بازدید 3056

مردم خادمین‌شان را می‌شناسند حتی اگر زیر بمباران تخریب باشند

پروانه مافی نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم تهران
کد خبر: ۶۵۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 14 January 2017
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی نشان داد مردم خادمین‌شان را حتی اگر زیر بمباران تخریب و توهین باشند می‌شناسند.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را استوانه پرتوان نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی از حدود 12 سالگی وارد حوزه علمیه شد 70 سال از عمر خود را به مبانی فقهی، دینی، سیاسی و بعضا اقتصادی اختصاص داد و یک انقلابی مبارز و دین‌خواه متعهد محسوب می‌شد که از نظر قدرت پایداری و استقامت در مقابل مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از فعالیت‌های سیاسی چه قبل و بعد از انقلاب مثال زدنی بود و تا آخرین لحظه مثل سرو ایستاد.

وی افزود: طبیعی است که چنین شخصیتی در طول دوران زندگی خود دچار هجمه‌های متعدد می‌شود همانطور که رجال سیاسی بزرگ در تاریخ کشورمان به خصوص در دوران معاصر زندگی پرفراز و نشیبی داشتند و چون افکار و اندیشه‌هایشان شناخته می‌شود مغرضین و کسانی که موافق با رشد و اتکای مردم به خودشان نیستند مقابل آنها موضع می‌گیرند و با آنها مقابله می‌کنند. ایشان هم در دوره‌های مختلف به شدت مورد ایذای مخالفینش قرار گرفت.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه از هاشمی رفسنجانی خصوصا در سال‌های آخر عمرش یک شخصیت کم‌نظیر و یک سیاستمدار محبوب ساخت استقامت، پایداری، صبر و هوشمندی بالای ایشان در شناخت مسائل مهم از غیرمهم بود. ایشان عمرش را صرف مسائل پیش پا افتاده نکرد حتی اگر باعث آزار و اذیت خود و خانواده‌اش بود به چنین مسائلی بها نمی‌داد و این هدف‌محور بودن از ویژگی‌های ایشان بود.

مافی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که مردم خادمین خود را به خوبی می‌شناسند، گفت: بعد از تشییع حضرت امام شخصیت‌های مختلفی از سیاسیون از دنیا رفتند اما این حجم استقبال مردم از مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی بدون حمایت دولت و با خواست مردم نشانگر تشخیص مردم است که حتی اگر خادمین‌شان زیر بمباران تخریب و توهین باشند آنها را می‌شناسند.

وی اعتدال را از ویژگی‌های هاشمی رفسنجانی عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان از افراط و تفریط دوری می‌کرد و نگاه بسیار مثبتی به زنان داشت و معتقد به عدالت جنسیتی بود.  در آخرین دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس هم ایشان جمله‌ای گفت که در خاطر ما حک شده و امید به آینده را در ما ایجاد کرد که فرمودند زمان به عقب برنمی‌گردد و کسانی که به دنبال خانه‌نشینی زنان بودند باید بدانند این مساله تکرار نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در مکتب امام (ره) تلمذ کرده و از اندیشه حضرت امام تاثیر گرفته است، بیان کرد: ایشان همچنین پیوستگی خاصی با رهبری در شرایط و موقعیت‌های سخت انقلاب داشتند؛ اگرچه خناسان برنامه داشتند که از به هم زدن میان این دو بهره‌برداری کنند اما استقامت، پایداری و وفاداری به چارچوب و اصولی که ایشان به خاطر آن وارد صحنه شده بود مانع از این موضوع شد.

مافی با اشاره به علاقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شخصیت امیرکبیر، اظهار کرد: دو شخصیت در زندگی آیت‌الله هاشمی مورد توجه ایشان بودند یکی حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگری امیرکبیر. ایشان در شب شهادت امیرکبیر و همچنین حضرت معصومه که نمادی از فاطمه زهرا (س) است از دنیا رفت و امیدواریم با آنها محشور شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی نمادی از جمهوری اسلامی است و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان رای دوباره به جمهوری اسلامی بود که نشان از هوشمندی عموم مردم دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی