بازدید 3042
۱

از پذیرش نیروی غیربومی در نیروگاه جهرم جلوگیری می‌کنم

کد خبر: ۶۵۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 17 January 2017
نمایندۀ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام افراد غیربومی در نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان، به وزرای نیرو و اقتصاد و دارایی تذکر داد.

به گزارش ایسنا، نمایندهٔ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بعد از تذکر به وزیر نیرو دربارهٔ استخدام در نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی طیب‌نیا را به جلسهٔ علنی عصر دوشنبه ۱۳ دی‌ماه مجلس برد.

صبح شنبه ۲۵ دی‌ماه نیز رئیس کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر اقتصاد در خصوص لزوم بیان مشکلات برگزاری آزمون استخدامی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، تذکر کتبی داد.

نمایندۀ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در این باره به ایسنا گفت: پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، مشخص شد اغلب پذیرفته‌شدگان، افراد غیربومی هستند در حالی که نیروهای متخصص بومی ماهر در تمام رشته‌های مورد نیاز در جهرم وجود داشت.

محمدرضا رضایی با بیان این‌که «تذکر به وزیر اقتصاد از آن روست که سهام‌دار اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، بانک سپه است» گفت: ما به وزیران اقتصاد و نیرو تذکر دادیم و از آنان سؤال کردیم که چرا در منطقهٔ جهرم از نیروی غیرجهرمی استفاده شده‌ است و گفتیم شما اجازه ندارید یک‌ نفر غیربومی را وارد نیروگاه کنید.

او اعلام کرد: ما نگفتیم کدام شخص، دخالتی نکردیم که کدام فرد را استخدام کنید، ولی حتماً در اینکه نیروی بومی باشد، دخالت می‌کنیم.

نماینده مردم جهرم با اشاره به قرائت سؤال از وزرا در صحن علنی مجلس، خاطرنشان کرد: من محکم ایستاده‌ام و به ایشان هم گفته‌ام. حتی اگر نیروی غیربومی سرکار برود و کارش را شروع کند حتماً او را بیرون خواهیم آورد. من قاطعانه این موضوع را تا حصول نتیجهٔ مطلوب دنبال می‌کنم.

رضایی از وساطت‌های مختلفی که برای به‌کارگیری پذیرفته‌شدگان غیربومی‌ انجام شده، نیز سخن گفت و بیان کرد: بسیاری از مسئولان استانی در چند روز اخیر به من گفتند که برخی افرادی که امتحان داده بودند، برای وساطت نزد ایشان آمده و گفته‌اند که حتی مصاحبه نیز از ایشان گرفته و پذیرفته شده‌اند، اما به ایشان گفته شده که نمایندهٔ جهرم، شدیداً مخالف است و چالش ایجاد کرده و ما نمی‌توانیم برای جذب شما کاری انجام دهیم.

به گفتهٔ نمایندهٔ مردم جهرم در مجلس دهم، نیروهای بومی متخصص خوبی در رشته‌های گوناگون مورد نیاز نیروگاه در جهرم وجود دارند.

رضائی با طرح این پرسش که مگر ادارات و دستگاه‌های سایر مناطق، اولویت جذبشان با افراد بومی نیست؟ تصریح کرد: در صورت وجود متخصص بومی، پذیرش هر غیربومی در هر دستگاهی در جهرم، ظلمی ناپذیرفتنی به حقوق مردم جهرم است و با مسئولان این امر برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما فقط گفته‌ایم نیروی بومی و قطعاً هیچ غیربومی را نخواهیم پذیرفت. این را من قول می‌دهم و با جدیت پیگیری می‌کنم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که «آموزش نیروهای پذیرفته‌شده آغاز شده است» گفت: اگر در میان پذیرفته‌شدگان، نیروی غیربومی باشد، در هر مرحله‌ای، قطعاً از روند استخدام کنار گذاشته خواهند شد.

رضایی دربارهٔ معضل اشتغال در شهرستان، بیکاری و مهاجرت جوانان تحصیل‌کردهٔ جهرمی نیز گفت: اشتغال در زادگاه حق هر فردی محسوب می‌شود که از امکانات آن شهر استفاده کرده و با توجه به محرومیت‌ها خود را بالا کشیده است. با توجه به معضل بیکاری و وجود نیروهای متخصص جهرمی، جذب نیروی غیربومی توسط هر ارگانی، خیانت به شهرستان است و ما قطعاً با این موضوع برخورد می‌کنیم.

براساس قانون، هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی موظف است پس از طرح سؤال نمایندگان، بلافاصله آن را به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارسال کند.

کمیسیون نیز موظف است حداکثر ظرف 15روز پس از وصول سؤال، جلسه‌ای با حضور وزیر و سؤال‌کننده تشکیل دهد و با استماع نظرات سؤال‌کننده و وزیر و بررسی‌های لازم، به موضوع رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، مسئلهٔ استخدام نیروهای غیربومی یکی از موضوعات مهم مورد نظر مسئولان و مردم شهرستان جهرم بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
قابل توجه نمایندگان استان هرمزگان. برید یاد بگیرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار