بازدید 3398

گزینش خبرنگاران برای ورود به کاخ‌ سفید

ترامپ گفت اتاق خبرنگاران کاخ سفید تعطیل نخواهد شد اما افرادی که به آن راه خواهند یافت، انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 18 January 2017
ترامپ گفت اتاق خبرنگاران کاخ سفید تعطیل نخواهد شد اما افرادی که به آن راه خواهند یافت، انتخاب می‌شوند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – گفت قصد ندارد اتاق خبرنگاران را از کاخ سفید خارج کند، اما فرستادگان رسانه‌های مختلف به کاخ سفید را انتخاب خواهد کرد.

تیم انتقال قدرت ترامپ پیشتر انتقال اتاق خبرنگاران از کاخ سفید به ساختمان اداری اجرایی آیزنهاور را مورد بررسی قرار داده بودند.

ترامپ در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت: "(با شنیدن خبر جابجایی) بحث و جدل در مطبوعات بالا گرفت. به همین خاطر من گفتم تغییری در مکان این اتاق ایجاد نکنیم. اما برخی از فعالان رسانه‌ها نمی‌توانند وارد شوند."

وی افزود: "افراد زیادی هستند که ما می‌خواهیم وارد این اتاق شوند. به همین دلیل باید انتخاب کنیم چه کسی می‌تواند به آن راه یابد. من اطمینان دارم برخی از مردم از این مسئله بسیار خوشحال خواهند شد. اما به اتاقی بزرگتر نیاز داریم و آن‌را نیز پیشنهاد کردیم. ولی آن‌ها (رسانه‌ها) غوغا به پا کردند."

وی همچنین گفت: "آن‌ها برای اتاقی بزرگتر التماس خواهند کرد! حالا ببینید!"

این اتاق اکنون 49 صندلی دارد که به وسیله انجمن خبرنگاران کاخ سفید به نمایندگان رسانه‌ها اعطا می‌شود.

بر اساس گفته‌های "جف میسون" – رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید – اعطای صندلی‌ها به وسیله این نهاد، پیشنهادی از جانب دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه و به منظور جلوگیری از جانب‌داری حزبی در 2 دهه اخیر بوده است.

روابط ترامپ و برخی از رسانه‌های خبری آمریکا بسیار پرتنش است. ترامپ این‌گونه رسانه‌ها را به تمسخر "رسانه‌های عمومی" می‌خواند. در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، ترامپ از برخی از خبرنگاران به تندی انتقاد کرده است.

تعطیلی اتاق خبرنگاران در کاخ سفید می‌تواند دسترسی خبرنگاران به اتاق بیضی را بسیار محدود کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار