بازدید 12866
۱

همه چيز درباره بازداشت بانوي بدنساز

فضای مجازي در بين ورزشكاران محبوبيت خاصي دارد. اين روزها كمتر ورزشكاري را مي‌توان پيدا كرد كه به حضور در اين قبيل شبكه‌هاي مجازي علاقه نشان ندهد
کد خبر: ۶۵۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 25 January 2017
فضای مجازي در بين ورزشكاران محبوبيت خاصي دارد. اين روزها كمتر ورزشكاري را مي‌توان پيدا كرد كه به حضور در اين قبيل شبكه‌هاي مجازي علاقه نشان نداده و فعاليت‌هاي روزانه‌اش را در معرض ديد هوادارانش قرار ندهد. اينكه استفاده از اين شبكه‌ها تا كنون چندين بار مشكلاتي از جنس‌هاي مختلف براي ورزشكاران ايجاد كرده است، موضوعي است كه پيش از اين بارها به آن پرداخته شده است. اما اين بار انتشار يك عكس كار را به بازداشت ورزشكار خانم كشاند.
 
به گزارش قانون، فدراسيون بدنسازي بارها اعلام كرده بود كه انتشار تصاوير بانواني كه در زمينه بدنسازي فعاليت مي‌كنند، قانوني نيست و با آن‌ها برخورد خواهد شد. اين بار يك بدنساز خانم بازداشت شده، ورزشكاري كه هيچ‌كدام از مسئولان فدراسيون و ديگر بانوان بدنساز كشورمان شناختي از او ندارند و حتي نامي هم از اين ورزشكار به ميان نيامده است. در اين گزارش سعي مي‌كنيم به جزييات بيشتري از اين ماجرا بپردازيم.

از تذكر شفاهي تا ابطال كارت مربي‌گري

سخنگوي فدراسيون پرورش اندام و بدنسازي در گفت‌وگو با «قانون» مدعي شد اين بانوي بدنساز كه گويا بخش عمده فعاليت‌هايش در زمينه بدنسازي در يكي از كشورهاي خارجي انجام شده است، به دليل انتشار عكسي نيمه عريان در صفحه مجازي‌اش بازداشت شده است. رضا سلطاني‌نژاد، درباره اين اتفاق به «قانون» گفت:« چندي پيش خبري به دست ما رسيد كه در آن آمده بود يكي از بانوان رشته بدنسازي كه گويا مربي اين رشته بوده است، از سوي مراجع قانوني كشور بازداشت شده است. ما هم اطلاع دقيقي از نام و نشان اين ورزشكار در اختيار نداريم اما به نظر مي‌رسد وي در ايران حضور دائمي نداشته و در رفت و آمد بوده است. موضوع مهمي كه بايد به آن اشاره كنم، اين است كه اين ورزشكار در زمره ورزشكاران و مربيان فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام ايران نبوده و كارت مربيگري او از سوي فدراسيون صادر نشده است زيرا اگر اينطور بود، اطلاعات دقيق او را در اختيار داشتيم و نامه يا اخطاري را از مراجع قانوني دريافت كرده بوديم».
 
سخنگوي فدراسيون بدنسازي درباره انتشار برخي تصاوير بانوان ورزشكار اين رشته كه در شبكه‌هاي مجازي منتشر مي‌شود، معتقد است كه اين رخدادها حاصل فرهنگ اشتباهي است كه رايج شده است. سلطاني‌ن‍ژاد در اين باره عنوان كرد:« متاسفانه مدتي بود كه برخي از مربيان بدنسازي اقدام به انتشار تصاويري از خود در صفحه‌هاي مجازي‌شان مي‌كردند كه به هيچ عنوان در چارچوب موازين اسلامي و در شان يك بانوي ورزشكار مسلمان و ايراني نبود. البته فدراسيون از همان روزهاي ابتدايي كه‌ با اين موضوع مواجه شد، ورزشكاراني كه مرتكب اين خطا شده‌ بودند را فراخواند و تذكرات لازم را به آن‌ها داد. به اعتقاد من اين قبيل رفتارها بيش از هر چيز حاصل ناآگاهي‌ اين افراد بوده است». سلطاني‌نژاد از روند برخورد فدراسيون در ادامه چنين رفتارهايي صحبت كرد و گفت:« ما در مرحله اول با فراخواندن اين ورزشكاران به فدراسيون در حضور نماينده حراست وزارت ورزش به آن‌ها تذكر شفاهي مي‌دهيم و در صورت ادامه روندشان كميته انضباطي تشكيل خواهيم داد و در اين باره تصميم‌گيري مي‌كنيم. آخرين اقدام فدراسيون به اين نفرات، ابطال كارت مربيگري‌شان خواهد بود».

فعاليت‌ بانوان بدنساز محدود به آموزش


سخنگوي فدراسيون بدنسازي با اشاره به اينكه بخش عمده فعاليت‌هاي اين فدراسيون در زمينه بانوان، بحث آموزش است، مي‌گويد: « به دليل موازين و چارچوب‌هايي كه در كشور ما و در نظام جمهوري اسلامي وجود دارد، بي‌شك ما هم مانند هر كشور مسلمان ديگري شرايط حضور ورزشكاران‌مان در مسابقات بين‌المللي را نداريم و از آنجايي‌ كه 90 درصد سالن‌هاي بدنسازي ايران در نوبت صبح اختصاص به بانوان دارد، موظف هستيم در بحث آموزش، بانوان بدنسازمان را تربيت كنيم. اما شرايط اين را نداريم كه اين ورزشكاران در بخش قهرماني و مسابقات حضور داشته باشند». سلطاني‌نژاد از اتفاقي در همين ارتباط خبر داد و عنوان كرد: «چندي قبل يكي از بانواني كه از فدراسيون كارت مربيگري بدنسازي اخذ كرده بود، تصميم به شركت در مسابقاتي بين‌المللي در كشور روسيه داشت كه ما به محض اطلاع از اين موضوع با وي برخورد كرديم و به او هشدار داديم. بانواني كه در ايران فعاليت مي‌كنند بايد به موازين و چارچوب‌هاي كشورشان پايبند باشند، در غير اين صورت نمي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند». سلطاني‌نژاد معتقد است مربيان بدنساز خانم براي تبليغ كار خود راهكارهاي بسيار مناسب‌تري از انتشار تصاوير نيمه‌عريان خود دارند. او در اين زمينه گفت:‌« اكثر خانم‌هاي بدنساز كشور، مديريت سالن‌هاي بدنسازي را بر عهده دارند. آن‌ها مي‌توانند سالن‌هاي ورزشي و تجهيزات بدنسازي خود را در صفحات مجازي و پايگاه‌هاي تبليغاتي تبليغ كنند. بي‌شك اين روش مناسب‌تري است».

انتشار اين تصاوير اشاعه فحشاست!


از صحبت‌هاي سخنگوي فدراسيون بدنسازي اينطور برآورد مي‌شود كه با بانوان بدنسازي كه تصويرشان را در فضاي مجازي منتشر مي‌كنند، به شدت برخورد خواهد شد. اما اين اقدام قانوني است؟ و فدراسيون اجازه چنين برخوردي را دارد؟ عبدالصمد خرمشاهي، كارشناس حقوقي در اين باره به «قانون» گفت: «اين موضوع در صلاحيت و جزو اختيارات فدراسيون است و كميته انضباطي مي‌تواند به رفتار افراد در فضاي مجازي بپردازد. فدراسيون مي‌تواند مجوز فعاليت اين بانوان را باطل كند ولي براساس آيين‌نامه بايد بررسي شود كه اقدامات فدراسيون قابل اعتراض در مراجع بالاتر هست يا خير».

او درباره قانوني بودن تصميم فدراسيون براي باطل كردن كارت مربي‌گري گفت: «به نظر مي‌رسد در وهله اول تصميمات فدراسيون قانوني است و مرجع ديگري نمي‌تواند در اين زمينه تصميم‌گيري كند البته اگر عناوين مجرمانه وجود داشته باشد، ساير مراجع هم در اين زمينه مي‌توانند تصميم بگيرند».

خرمشاهي درباره احتمال برخورد فدراسيون بدنسازي با ساير بانواني كه مجوز ندارند و در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، عنوان كرد:« فدراسيون فقط مي‌تواند با آن‌هايي كه قرارداد يا تعهدي دارند، برخورد كند. درغير اين صورت نمي‌تواند با ساير بانواني كه تصويرشان را در باشگاه بدنسازي منتشر مي‌كنند، برخورد كند. اين وظيفه دادستاني و مقامات قضايي است و هيچ ارتباطي به فدراسيون نمي‌تواند داشته باشد».

اين كارشناس حقوقي درباره روش‌هاي تبليغ مربيان بدنسازي بانوان در شبكه‌هاي مجازي گفت: «تبليغ بايد در چارچوب قوانين باشد؛ در غير اين صورت اشاعه فحشا محسوب مي‌شود و مي‌توان با اين ورزشكاران برخورد كرد. البته اين نكته را هم نبايد فراموش كرد كه صرفا صدور مجوز فعاليت در بدنسازي دليل نمي‌شود كه به طرق مختلف، تبليغاتي انجام شود كه با شئونات اسلامي و قوانين مرتبط از جمله قانون مجازات اسلامي در تغاير باشد».

به دنبال تبليغات خلاقانه‌تر


به هر ترتيب بازداشت يكي از بانوان فعال در زمينه بدنسازي نشان داد كه فدراسيون در اين زمينه تصميمات جدي و قاطعي گرفته است. بيشتر بانوان فعال در زمينه بدنسازي اين روزها تصاوير خود را از شبكه‌هاي اجتماعي حذف كرده‌اند و به نظر مي‌رسد به دنبال راه‌حل بهتري براي تبليغ باشگاه‌هاي‌شان هستند. بايد ديد آن‌ها در اين زمينه تا چه اندازه موفق خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
عجب حرکت درخشانی کردند بانوی بدنساز دستگیر شد!!!!!
خدارو شکر مشکل اعتیاد مواد مخدر بیکاری فساد اقتصادی اختلاس دزدی قتل و هزاران چیز دیگه حل شده فقط مونده بود دستگیری خانوم بدنسازی که عکس گذاشته
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی