بازدید 2011

وخامت دوباره اوضاع در شرق اوکراین

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جنگ میان نیروهای دولتی و شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین در 24 ساعت گذشته ادامه یافته و اوضاع این منطقه مجددا متشنج شده است.
کد خبر: ۶۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 01 February 2017

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جنگ میان نیروهای دولتی و شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین در 24 ساعت گذشته ادامه یافته و اوضاع این منطقه مجددا متشنج شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهرک آودیوکا واقع در اطراف شهر ماریوپل در جنوب اوکراین طی این مدت هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته و این شدیدترین حملات در شرق اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است.

در میدان استقلال کی‌یف، پایتخت اوکراین، مراسم یادبود هفت تن از سربازان اوکراینی که اخیرا در شهرک آودیوکا کشته شدند برگزار شده است.

درگیری‌های شهرک آودیوکا که در خط مقدم جبهه قرار دارد موجب قطع برق و کمبود آب برای هزاران ساکن این شهر در هوای سرد شده است.

دولت اوکراین گفته برای جلوگیری از بروز یک بحران انسانی، ساکنان شهر را به محلی امن انتقال خواهد داد. دو طرف درگیری همدیگر را به تشدید خشونت متهم کرده اند. وخامت شرایط در شرق اوکراین زمانی اتفاق می‌افتد که این کشور دوره ریاست یک ماهه خود در شورای امنیت را آغاز کرده است. شورای امنیت سازمان ملل در مورد "وخامت خطرناک اوضاع" در شرق اوکراین هشدار داده و خواستار توقف خشونت شده است.

شورای امنیت اعلام کرد، از سر گرفتن درگیری ها "تاثیری نامطلوب" بر زندگی غیرنظامیان دارد.

اعضای شورای امنیت با پخش بیانیه ای که توسط اوکراین تهیه شده خواستار بازگشت فوری حالت آتش بش شده اند. شورشیان می گویند که نخست نیروهای دولت به آنها حمله کرده اند.

متن این بیانیه باعث اعتراض روسیه، به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت نشده است. در گذشته روسیه به طور معمول با نظرات مطرح شده توسط اوکراین مخالفت می کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی