وخیم خواندن تبعات مجموعه اقدامات رئیس جمهوری جدید آمریکا،گفت: ترامپ نقش گورباچف در اتحادیه جماهیر شوروی را بازی می کند و در نهایت نظام سیاسی غرب در ایالات متحده و اتحادیه اروپایی فرومی پاشد.
کد خبر: ۶۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 07 February 2017
سید محمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دونالد ترامپ ظرف چند هفته پس از روی کارآمدن بنیان های نظام سیاسی غرب را به چالش کشیده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی  گفت: آمریکا پس از فروپاشی اتحادیه جماهیرشوروی موضوعیت جایگاه خود را بر غرب از دست داد اما تلاش کرد در سایه حمله یازده سپتامبر با ادعای جنگ علیه تروریسم القاعده  هژمونی کاخ سفید را بازسازی کند.

وی در ادامه افزود: پس از آغاز جنگ ادعایی علیه تروریسم توسط جورج بوش پسر و ادامه آن توسط باراک اواما ، اقتصاد آمریکا به دلیل توسعه حبابی به شدت تضعیف شد.

ابطحی گفت: ترامپ تلاش می کند با چالش کشیدن نظم پیشین و ارائه طرح هایی از جنس نگاه هنری کیسینجر که شرکای غرب را ملزم به پرداخت هزینه می کند ، هژمونی آمریکا را بازسازی کند.

وی تصریح کرد: رفتار امروز ترامپ با مجموعه رویکردهای گورباچف به لحاظ ساختاری دارای شباهت هایی است.

این نماینده مجلس دهم گفت: رفتارهای ترامپ در مرحله اول منجر به فروپاشی اتحادیه اروپایی و تفرقه در میان کشورهای قاره سبز خواهد شد که تنش های پیش از جنگ جهانی را به ارمغان می آورد.

وی در ادامه تشریح کرد: ترامپ سیستم اجتماعی و اقتصادی آمریکا را نیز به چالش کشیده است که این اتفاق منجر به شکل گیری گسست نژادی و ایجاداخلال در چرخه حکومتی ایالات متحده می شود که نمونه آن را در ایالت کالیفرنیا مشاهده می کنیم.

ابطحی در انتها گفت: سران کشورهای غربی برای فرار از سقوط ناچار به حذف ترامپ خواهند شد و گزینه های مختلفی نظیر ترور توسط القاعده یا داعش ، کودتای نظامی و استیضاح روی میز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی