بازدید 3228

امکان لغو وضع اضطرار ملی اوباما علیه ایران وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تمدید تحریم‌های غیرهسته‌ای و وضع اضطرار ملی علیه ایران و برخی کشورها ازسوی اوباما گفت: این امکان وجود دارد که ترامپ با این تمدید مخالفت کند.
کد خبر: ۶۵۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 22 January 2017
شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ارسال نامه ای ازسوی اوباما که پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری وی برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت، گفت: طی این نامه اوباما وضعیت اضطراری ملی را برای کشورهای ایران، کوبا، لیبی، زیمبابوه، ونزوئلا، اوکراین و به اصطلاح تروریست‌هایی که جریان صلح در خاورمیانه را تهدید می کنند، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: علیرغم اقدام اوباما این امکان وجود دارد که دونالد ترامپ اکنون که به مقام ریاست جمهوری رسیده است بخواهد کاری مخالف آن را انجام داده و با وضعیت اضطرار و تحریم های غیرهسته ای علیه این چند کشور مخالفت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید منتظر ماند تا سیاست خارجی ترامپ به صورت کامل مشخص شود، عنوان کرد: هنوز سیاست خارجی ترامپ به صورت شفاف مشاهده نشده و صرفا شعارهای تبلیغاتی بوده است لذا باید صبر کرد تا برنامه سیاست خارجی واقعی وی تنظیم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در نهایت سیاست های خارجی اوباما و ترامپ چندان تفاوتی نخواهد کرد، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی با دنیا مشکلی ندارد و این برخی دولت ها هستند که سیاست های خصمانه علیه ایران اعمال می کنند لذا در نهایت به آمریکا خوشبین نبوده و انتظاری از سیاستمداران آن نداریم چرا که سیاست خارجی جمهوری اسلامی و مبانی آن مشخص و مبین است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی